Lees verder
DOLF KOS is eigenaar van Sales Marketing Group, Sales Marketing Coach, Potentials en Recruitment Group. Over het faillissement van zijn bedrijf Traffic Control, verscheen in 2020 het boek From Hero to Zero.
Meer over Dolf KosJust Fall Forward
Stop de bullshit, focus op waarde en maak elke dag impact op je werk
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789083315478Samenvatting
Stop de bullshit, focus op waarde en maak elke dag impact op je werk
Wat doe je als je werk je maar weinig voldoening geeft? Wanneer je manager zich druk maakt om de verkeerde dingen en jij niet de kans krijgt om te doen waar je goed in bent. Wat doe je als je dagen gevuld zijn met ‘vakjes inkleuren’ waardoor het niet lukt om impact te maken in je werk?
Just fall forward, zegt Dolf Kos. Geïnspireerd door de prachtige speech van Denzel Washington en de kunst van het omdenken heeft hij na zijn faillissement in 2013 als interim marketingprofessional bij tientallen bedrijven gewerkt. En viel hij van de ene verbazing in de andere. Zinloze regelzucht, eindeloze vergaderingen, hokjesdenken, cover my ass-gedrag, kostenbewusteloosheid en ongekend budgetverbranden waar niemand zich druk om maakt, ‘want zo doen we het altijd.’
Door te focussen op zijn talenten, zich uit te spreken, af en toe risico’s te nemen en zich maximaal op output te focussen wist hij vaak een verschil te maken. En laat hij zien hoe jij dit ook kunt, elke dag. Volgens Dolf heb je áltijd een keuze: ga je door met wat je altijd deed? Of stop je met de bullshit en start je met impact maken? In dit boek lees je hoe.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Dolf Kos
Inhoudsopgave
Daarom fall forward
Inleiding
Deel 1 — Weet wie je bent en wat je wilt in je werk
1 Down the rabbit hole
2 Een prachtig mooi bedrijf
3 Computer says no
4 Niemand koopt een bed zonder er eerst op te liggen
5 Een werkweek van zeventig uur
6 Je kunt niet zomaar een olifant zijn
Deel 2 — Blijf trouw aan jezelf in een (nieuwe) organisatie
7 Sales Marketing Group
8 Met de neus in de boter
9 Bijdragen aan een betere toekomst is pas impact maken. Toch?
10 Maximaliseren aan de voorkant, minimaliseren aan de achterkant
11 Naast de gebaande paden
12 Glimmen in de gouden kooi
Deel 3 — Wees scherp op negatieve processen en perverse prikkels
13 Ik geloof niet in online, mensen moeten naar de winkel
14 De Italiaanse voicemail
15 ‘Bemoei je er niet mee’
16 Een monsterlijk betaald sterrenteam
Deel 4 — Maak impact
17 Zoomen langs de A28
18 Klaar met de bullshit
19 Keep falling forward
Anderen over Dolf
Nawoord
Bijlage 1: Inspiratie voor mijn leven, mijn werk en dit boek
Bijlage 2: Bullshitbingo
Verklarende woordenlijst
Eerder verschenen
Lezers over From Hero to Zero
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan