Managementboek.nl gebruikt cookies.

Black box van de topverkoper

Nederlandstalig | Paperback
(3)
Verkooppositie: #4923
Onze prijs: € 29,99
Vandaag voor 23:00 uur besteld,
morgen in huis.

Samenvatting

- HOE TRANSFORMEREN DIGITALITEIT EN INTERNET DE VERKOOP
- HOE HAAL JE MEER UIT JE VERKOOPINSPANNINGEN?
- HOE BEGELEID JE DE KLANT SUCCESVOL IN ZIJN AANKOOPPROCES?

Vandaag verschuiven bepaalde fasen in de verkoop naar sociale media. Grenzen tussen sales, marketing en customer service vervagen. Maar in al die digitaliteit hebben klanten meer dan ooit behoefte aan menselijk contact en een vorm...Toon volledige samenvatting

Inhoudsopgave

INLEIDING TOT DE BLACK BOX
VAN DE TOPVERKOPER 9
De evolutie van de verkoop 12
Hoe lees je dit boek? 15

MINDSET VAN DE SUCCESVOLLE FUTUREPROOF VERKOPER | POWER SUPPLY 19
Mindset bepaalt je resultaat, ook in verkoop 21
Top vijf van mindsets 24
Nieuwsgierigheid 24
Zelfvertrouwen 28
Wendbaarheid 37
Proactiviteit 41
Gedrevenheid 45

VAARDIGHEDEN VAN DE VERKOPER VAN DE TOEKOMST | CONTROLLER BOARD 51
Succes is een kwestie van nieuwe vaardigheden leren 55
Top vijf van vaardigheden 56
Luisteren 56
Zelfreflectie 62
Denken op lange termijn 66
Empathie 71
Communicatievaardigheden 77

SUCCESVOLLE VERKOPERS ZETTEN PROSPECTEN
IN BEWEGING | UNDERWATER LOCATOR BEACON 87
Je mindset is je sleutel 90
Koud prospecteren is passé 91
Targeting: aan wie wil je verkopen? 94
Newsjacking 97
Sociale media versterken prospectie 99
Focus op sterke prospecten 104
Slim prospecteren geeft energie 105

VERKOPEN IS VERBINDING | CONNECTION TO AIRCRAFT 111
Connectie met jezelf (en je bedrijf) 114
Connectie met de klant 116
Authenticiteit 116
Humor 120
Connectie door je presentatie 123
Waarde bieden aan je klant 126
Connectie met het resultaat 132
Eén einddoel bestaat uit veel kleine deeldoelen 134
Tussentijds afsluiten 135
Bespreek de status quo 138
Welke verkopers boeken de beste resultaten? 139

AAN VERKOPEN KOMT GEEN EINDE | CRASH SURVIVABLE MEMORY UNIT 143
De principes van verkoop zijn universeel 145
Beter mens, meer fun, meer verkoop 154
Verkopen … een leven lang leren 156
Morgen zal het anders zijn dan vandaag 163

DANKWOORD 171
BIBLIOGRAFIE 175

Specificaties

EAN:9789401455916
Taal:Nederlandstalig
Bindwijze:Paperback, 176 blz.
Uitgever:LannooCampus
Druk:1e druk, 2018

Over Kathleen Cools

Kathleen Cools is oprichter van Attitudo, waar ze training en workshops op maat aanbiedt aan sales professionals. Na haar studies in de Toegepaste Economische Wetenschappen volgde ze ook een postgraduaat Executive Coaching en een opleiding Integrale Coaching.

Lezersrecensies

Must read: Black box van de topverkoper

06-03-2019 | S. Reynders

Iedere professional komt vroeg of laat, van ver of dichtbij, in aanraking met de verkoopfunctie van de organisatie waarvoor hij of zij werkt. Verkoop of sales is voor velen vaak nog een ‘vies’ of ‘plat’ woord. Terwijl het dit uiteraard niet is. Verkopen maakt inherent deel uit van de ‘supply chain’ van een organisatie, of het nu over goederen dan wel diensten gaat. Maar eenvoudig is zo’n verkoopproces niet. Hoe begin je eraan? Wat zijn de do’s en de don’ts …

In haar nieuw boek ‘Black box van de topverkoper’ gaat Kathleen Cools hiermee aan de slag. En hoe! Kathleen is gepokt en gemazeld in de salesfunctie en heeft heel wat ‘saleskilometers’ op de teller staan … En dat voel je ook in dit boek. Vanuit de metafoor van de zwarte doos in een vliegtuig maakt ze een vlijmscherpe analyse van hoe het verkoopproces functioneert (of moet functioneren). Elke stap wordt nauwkeurig onder de loep genomen en becommentarieerd (en hoe dat gaat verklap ik niet, daarvoor moet je zelf het boek lezen!). Let wel, het is geen gortdroge materie, maar een levendige handleiding van hoe jezelf te organiseren en je klanten te begeleiden in aankoopbeslissingen. De voorbeelden en eigen ervaringen van Kathleen brengen de boodschap op een vaak luchtige, maar pertinente manier tot leven. Het boek bulkt dat ook van de tips & tricks om van het commercieel proces een succes te maken (ook bedankt voor de vestimentaire tips!). Nooit plat commercieel, steeds met veel respect voor koper en verkoper toont het boek ‘hoe het moet’. Niet belerend, maar coachend (bege)leidt Kathleen ons naar resultaten.

Kortom, voor wie is dit boek bedoeld én absoluut nuttig? Voor iedereen die zich min of meer geroepen voelt om (verder) een commerciële functie op te nemen, voor hij/zij die nu al volop in een (top)verkoperfunctie zit, voor sales coaches, maar ook voor diegenen die er steeds met een grote bocht hebben rondgelopen. Dit boek, dat gerust als standaardwerk inzake ‘verkopen’ mag gerekend worden, is een must read voor iedere professional. Een ‘waardevolle’ (de betekenis vind je in het boek) en gedegen handleiding met de nodige ‘call to action’, die daarbij ook nog zeer aangenaam en met de nodige humor en kwinkslagen leest. Bedankt Kathleen voor het schrijven van dit ‘top’-boek!

Inzichten die van jou een topper maken!

04-08-2019 | Stijn De Schepper

Lees recensie >
De Black Box van een topverkoper is een synthese van inzichten en ervaringen in hoe je mensen met jou kan verbinden. Hoe kan je hen van jouw waarden en van wat je voor hen kan betekenen overtuigen.

Het is een boek dat een frisse blik werpt op de manier waarop je een product, een dienst of jezelf het best kan aanprijzen. Daarnaast geeft het ook een mooi beeld van hoe je met wederzijds respect handel kan drijven met anderen.

Gezien het universele karakter kan dit boek gebruikt worden als uitgangspunt bij alle uitdagingen die tot doel hebben om de juiste balans te vinden tussen de klant en de verkoper.

Een aanrader voor iedere verkoper

16-05-2019 | L. Verwee

Lees recensie >
The black box van de topverkoper is een sterk boek en de titel spreekt boekdelen. Een succesvolle verkoop ziet auteur Kathleen Cools als een succesvolle vlucht met alle parameters in zicht. De toekomst van de topverkoper is niet evident en bevat steeds meer parameters, online, offline, … Dit boek loodst de lezer doorheen alle mogelijke obstakels naar een behouden verkoop. Een aanrader!

Recensies (3)