Peter Decuypere is founding father van onder meer het bekende technofestival I Love Techno in Gent en technoclub Fuse in Brussel.
Meer over Peter DecuypereWe love events
Een gedurfde kijk op marketing
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789401421867Samenvatting
Maak van uw event ook een digitaal spektakel
Vandaag de dag nemen eventbezoekers deel aan twee events: het realtime-event, dit is de beleving van het werkelijke fysieke event, en het conversatie-event, dat volop leeft en roddelt in 't café www. Als eventmanager moet u dan ook in staat zijn deze twee events te managen.
In 'We love events' toont Peter Decuypere u hoe u van het conversatie-event een succesvol en waardevol event maakt. Vanuit zijn eigen ruime ervaring en aan de hand van onderbouwde recente marketinginzichten brengt hij gevatte analyses van I Love Techno, Tomorrowland, Music for Life, Couleur Café en talrijke andere herkenbare cases. Dit boek toont u niet alleen welke opmerkelijke marketingverhalen er achter deze events schuilgaan, maar ook hoe u uw eigen conversatie-event succesvol in de markt kunt zetten.
'We love events' biedt direct inzetbare methodes en is een must voor iedereen die van events houdt, als manager, als marketeer of als eventbezoeker.
"Mensen samenbrengen om ze de tijd van hun leven te laten beleven, is één van de mooiste dingen die er bestaan. Hopelijk volgen er nog vele initiatieven op basis van dit boek vol inspiratie uit de praktijk." - Manu & Michiel Beers, organisatoren Tomorrowland
"Ik kende Peter al als een visionair eventmanager, en nu ken ik hem ook als een visionair eventmarketeer." - Jan van Biesen, Nethoofd Studio Brussel
"Eindelijk een boek over het managen van events dat vertrekt vanuit de nieuwe principes van marketing." - Steven van Belleghem, auteur van 'When digital becomes human'
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel I: Event essentials
1. De DNA-structuur van een evenement
2. Twee waardevolle events: het realtime-event en het conversatie-event
3. De eventmanagement-cirkel
Deel II: Eventmarketing. Van voorbereiding tot productie van het conversatie-event
Inleiding
1. Strategie
2. Concept
3. De productie van het conversatie-event (eventmarketing)
Nawoord
Eindnoten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan