Georganiseerde misdaad in de Lage Landen 2
over de oude en nieuwe georganiseerde misdaad in Nederland en België
Paperback NL 2015 1e druk 9789089758507Samenvatting
Een nieuw boek over de achtergronden en werkwijze van de georganiseerde misdaad in Nederland en België
Na het succes van hun eerste gezamenlijke project schreven misdaadjournalisten Koen Scharrenberg en Joris van der Aa een tweede boek over de - snel veranderende - wereld van de georganiseerde misdaad. Hierbij werden ze geholpen door o.a. Maaike Ruepert, Sonja Veldthuis en Hendrik Jan en Anna Korterink.
Opnieuw komt in dit deel de nieuwe generatie criminelen aan de beurt. Het zijn immers al lang niet meer Johnny, Willem of Etienne die de dienst uitmaken. De nieuwe kopstukken heten Tinus, Janus of Peer. En laten we vooral niet voorbij gaan aan Brahim, Mohamed, Bulent en Ryszard die in stilte uitgroeiden tot de belangrijkste misdaadondernemers in het Europa zonder grenzen. Over hen gaat dit boek.
Beide auteurs en hun collega's weten waarover ze schrijven. Ze kennen de wereld van internationale drugsdeals, smokkel en oplichting door en door. Ook dit tweede boek is een aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in een wereld die voor leken ondoordringbaar en gesloten is - die van de georganiseerde misdaad.
Over het eerste deel Georganiseerde misdaad in de Lage Landen schreef recensent Joost Houtman in De Morgen: 'Een hallucinante tocht langs donkere krochten, met jetsetgangsters, motoroorlogen en liquidatietips'
De Nederlander Koen Scharrenberg schreef o.a. voor Elsevier en Panorama. Eerder verscheen o.a. Down for the count over de wereld van de vechtsport en de zware criminaliteit. Dit boek kreeg uitstekende reacties en werd diverse malen herdrukt.
De Vlaming Joris van der Aa heeft als specialiteit true crime. Hij schrijft o.a. voor Panorama en P-magazine en zijn eigen drukbezochte www.misdaadreporter.blogspot.com
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan