Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Verandermanagement Collaborate or Die
Collaborate or Die
Collaborate or Die
James Veenhoff

James is medeoprichter van impact strategie bedrijf Fronteer, dat inmiddels is uitgegroeid tot een van de leidende spelers op het gebied van 'co-creatie'.

Meer over de auteurs
Collaborate or die - Het co-creatie handboek voor veranderaars James Veenhoff 8 december 2021 Meer dan ooit tevoren kunnen en moeten bedrijven en organisaties de krachten bundelen. Tot zover niks nieuws, want de vraag is natuurlijk: hoe? Het antwoord: door de inzet van co-creatie. Martijn Pater en James Veenhoff nemen je stap voor stap mee op een reis richting impact. Lees het volledige artikel
James Veenhoff, Martijn Pater

Collaborate or Die

The Changemakers Handbook for Co-Creation

Paperback Engels 2021 9789089655516
Voormalig top 100Totaal 88 dagen
Verkooppositie 169Hoogste positie: 49
Paperback | NL € 24,99 Paperback | EN € 24,99 E-book | NL € 19,99 E-book | EN € 19,99
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
24,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

The years between "today" and 2030 have been dubbed the Decade of Action. Even without – and before – covid, it was already clear that nobody can make the changes we need alone. More than ever, companies can and must connect with others to use their business as a force for progress. But how? By using the power of co-creation, defined as "The collaborative creation of new value, together with experts and stakeholders".

In this practical, action-oriented, and easy to read book, Martijn Pater and James Veenhoff take us on a step-by-step journey towards impact. Building on over 15 years of international experience with corporates, startups, ngos and governments, they de-mystify the term co-creation, describe the key types and trends and share the Five Guiding Principles.

Laced with practical tips and inspiring case examples, this book is a must read for anyone interested in unleashing the power of co-creation to make progress. Want to find out how Rainforest Alliance, wwf, Heineken and Philips and the like apply co-creation? Then this is the book for you.

Specificaties

ISBN13:9789089655516
Trefwoorden:verandermanagement, veranderen, co-creatie
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:16-12-2021
Hoofdrubriek:Verandermanagement
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Collaborate or die - Het co-creatie handboek voor veranderaars
James Veenhoff 8 december 2021 Meer dan ooit tevoren kunnen en moeten bedrijven en organisaties de krachten bundelen. Tot zover niks nieuws, want de vraag is natuurlijk: hoe? Het antwoord: door de inzet van co-creatie. Martijn Pater en James Veenhoff nemen je stap voor stap mee op een reis richting impact.
Artikel lezen

Over James Veenhoff

James is medeoprichter van impact strategie bedrijf Fronteer, dat inmiddels is uitgegroeid tot een van de leidende spelers op het gebied van 'co-creatie'. Met klanten als HEMA, Heineken, KLM, Shell, Eneco, Rabobank, WWF en de Gemeente Amsterdam wordt gewerkt aan opmerkelijke innovaties, altijd vanuit de filosofie 'Business as a force for Good'. In de jaren direct na zijn studies Bedrijfskunde (Nijenrode) en Antropologie (VU Amsterdam) was hij betrokken bij spraakmakende merken en projecten in de mode-industrie (o.a. Evisu, Amsterdam International Fashion Week, Blue Blood, Ganbaroo, Hilfiger), maar de laatste 15 jaar richt hij zich primair op innovaties ten bate van onderwijs en de transitie (zowel economisch als maatschappelijk). In 2012 zette hij met verschillende toonaangevende jeansmerken (o.a. Levis, Gstar, Calvin Klein, Hilfiger, Kings of Indigo, Scotch & Soda) een opleiding tot duurzaam denim ontwikkelaar op: de Jean School. Deze MBO4 opleiding staat inmiddels internationaal zeer hoog aangeschreven: plek 99 in de wereldwijde ranking van modeopleidingen (dus boven menig HBO). Deze ambitieuze ontwikkel-aanpak is inmiddels door diverse ROC instellingen omarmd, met tientallen nieuwe MBO opleidingen als gevolg (in alle sectoren, van beauty en bewegen tot bouw en barpersoneel).

Andere boeken door James Veenhoff

Bekijk alle boeken

Over Martijn Pater

Martijn Pater is een ervaren strateeg met meer dan 20 jaar ervaring. Hj is gericht op innovatie, co-creatie, smart cities, mobiliteit, duurzaamheid en strategieën met positieve impact. Hij is industrieel ontwerper, creatief denker en ondernemer. Martijn is medeoprichter van impact strategie bedrijf Fronteer, een B Corp consultancy gevestigd in Amsterdam. Daarnaast is hij medeoprichter van smart city start-up Coding the Curbs en voorzitter van NDSM Energie - een unieke duurzame energiecoöperatie bestaande uit 60 bedrijven gevestigd te Amsterdam. Fronteer pioniert al meer dan 15 jaar op het gebied van co-creatie. Zij hebben een unieke positie - wereldwijd - met hun methodiek. Ze brengen de beste perspectieven in elke branche samen om potentieel te ontsluiten. Inmiddels hebben in 2.500 sessies 15.000 experts deelgenomen aan co-creatie sessies voor onder andere WWF, Rainforest Alliance, Heineken, Philips, Pon, de Gemeente Amsterdam en vele andere organisaties. Martijn vernieuwt ook graag organisaties. Bij Fronteer is cirkel-gebaseerd werken en holacratie inmiddels een sleutel om het menselijk potentieel in de organisatie te ontsluiten. In zijn vrije tijd heeft Martijn een eigen energieneutraal huis gebouwd en een carbon zeilboot gerestaureerd.

Andere boeken door Martijn Pater

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Introduction 9

SECTION 1
THE FOUR TYPES OF CO-CREATION 15

Four types of co-creation 22
-Crowdsourcing 25
-Community co-creation 25
-Coalitions 27
-Expert co-creation 28
Future types of co-creation 30
-Deliberative Democracy 32
-Open-data Movements 33
-Purpose-driven Coalitions 33
-Global expert co-creation 35

SECTION 2
THE five GUIDING PRINCIPLES OF CO-CREATION 37

Case 1 The Jean School Case 43

Principle 1 – Inspire to Participate 50
-Define a strategic challenge 51
-Frame the problem 55
-Create a challenge presentation 58
-Tips for Inspiring to Participate 59
Principle 2 – Select the Best 62
-TASK 1 The right perspectives 65
-The five expert types 67
-TASK 2 Detective work 72
-TASK 3 Conversations 73
-The six motivations for expert participation 75
-TASK 4 Well-rounded group 77
-TASK 5 Reconnect 81
-Tips for Selecting the Best 81
Principle 3 – Trust the Process 85
Pre-session 96
-STEP 1 Introduction 101
-STEP 2 Vision 105
-STEP 3 Challenge 108
-STEP 4 Rapid Map 111
-STEP 5 Ideation 117
-STEP 6 Last Words of Advice 119
Post-session 120
-Tips for Trusting the Process 121
Principle 4 – Raise the Bar 123
-PHASE 1 Reflect 129
-PHASE 2 Construct 131
-PHASE 3 Validate 137
-PHASE 4 Strategize 140
-Tips for Raising the Bar 147
Principle 5 – Lead the Change 149
-Fill the seats 151
-State your case 153
-Claim your space 154
-Unlock the coalition 155
Cases 2-13 156

SECTION 3
ONLINE CO-CREATION 169

Pre-session 175
-STEP 1 Introduction, what is different online? 179
-STEP 2 Vision, what is different online? 180
-STEP 3 Challenge, what is different online? 181
-STEP 4 Rapid map, what is different online? 182
-STEP 5 Ideation, what is different online? 184
-STEP 6 Advice, what is different online? 185
Post-session 186

Last words 189
Thanks 191

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Collaborate or Die
    James Veenhoff
    Collaborate or Die
    € 24,99
  • Wat gebeurt hier nu eigenlijk?
    Bas van Kesteren
    Wat gebeurt hier nu eigenlijk?
    € 24,99
  • Onze ijsberg smelt!
    John Kotter
    Onze ijsberg smelt!
    € 20,00
  • Allianties voor een duurzame toekomst
    Jaap Boonstra
    Allianties voor een duurzame toekomst
    € 34,95
  • Gedragsverandering vanuit kwetsbaarheid
    Sjoerd Segijn
    Gedragsverandering vanuit kwetsbaarheid
    € 22,50
  • Draaiboek gedragsverandering
    Reint Jan Renes
    Draaiboek gedragsverandering
    € 20,00

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Collaborate or Die

        Collaborate or Die
        James Veenhoff , Martijn Pater
        /