Lees verder
Ashlee Vance is een van de prominentste schrijvers over technologie van dit moment. Hij schreef over Silicon Valley en de technologiesector voor The New York Times.
Meer over Ashlee VanceElon Musk
Hoe de topman van SpaceX en Tesla onze toekomst vormgeeft
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789400507142Samenvatting
Elon Musk weet, als een van de weinige ondernemers in de geschiedenis, een onstuitbare drive te combineren met een uniek toekomstbeeld. Hij is een eigentijdse mix van Thomas Edison, Henry Ford, Howard Hughes en Steve Jobs. Met zijn bedrijven PayPal, Tesla Motors, SpaceX en Solar City verandert hij bedrijfstakken en de wereld door op het allerhoogste niveau te innoveren. Musk steekt al zijn energie en geld in het uitvinden van een toekomst die zo rijk en verstrekkend is al een sciencefictionverhaal.
In 'Elon Musk. Hoe de topman van SpaceX en Tesla onze toekomst vormgeeft' biedt journalist Ashlee Vance voor het eerst een inkijkje in het buitengewone leven van de meest gedurfde ondernemer van Silicon Valley. Geschreven met exclusieve toegang tot Musk, zijn familie en vrienden, volgt het boek zijn reis tot nu toe: van een ruwe opvoeding in Zuid-Afrika tot aan de top van de internationale zakenwereld.
Musk valt op door zijn dynamiek en visie in een wereld waar bedrijven vooral zekerheid zoeken. Hij gaat de concurrentie aan en veroorzaakt een revolutie in drie verschillende bedrijfstakken en laat daarmee zien dat ware ambitie en inventiviteit nog steeds het verschil kunnen maken.
Specificaties
Expertrecensies (5)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Ashlee Vance
Inhoudsopgave
2. Afrika
3. Canada
4. Elons eerste start-up
5. De PayPal-maffia
6. Muizen in het heelal
7. Helemaal op de elektrische toer
8. Pijn, een lijdensweg en overleven
9. Lancering
10. De wraak van de elektrische auto
11. De overkoepelende theorie van Elon Musk
Epiloog
Appendix
Verantwoording
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan