Bert Hedeman heeft ruim 30 jaar ervaring op het gebied van project- en programmamanagement, waarbij 12 jaar bij een internationale bouwonderneming in binnen- en buitenland en enkele jaren bij een internationaal ingenieursbureau.
Meer over de auteursPRINCE2 2009 Edition Taschenbuch (Duitse editie)
Das Taschenbuch
Paperback Duits 2010 1e druk 9789087535698Samenvatting
Deze pocket guide geeft een samenvatting van de projectmanagementmethode PRINCE2, gebaseerd op PRINCE2 Edition 2009. Het biedt een handzaam en vlot leesbare samenvatting van de principes, processen en thema's bij deze populaire methode.
Primaire doelgroep voor dit boek is iedereen die de methode PRINCE2 wil leren kennen of een methodische aanpak voor projectmanagement.
Het boek is ook erg handig hulpmiddel voor leden van een projectteam bij een project waar PRINCE2 wordt toegepast. Ook kan het boek worden gebruikt als leerstof voor het PRINCE2 Foundation examen. Deze pocket guide is gebaseerd op PRINCE2 Edition 2009.
Deze pocket guide behandelt alle belangrijke themas en processen in projectmanagement and PRINCE2:
- Wat zijn de management processen?
- Wat zijn de thema's?
- Tailoring PRINCE2
Een complete, maar beknopte en handzame gids over PRINCE2 Edition 2009, voor iedereen die is betrokken bij projecten of projectmanagement.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Ron Seegers
Inhoudsopgave
2. PRINCE2: Eine einführung
3. PRINCE2 Editon 2009 im vergleich zu 2005
4. Grundprinzipien
5. Einführung in die PRINCE2-themen (Themes)
6. Business Case
7. Organisation (Organization)
8. Qualität (Quality)
9. Pläne (Plans)
10. Risiken (Risks)
11. Änderungen (Changes)
12. Fortschritt
13. Einführung in die PRINCE2-prozesse
14. Vorbereiten eines projekts
15. Lenken eines projekts
16. Initiieren eines projekts
17. Steuern einer phase
18. Managen der produktlieferung
19. Managen eines phasenübergangs
20. Abschliessen eines projekts
21. PRINCE2 an die projektumgebung anpassen
Anhang A: Vorlagen für produktbeschreibungen von managementprodukten
Anhang B: Rollen un verantwortlichkeiten
Anhang C: Beispiel einer produktbasierten planung
Anhang D: Übersetsungsliste
Anhang E: Governance
Anhang F: Organisationen
Anhang G: Referenzen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan