Carole Lamarque is stichtend vennoot van Duval Union Consulting. Daarnaast heeft ze 20 jaar ervaring in innovatieve en zeer competitieve marketing bij bedrijven als Shell, Proximus, Sanoma Media en Telenet.
Meer over Carole LamarqueUnfair advantage
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2018 1e druk 9789401454124Samenvatting
Zet je Concurrentie buitenspel door zelf voluit te gaan
Als de wereld een dorp wordt, moet jouw bedrijf naast de wereldspelers kunnen blijven staan. Dat kun je door volop in te zetten op je Unfair Advantage. Niet om beter te zijn dan de marktleider, maar om vanuit je extreem unieke identiteit de speler te worden die iedereen benijdt. De beste concurrentie is nog steeds geen concurrentie.
Als je je Unfair Advantage wilt uitspelen, moet je denken en doen als een cheeta. Door onder meer je snelheid, focus, territorium en wendbaarheid op punt te zetten, laat je je concurrenten gissen naar je aantrekkingskracht en zet je jezelf in de schijnwerpers.
Met een helder model, uitgewerkte denkoefeningen, getuigenissen van topmanagers en de juiste cases toont dit boek hoe je je Unfair Advantage definieert en uitbouwt. Daarmee is er geen enkel excuus meer: volg het stappenplan en word extreem uniek en consistent eigenzinnig, blijf relevant en geef je klanten een magnetische meerwaarde over een lange periode.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Carole Lamarque
Inhoudsopgave
02 BUSINESSSAFARI: DE 7 TROEVEN VAN HET JACHTLUIPAARD 33
03 MARKETING IN THE MATRIX: WAAROM OVERLEEF JIJ DE TOEKOMST? 55
04 SHAPESHIFTERS: DE NIEUWE REALITEIT 79
05 VOORSPRONG JAGEN: OP ZOEK NAAR JE UNFAIR ADVANTAGE 97
06 UNFAIR ASSESSMENT: VOER VOOR STRATEGEN 121
07 CONCURRENTIE SPOTTEN: 50 MODELLEN VOOR COMPETITIEVE ANALYSE 139
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan