Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 20% korting

De Prestatiedoorbraak

Behaal ongekende resultaten met bevlogen medewerkers!

Paperback Nederlands 2015 2e druk 9789089653055
Voormalig top 100Totaal 63 dagen
Nog slechts 2 exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, maandag in huis
30,99
24,95
VOORDEEL - 20% korting

Samenvatting

Goed presteren is heerlijk, zowel voor medewerkers, voor klanten als voor hun werkgevers. Toch levert maar 20% van de Nederlanders de best mogelijke prestatie op het werk. Dat kan anders! De sleutel naar een prestatiedoorbraak ligt bij jou: de leidinggevende.

Jij kunt het verschil maken, ongeacht de bedrijfscultuur of de werkwijze van je team. De prestatiedoorbraak begeleidt je in die transformatie, met alle benodigde tools en modellen. Het laat zien hoe je gedrag in de praktijk kunt veranderen. Hoe je je team leert proactief te sturen op resultaten en tegelijkertijd de bevlogenheid van medewerkers aanwakkert.

En hoe je dat op langere termijn kunt vasthouden. Een boek voor managers die het beste uit hun team willen halen, en daarbij ook naar zichzelf durven te kijken. Om zo tot ongekende resultaten te komen!

- Tweede herziene editie, met nieuwe inzichten, tools en verhalen uit de praktijk.
- Een boek dat al duizenden managers heeft geïnspireerd om met het gedachtegoed van de prestatiedoorbraak aan de slag te gaan.

Specificaties

ISBN13:9789089653055
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Druk:2
Verschijningsdatum:29-10-2015
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
De Prestatiedoorbraak
Theo Sierhuis | 7 juni 2017
Iedereen, zowel medewerkers als manager, streeft ernaar om succesvol te zijn op het werk, onder meer door goed te presteren. Toch levert slechts 1 op de 5 Nederlanders een optimale prestatie op het werk. Paul van Schaik beschrijft in 'De prestatiedoorbraak' op welke wijze je als manager het verschil kunt maken, ongeacht de bedrijfscultuur of werkwijze van je team.
Lees verder
recensie
De prestatiedoorbraak
Wardy Poelstra | 31 juli 2012
Een 'prestatiedoorbraak', wat zou dat zijn? Paul van Schaik omschrijft het in zijn gelijknamige boek in elk geval als iets wat de beoogde lezer zelf kan bewerkstelligen. Die beoogde lezer is een manager (m/v) die, zoals de grote meerderheid van werkend Nederland, het gevoel heeft dat hij niet alles uit zijn team en zijn werk haalt wat erin zit. Gesprekken met 'doorbraakmanagers' overtuigden Van Schaik ervan dat excellent presteren in principe wel degelijk voor iedereen is weggelegd - maar dat je daar wel wat voor moet doen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
6 stemmen
5
1
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Paul van Schaik: ‘Mensen kunnen meer dan zij denken’
Hans van der Klis 25 juli 2012 Mensen en teams zijn vaak tot meer in staat dan zij zelf beseffen. Dat is de heilige overtuiging van consultant en coach Paul van Schaik, die er een boek over schreef: De prestatiedoorbraak. Bij Reaal brengt hij zijn ideeën zelf in de praktijk.

Over Paul van Schaik

Drs. ing. Paul van Schaik (1964) heeft zijn bedrijfskundige achtergrond gevormd aan zowel de Hogeschool van Leeuwarden als de Nyenrode Business Universiteit. Hij is een gecertificeerd teamcoach (ORSC), scrummaster en Six Sigma Black Belt. In februari 2024 begon Paul zijn rol als programmamanager voor datagedreven werken en digitalisering bij het Gemeentevervoerbedrijf (GVB) Amsterdam. Zijn missie is om de GVB-directie, -hoofden, teamleiders, -staf en medewerkers te versterken  in  het dagelijkse bedienen van de 800.000 gebruikers van metro, tram, bus en veren door middel van datagedreven werken en digitalisering. Naast zijn betrokkenheid bij GVB volgt Paul in Japan bij Toyota een certificeringsproces om een Lean Management Systeemcoach te worden. Tussen 2021 en 2023 heeft Paul meerdere opsporingsteams bij de FIOD ondersteund in hun teamontwikkeling. In de periode van 2014 tot 2019 leidde hij samen met de NS-directie en 20 Lean Adviseurs  de  Prestatiedoorbraak  NS  Operatie  gedurende  vijf jaar. Voorheen bekleedde hij functies als programmadirecteur Lean bij Reaal, executive partner bij Accenture en senior manager bij Celerant en Gemini Consulting. Zijn eerste boek 'De prestatiedoorbraak. Haal ongekende resultaten met bevlogen mensen' beleefde in 2015 zijn tweede herziene druk. Dit boek biedt leidinggevenden inzichten en methoden om prestatiedoorbraken te realiseren met hun teams en afdelingen. Op basis van dit werk heeft Paul jarenlang trainingen verzorgd voor De Baak. Als medeauteur heeft Paul samen met Dennis en Alfred het boek 'Wij is belangrijker dan Why. De prestatiedoorbraak van NS' geschreven. Dit boek beschrijft stap voor stap de prestatiedoorbraak van NS. Met meer dan twintig jaar ervaring zet Paul zijn kracht en passie in om directie, management en medewerkers te ondersteunen en uit te dagen om duurzame prestatiedoorbraken te realiseren. Hij vertaalt doelstellingen en strategieën naar integrale besturing op alle organisatieniveaus en implementeert deze stap voor stap. Daarnaast realiseert hij snelle prestatiedoorbraken door middel van meerdaagse Kaizen-events.   

Andere boeken door Paul van Schaik

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. De diagnose
1.1 Haal het beste uit jezelf en je team
1.2 Brandjes blussen
1.3 Niet volgen, maar bevlogen leiden
1.4 Als de angst overheerst

2. Jij maakt het verschil
2.1 Proactief sturen in de bovenstroom
2.2 Bevlogenheid ontwikkelen in de onderstroom
2.3 De interactie: boven- en onderstroom gecombineerd
2.4 Van vastigheid naar groei
2.5 Wie zijn die doorbraakmanagers dan?
2.6 Kan ik dat ook leren?
2.7 Uitproberen en leren

3. Ontwikkel je zelf bewustzijn
3.1 Wie ben ik?
3.2 Wat is mijn gemoedstoestand?
3.3 Wat is mijn stijl van leidinggeven?
3.4 Wat levert mijn gedrag op?
3.5 Waar komt mijn gedrag vandaan?
3.6 Wat is er allemaal mogelijk?
3.7 Hoe wil ik leidinggeven?
3.8 Hoe pak ik dat aan?

4. De bovenstroom managen
4.1 Het doel en de obstakels die dat in de weg staan
4.2 Sturen op toegevoegde waarde
4.3 Scope van werkzaamheden bepalen
4.4 Uitdagende en realistische doelen stellen
4.5 In staat stellen
4.6 Voortgang begeleiden
4.7 Fact-based beslissingen nemen op basis van grondoorzaken
4.8 Aanspreken

5. De onderstroom ontwikkelen
5.1 Spelenderwijs leren
5.2 Persoonlijk contact
5.3 Zingeving
5.4 Visie
5.5 Autonomie
5.6 Persoonlijke ontwikkeling
5.7 Positieve feedback
5.8 Support van collega’s

6. En nu aan de slag!
6.1 Toptips voor de doorbraakmanager
6.2 Maak de balans op
6.3 Zelf doen of organiseren?
6.4 Gebruik de zes bronnen van invloed
6.5 Ontwikkel je persoonlijke motivatie
6.6 Train en oefen je nieuwe gedrag
6.7 Organiseer uitdagers in je omgeving
6.8 Organiseer supporters in je omgeving
6.9 Zoek beloning voor je nieuwe gedrag
6.10 Zorg dat je omgeving je ondersteunt
6.11 Deel je ervaringen

Dankwoord
Noten
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Prestatiedoorbraak