Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

We love events

Een gedurfde kijk op marketing

Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789401421867
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Maak van uw event ook een digitaal spektakel

Vandaag de dag nemen eventbezoekers deel aan twee events: het realtime-event, dit is de beleving van het werkelijke fysieke event, en het conversatie-event, dat volop leeft en roddelt in 't café www. Als eventmanager moet u dan ook in staat zijn deze twee events te managen.

In 'We love events' toont Peter Decuypere u hoe u van het conversatie-event een succesvol en waardevol event maakt. Vanuit zijn eigen ruime ervaring en aan de hand van onderbouwde recente marketinginzichten brengt hij gevatte analyses van I Love Techno, Tomorrowland, Music for Life, Couleur Café en talrijke andere herkenbare cases. Dit boek toont u niet alleen welke opmerkelijke marketingverhalen er achter deze events schuilgaan, maar ook hoe u uw eigen conversatie-event succesvol in de markt kunt zetten.

'We love events' biedt direct inzetbare methodes en is een must voor iedereen die van events houdt, als manager, als marketeer of als eventbezoeker.

"Mensen samenbrengen om ze de tijd van hun leven te laten beleven, is één van de mooiste dingen die er bestaan. Hopelijk volgen er nog vele initiatieven op basis van dit boek vol inspiratie uit de praktijk." - Manu & Michiel Beers, organisatoren Tomorrowland

"Ik kende Peter al als een visionair eventmanager, en nu ken ik hem ook als een visionair eventmarketeer." - Jan van Biesen, Nethoofd Studio Brussel

"Eindelijk een boek over het managen van events dat vertrekt vanuit de nieuwe principes van marketing." - Steven van Belleghem, auteur van 'When digital becomes human'

Specificaties

ISBN13:9789401421867
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:328
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:9-9-2019
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

5.0 van de 5
4 stemmen
4
0
0
0
0

Over Peter Decuypere

Peter Decuypere is founding father van onder meer het bekende technofestival I Love Techno in Gent en technoclub Fuse in Brussel. Naast marketingconsultant is hij ook docent aan Karel de Grote-Hogeschool Antwerpen en Hogeschool PXL Hasselt. Van opleiding is hij marketeer en filosoof, en die combinatie brengt hem soms tot verrassende inzichten die ook inspirerend kunnen werken ver buiten de eventwereld.

Andere boeken door Peter Decuypere

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel I: Event essentials
1. De DNA-structuur van een evenement
2. Twee waardevolle events: het realtime-event en het conversatie-event
3. De eventmanagement-cirkel

Deel II: Eventmarketing. Van voorbereiding tot productie van het conversatie-event
Inleiding
1. Strategie
2. Concept
3. De productie van het conversatie-event (eventmarketing)

Nawoord
Eindnoten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        We love events