Lees verder
Femke Hogema is eigenaar van Profit First Professionals en Healthy Finance. Ze inspireert ondernemers om een financieel gezond en winstgevend bedrijf te bouwen en ze leidt boekhouders, accountants en businessexperts op tot Winstadviseur / Profit First Professional.
Meer over Femke HogemaOndernemen in crisistijd
over mindset, cashflow en strategieën
Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789089655219Samenvatting
De crisis zorgt bij veel ondernemers voor onrust. Klanten blijven weg, de omzet keldert. Ondernemers maken zich zorgen over de toekomst van hun bedrijf. Maar piekeren heeft nog nooit iemand verder gebracht. Wat staat je dan wel te doen?
Survive: niks doen is geen optie. Verlammen is een gouden recept om op een faillissement af te stevenen. Hoe kom je dan wel door deze crisis heen? En misschien nog belangrijker: hoe creëer je een bedrijf en financiële situatie waarmee je een volgende crisis beter aankunt?
Thrive: waar sommige bedrijven zich focussen op overleven, gebruiken andere de crisis als springplank naar succes. Hun omzet schiet de lucht in en ze behoren vanaf nu tot de Champions League in hun branche.
Stop: als ondanks al je inspanningen je bedrijf niet levensvatbaar (meer) is, is stoppen nu wellicht het beste alternatief. Hoe doe je dat op een goede manier?
Bestsellerauteur Femke Hogema ging in gesprek met ondernemers die deze crisis goed doorstaan en werkte hun waardevolle strategieën voor je uit. In dit boek geeft ze je inspiratie, praktische tips en tools: manage je mindset, manage je cash, zorg voor een sterk fundament, handel snel en met lef, en investeer in relaties.
Dit is een optimistisch en actiegericht boek met een even duidelijke als simpele boodschap: neem het heft in eigen handen en kom sterk uit deze crisis.
'Dit is een mooi werk. Praktisch, toegankelijk en bomvol inspirerende verhalen.' - Wiggert Meerman – Eindbazen
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Femke Hogema
Inhoudsopgave
Inleiding 12
Deel 1: mindset 13
1 Wat je gelooft, creëer je 14
2 Verander je mindset, verander het resultaat 25
3 Wat geloven succesvolle ondernemers? 29
Deel 2: cashflow 33
4 Het belang van fi nanciële informatie 34
5 Hoe sta je er fi nancieel voor? 39
6 Welke keuzes kun je maken? 44
7 Reserves opbouwen 54
Deel 3: strategie 63
8 Stoppen met je bedrijf 64
9 Survive en straks weer verder bouwen 78
10 Pivot: een draai maken 92
11 Thrive: de crisis als springplank naar succes 107
Bonus: De lessen die horen bij het schrijven van dit boek 126
Hoe nu verder 131
Dankwoord 133
Ondernemers over dit boek 135
Over de auteur 141
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan