Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De prestatiedoorbraak

Haal het beste uit je team, begin bij jezelf

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789089651617
Voormalig top 100Totaal 31 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Goed presteren is heerlijk. Zowel voor medewerkers, voor werkgevers als voor hun klanten. Toch levert maar 20% van de Nederlanders de best mogelijke prestatie op het werk.

De sleutel naar een prestatiedoorbraak ligt bij u: de leidinggevende. U kunt het verschil maken, ongeacht de cultuur van uw bedrijf of de werkwijze van uw team. 'De prestatiedoorbraak' begeleidt u in die transformatie, met alle benodigde tools en modellen.

'De prestatiedoorbraak' leert u hoe u uw gedrag in de praktijk kunt veranderen. Hoe u bevlogenheid kunt ontwikkelen bij uw medewerkers en zelf proactief kan sturen. En hoe u dat op de langere termijn vast kunt houden. Daarvoor moet u eerst kijken naar uw eigen gedrag, uw competenties en uw overtuigingen als manager. Pas daarna kunt u kijken naar uw medewerkers en uw team als geheel, en sturen op onderstroom en bovenstroom.

'De Prestatiedoorbraak':
- geeft compacte uitleg over, en maximaal inzicht in, de vorming van gedrag.
- leert u kijken naar uzelf als manager, naar uw team en alle individuen daarbinnen.
- geeft u de tools om te sturen naar prestatiedoorbraken, en die verbetering vast te houden.

Met een voorwoord van Ben Verwaayen, CEO Alcatel-Lucent en prestatiedoorbraakmanager

Specificaties

ISBN13:9789089651617
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:160
Druk:1
Verschijningsdatum:29-3-2013
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
De prestatiedoorbraak
Wardy Poelstra | 31 juli 2012
Een 'prestatiedoorbraak', wat zou dat zijn? Paul van Schaik omschrijft het in zijn gelijknamige boek in elk geval als iets wat de beoogde lezer zelf kan bewerkstelligen. Die beoogde lezer is een manager (m/v) die, zoals de grote meerderheid van werkend Nederland, het gevoel heeft dat hij niet alles uit zijn team en zijn werk haalt wat erin zit. Gesprekken met 'doorbraakmanagers' overtuigden Van Schaik ervan dat excellent presteren in principe wel degelijk voor iedereen is weggelegd - maar dat je daar wel wat voor moet doen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
5 stemmen
4
1
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Paul van Schaik: ‘Mensen kunnen meer dan zij denken’
Hans van der Klis 25 juli 2012 Mensen en teams zijn vaak tot meer in staat dan zij zelf beseffen. Dat is de heilige overtuiging van consultant en coach Paul van Schaik, die er een boek over schreef: De prestatiedoorbraak. Bij Reaal brengt hij zijn ideeën zelf in de praktijk.

Over Paul van Schaik

Paul van Schaik is als bedrijfskundige opgeleid aan de hogeschool van Leeuwarden en Nyenrode Business Universiteit. Hij is gecertificeerd teamcoach (ORSC), scrummaster en Six Sigma Black Belt. Sinds april 2014 is Paul als programmadirecteur Lean & Continu Verbeteren en verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Lean en continu verbeteren bij NS Operatie. Hij werkte voorheen als programmadirecteur Lean bij Reaal, executive partner bij Accenture en senior manager bij Celerant en Gemini Consulting. In 2015 verscheen de tweede herziene druk van zijn boek De prestatiedoorbraak. Haal ongekende resultaten met bevlogen mensen. Dit boek leert managers prestatiedoorbraken te realiseren met hun team en afdelingen. Op basis van dit boek heeft hij voor De Baak jaren trainingen gegeven op het gebied van Persoonlijk en Team Leiderschap. Paul werkt ruim twintig jaar vanuit zijn kracht en passie aan het ondersteunen en uitdagen van directie, management en medewerkers om duurzame prestatiedoorbraken te realiseren. Hij doet dit door doelstellingen en strategie te vertalen naar integrale besturing voor alle organisatieniveaus, en die besturing stap voor stap te implementeren. Ook zorgt hij voor snelle prestatiedoorbraken door via meerdaagse Kaizen-events.

Andere boeken door Paul van Schaik

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De diagnose
-De patiënt is behoorlijk ziek
-Brandjes blussen
-Weinig initiatief
-Grondoorzaken

2. De sleutel ligt in jouw handen
-Wat is de bovenstroom?
-Wat is de onderstroom?
-Wat geeft grote prestatieverschillen?
-Wat doen ze anders?
-Kan ik dat ook leren?
-Uitproberen en leren

3. Kom over de drempel
-Wat is mijn stijl van leidinggeven?
-Wat levert het op?
-Waar komt mijn gedrag vandaan?
-Wat is er allemaal mogelijk?
-Hoe wil ik leidinggeven?
-Hoe pak ik dat aan?
-Het pad naar je droom

4. De bovenstroom managen
-Sturen op toegevoegde waarde
-Scope van werkzaamheden
-Uitdagende, realistische doelen
-In staat stellen
-Voortgang begeleiden
-Fact-based beslissingen
-Aanspreken
-Reflectie

5. De onderstroom ontwikkelen
-Persoonlijk contact
-Zingeving
-Visie
-Autonomie
-Persoonlijke ontwikkeling
-Positieve feedback
-Support van je team

6. En nu aan de slag!
-Maak de balans op
-Zelf doen of organiseren
-Bepaal je focus
-Ontwikkel je wilskracht
-Blijf in de leermodus
-Vier je successen
-Laat de anderen van jouw ontwikkeling leren


Dankwoord
noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De prestatiedoorbraak