Doornroosje en de apocalyps
de eindtijd verklaard vanuit de universele wijsheid
Paperback NL 2015 9789089547514Samenvatting
De woorden Apocalyps en Eindtijd zijn de laatste jaren steeds vaker te horen in het publieke, journalistieke en religieuze debat. Zo wordt de islamitische terreurorganisatie IS geïnspireerd door de gedachte dat zij een belangrijke taak te vervullen hebben in de apocalyptische strijd. Zij zien zichzelf als de uitverkorenen die nu in de Eindtijd de ongelovigen moeten vernietigen. Maar ook in sommige christelijke groeperingen is de idee dat we in de Eindtijd zijn beland een levendige gedachte. Wie zonder religieuze dogma's naar de toestand van de wereld kijkt, met zijn amoreel internationaal financieel en internationaal politiek systeem, waar corruptie en amoreel leiderschap zegevieren, de schrijnende tegenstelling tussen de rijken der aarde en de rest, het morele verval van de religieuze instituties, de nieuwe dreiging uit het Oosten, de verwoestende effecten van de klimaatsverandering en de nietsontziende religieus geïnspireerde terreur, bekruipt soms ook de gedachte dat we aan de rand van een Apocalyptische afgrond staan.
Dit bijzondere boek toont aan met een beroep op de universele, hermetische wijsheid dat de oorspronkelijke betekenis van de Apocalyps en de Eindtijd verloren zijn gegaan. De auteur laat zien wat die oorspronkelijke betekenis van de Apocalyps en Eindtijd is. Ook de universele wijsheid voorzag een Apocalyps en Eindtijd. Maar deze verschilt, zo toont de auteur overtuigend aan, fundamenteel van de uitleg van joden, moslims, christenen en sprekers in het publieke debat. Doornroosje en de Apocalyps is een inspirerend en hoopvol boek voor hen die bereid zijn religieuze en wetenschappelijke dogma's los te laten om vervolgens te ontdekken welke verantwoordelijkheid zij zelf hebben om in de Eindtijd een bijdrage te leveren aan de schepping van 'een nieuwe hemel en een nieuwe aarde'.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan