Managementboek.nl gebruikt cookies.

People Peppers

Nederlandstalig | Paperback
Verkooppositie: #554
Onze prijs: € 24,99
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen .

Samenvatting

Een kei zijn in je vak is niet altijd voldoende. In lastige onderhandelingen, vergaderingen of zelfs het dagelijkse contact met je collega's is de manier waarop je communicatie verloopt minstens even belangrijk. Oog hebben voor je gesprekspartner is de sleutel voor een beter gesprek én resultaat.

Via 45 tips geeft People Peppers een inzicht in waarom de toegevoegde waarde van menselijke...Toon volledige samenvatting

Inhoudsopgave

INLEIDING 9

PIJLER 1 MENSEN 15
Sherlock Holmes achterna » Met wie communiceer je? 17
1 Stel een persoonslijst samen 18
2 Research en observeer 21
3 Infiltreer in het hoofd van de andere 23
Hé, oude krijger! » Hoe bouw je aan een tijdloos netwerk? 25
4 Investeer in een people database 25
5 Tijd voor in tempore non suspecto 27
6 Sluit relaties proper af 30
Think big » Hoe bouw je aan een breed netwerk? 32
7 Werk op interne sociale events 32
8 Maak kennis op externe sociale events 33
9 Passie met netwerkpower 35
Oeps, verkeerde zet » Hoe vermijd je afknappers? 36
10 Kom in vrede 36
11 Pas op met culturele verschillen 37
12 What’s in a name? 39
Fun of fiasco? » Hoe maak je netwerken leuk? 40
13 Lanceer jezelf 40
14 Pitch nooit 42
15 Organiseer je 43

PIJLER 2 VERBINDING 47
Voor de ontmoeting » Hoe kun jij je voorbereiden? 49
16 Face to face, graag! 49
17 Concentreer je op het gesprek 51
18 Amai, de eerste indruk 54
Hallo! » Wat doe je de eerste momenten? 55
19 Eerste realiteitscheck 55
20 Breek het ijs 57
21 Ga in op persoonlijke praatjes 60
Drie gouden regels » Wat doe je het hele gesprek? 62
22 Hyperalerte modus aan! 63
23 Toon interesse 65
24 Lach 66
Taalzaken » Hoe schrijf en praat je? 68
25 Schrijf op zonder hulp 68
26 Verkies de taal van de andere 69
27 Regel tempo, volume en co 71
Hé, dit ben ik » Hoe win je aan uitstraling? 72
28 Blijf jezelf 72
29 Toon karakter 73
30 Win aan autoriteit 75

PIJLER 3 BOODSCHAP 79
Spreekgeboden » Hoe breng jij je boodschap? 81
31 Spreek beknopt en scherp 81
32 Spreek eenvoudige taal 85
33 Speek over (de behoefte van) de andere 87
Ga naar het hart » Hoe heb je een effect op mensen? 90
34 Emoties als target 90
35 Het wauw-effect 93
36 Weg met de presentatie 94
Ja, maar … » Hoe vermijd je discussies? 97
37 Laat anderen uitspreken 97
38 ‘Ja’ voor andere meningen 98
39 ‘Neen’ voor discussies 100
Game, set, match » Hoe overtuig je mensen? 102
40 Kap je boodschap in stukken 102
41 Focus op wat je overeenkomt 103
42 Op naar de kern van de zaak 105
Invloed met een plus » Welke trucjes zijn er? 107
43 Speel in op het kuddegedrag 108
44 Aandacht voor het ego 108
45 Geef een doel 109

DANK AAN 112

Specificaties

EAN:9789401453608
Taal:Nederlandstalig
Bindwijze:Paperback, 200 blz.
Uitgever:LannooCampus
Druk:1e druk, 2018

Over Michel De Coster

Michel De Coster is adviseur en bestuurder van bedrijven. Hij verdiende zijn strepen in de ICT-sector bij Bosch Telecom, COLT, BT, Belgacom en SFR. Daarnaast is hij bekend als bassist van De Mens en auteur van No-nonsense.

Recensies (1)

Recensie door Pleunie Warnink 

Vraag je je wel eens af hoe je zakelijke relaties goed kunt onderhouden? Hoe je goede gesprekken kunt voeren en mensen voor je kunt winnen? Lees de Do’s & Don’ts in People Peppers!

Wat een geweldig boekje! Eindelijk een duidelijke handleiding over hoe je (zakelijk) met elkaar om kunt gaan. Wat handig is en wat je beter niet kunt doen. Ik kan dit boekje het beste omschrijven als een lesboek over Empathie. Wat het is, hoe je het toont, wat het op kan leveren en natuurlijk, dat het alleen werkt als het oprecht is.

De schrijver is zelf de eerste die toegeeft dat er eigenlijk weinig nieuws in zijn boek staat. Maar het aan elkaar koppelen van bekende regels leidt toch tot nieuwe inzichten. Michel zet in zijn boek alles duidelijk op een rijtje en verdeelt de communicatie in drie pijlers: mensen, verbinding en boodschap.

Zelf was ik erg gecharmeerd van de eerste pijler, waarin hij o.a. aangeeft dat het handig is om de mensen in jouw netwerk drie zones: mensen die direct invloed op jouw carrière hebben, mensen die indirect invloed hebben en mensen waar je wat voor kunt betekenen en die wat voor jou kunnen betekenen. Niet dat je hier heel strikt mee om moet gaan. Maar hij geeft bijvoorbeeld wel aan dat er een belletje moet gaan rinkelen als je weinig contact hebt met de mensen die een wezenlijke invloed op jouw carrière hebben.

Of in de pijler verbinding, waar hij het heeft over allerlei zaken die verbindend of verwijderend kunnen werken. Waarbij een belangrijke tip (en op en deur) is: heb aandacht! Voor het gesprek, voor jouw gesprekspartner, maar ook voor jouw eigen voorkomen, taalgebruik en Ach, het zit zo bomvol goede tips en ideeën, ik kan wel blijven schrijven.

In de pijler ‘boodschap’ bouwt Michel verder op de pijlers ‘mens’ en ‘verbinding’ en vertelt hij hoe je jouw boodschap kunt laten aansluiten op jouw doelgroep/gesprekspartner. 

Het charmante van dit boekje is dat Michel De Coster put uit eigen ervaringen en niet alleen zijn successen deelt, maar ook de dingen die hij nu anders zou doen. Ik ben blij dat ik dit boek heb kunnen lezen en raad het iedereen aan die wel eens moeite heeft met gesprekken, maar er niet direct de vinger op kan leggen. People Peppers is zo’n praktisch boekje in dat je al lezend meteen aan de slag wilt, om te kijken of de tips werken.

Pleunie Warnink is Communicatie-adviseur Duurzaamheid & Techniek bij Groene peper communicatie.

Pleunie Warnink is Communicatie-adviseur Duurzaamheid & Techniek bij Groene peper communicatie.