Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Gek op gaten

Ontdek wat klanten écht willen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 1e druk 9789089651310
1
Voormalig Nr. 1Totaal 58 dagen
EvergreenTotaal 954 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Vaak wordt gedacht dat klanten op zoek zijn naar producten en diensten. Maar wie zich beter verdiept in wat klanten écht willen, ontdekt dat ze vooral behoefte hebben aan oplossingen. Oplossingen waar ze plezier aan beleven of die hun 'pijn' wegnemen. Om dit wezenlijke verschil te illustreren, gebruikt Jos Burgers in dit boek de treffende metafoor van boren en gaten. De boren staan hierbij voor de producten en diensten die u levert, de gaten voor de behoeften en wensen van uw klanten.

In 'Gek op gaten' beschrijft Jos Burgers op een luchtige en humoristische manier wat klanten écht willen. Aan de hand van heldere en aansprekende praktijkvoorbeelden laat hij zien hoe belangrijk het is om u in uw klant te verplaatsen en klantgericht te zijn. En dat dit vraagt om medewerkers die flexibel, proactief en betrouwbaar zijn. Medewerkers die oprecht geïnteresseerd zijn in hun klanten, hen met plezier helpen en met hen meedenken. Want klantgerichte medewerkers zijn als geen ander in staat om een brug te slaan tussen boren en gaten.

Specificaties

ISBN13:9789089651310
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:144
Druk:1
Verschijningsdatum:26-6-2012
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (7)

recensie
Gek op gaten!
Peter Streefkerk | 4 april 2014
Henri Ford zei ooit: ‘Als ik naar mijn klanten had geluisterd, dan hadden ze mij gevraagd een sneller paard te bouwen’. Gelukkig was Henri Ford eigenwijs. Hij werd zo de bedenker van de autoproductie via de lopende band en een van de meestverkochte auto’s ooit, de T-Ford. Jos Burgers borduurt voort op dat principe van begin vorige eeuw met zijn nieuwe boekje ‘Gek op gaten’.
Lees verder
recensie
Gek op gaten!
Ricardo van Noort | 6 november 2012
De titel 'Gek op gaten' staat symbool voor de metafoor die Jos Burgers als rode draad gebruikt in zijn boek. Klanten zijn niet op zoek naar producten, maar naar oplossingen. Met de ondertitel 'Ontdek wat klanten écht willen!' leidt Burgers het boek in naar waar hij daadwerkelijk naartoe wil; het (kritisch) beschouwen van je eigen gedrag en het verbeteren van je (eigen) klantgerichtheid.
Lees verder
recensie
Gek op gaten!
Paul Hassels Mönning | 25 april 2012
Klantgerichtheid is geenszins vanzelfsprekend in Nederlandse (B2B-)bedrijven. Jos Burgers hamert in 'Gek op gaten' op het belang van de menselijke factor daarbij. In 30 compacte hoofdstukken staat de metafoor centraal van de boormachine versus het gat: levert u producten of daadwerkelijke oplossingen voor uw klanten? Een denkwijze die ook nu in een tijdperk van digitalisering van oriëntatie- en koopprocessen van grote waarde blijft.
Lees verder
recensie
Gek op gaten
Paul Hassels Mönning | 25 april 2012
Klantgerichtheid is geenszins vanzelfsprekend in Nederlandse (B2B-)bedrijven. Jos Burgers hamert in 'Gek op gaten' op het belang van de menselijke factor daarbij. In 30 compacte hoofdstukken staat de metafoor centraal van de boormachine versus het gat: levert u producten of daadwerkelijke oplossingen voor uw klanten? Een denkwijze die ook nu in een tijdperk van digitalisering van oriëntatie- en koopprocessen van grote waarde blijft.
Lees verder
recensie
Gek op gaten!
Eric van Arendonk | 28 maart 2012
Ontdek wat klanten echt willen, zo luidt de ondertitel van dit boek. Maar wat heeft dat nu met gaten te maken. Wie de auteur wat beter kent, kan de titel 'Gek op gaten' wel plaatsen. Het heeft betrekking op het verhaal dat de auteur als een soort handelsmerk voert. Kort samengevat gaat het over een man die boren verkoopt. Feitelijk moet hij niet de boren verkopen maar de gaten die die boren maken, want daar is behoefte aan. Wanneer die gaten gemaakt zouden kunnen worden zonder die boren, verkoopt de man niets meer. Hij verkoopt dus gaten in plaats van boren. Dit boekje gaat dus over gaten, met andere woorden over dat wat de klant echt nodig heeft en niet wat wij denken dat hij nodig heeft.
Lees verder
recensie
Gek op gaten
Eric van Arendonk | 28 maart 2012
Ontdek wat klanten echt willen, zo luidt de ondertitel van dit boek. Maar wat heeft dat nu met gaten te maken. Wie de auteur wat beter kent, kan de titel 'Gek op gaten' wel plaatsen. Het heeft betrekking op het verhaal dat de auteur als een soort handelsmerk voert. Kort samengevat gaat het over een man die boren verkoopt. Feitelijk moet hij niet de boren verkopen maar de gaten die die boren maken, want daar is behoefte aan. Wanneer die gaten gemaakt zouden kunnen worden zonder die boren, verkoopt de man niets meer. Hij verkoopt dus gaten in plaats van boren. Dit boekje gaat dus over gaten, met andere woorden over dat wat de klant echt nodig heeft en niet wat wij denken dat hij nodig heeft.
Lees verder
recensie
Gek op gaten
Michel Hoetmer | 19 maart 2012
Wat willen klanten nu écht? Jos Burgers geeft antwoord op deze vraag in zijn nieuwste boek Gek op gaten. Burgers begrijpt zelf prima wat zijn klanten willen: dunne, lekker leesbare boeken met een nuttige boodschap. Hij produceert al jaren gaten voor zijn klanten.
Lees verder

Lezersrecensies

3.9 van de 5
29 stemmen
14
6
2
6
1

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Nooit meer boren
Justin van Lopik 4 april 2012 ‘Welke klanten wil je over een jaar kwijt zijn?’ Jos Burgers stelt deze opmerkelijke vraag vrijwel meteen aan het begin van het Boekevent Gek op gaten. Het gaat hem om de positionering van het merk.
interview
Jos Burgers: ‘Denk in gaten, niet in boren’
Hans van der Klis 30 januari 2012 Zijn laatste drie boeken bereikten de eerste plaats in de top 10 van bestverkochte managementboeken. Zijn nieuwe boek over klantgerichtheid heeft Jos Burgers de titel Gek op gaten meegegeven, naar zijn populaire metafoor over boren en gaten. ‘Metaforen werken geweldig, zowel tijdens presentaties als in boeken.’
interview
Jos Burgers: ‘Het slechtste dat je kunt doen, is vragen van klanten beantwoorden’
Ronald Buitenhuis 26 januari 2012 Met Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, en Geef nooit korting!, haalde Jos Burgers hoge toppen in de lijsten van best verkopende managementboeken. Zou dat met zijn nieuwe boek Gek op gaten dat eind februari verschijnt ook gaan gebeuren? Heeft de marketinggoeroe letterlijk een nieuw gat in de markt gevonden? Managementboek Magazine sprak alvast even met de auteur.

Over Jos Burgers

Jos Burgers (1951) is auteur van managementboeken en veelgevraagd spreker over onderwerpen als strategie, marketing, sales en klantgerichtheid. Na een universitaire studie Bedrijfseconomie met als specialisatie Marketing Management was Jos ruim tien jaar hogeschooldocent marketing. Na die periode adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig richt Jos zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties. Met meer dan honderd presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Jos houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders naar hun werk en hun dagelijkse praktijk kijken. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden. Jos Burgers is auteur van bestsellers als Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, Geef nooit Korting!, Gek op Gaten, De Wet van Snuf, Eén fan per dag en Wacht niet op de wind, ga roeien! Zes van zijn titels zijn uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van een jaar. Van Jos’ complete oeuvre zijn meer dan 300.000 exemplaren verkocht.

Andere boeken door Jos Burgers

Inhoudsopgave

1. Klanten zijn gek op gaten
2. Dat wil iedereen wel!
3. Boren met een hoog gatengehalte
4. Betere boren dan concurrenten
5. Kiezen om gekozen te worden
6. De medewerker als brug tussen boor en gat
7. Bloemen houden van klanten
8. Beter onecht vriendelijk dan echt onvriendelijk
9. Op zoek naar het gat
10. Praten in termen van gaten
11. Hoe kom je van boren af?
12. Luisteren met een leeg hoofd
13. Met alle respect!
14. Vertrouwd worden is een groot gat
15. Ontregel uw organisatie
16. Denken in mogelijkheden
17. Geen cent te veel hoor!
18. Doen wat de klant wil
19. Het abc'tje dat ook thuis werkt
20. Ik ben het garantiebewijs
21. Kiezen geeft kiespijn
22. Fans maken met gemak
23. Servicehelden die de klant ontzorgen
24. Tijd is een tijdloos gat
25. Voorkom klachten over de klachtafhandeling
26. De overtreffende trap van gaten maken
27. Buiten winnen is binnen beginnen
28. Ontdek wat klanten écht willen!
29. Laat je beter maken
30. Het gatengehalte van Gek op gaten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Gek op gaten