Lees verder
Karel Demeester begeleidt fabrikanten en retailers in meerdere B2B- en B2C-sectoren in hun digitale reis from passion to purchase. Gebaseerd op meer dan 15 jaar ervaring bij toonaangevende verkoop- en marketingbedrijven, heeft hij een unieke expertise opgebouwd in het beïnvloeden van omni-channel koopgedrag.
Meer over de auteursAct human
Waarom succesvolle organisaties investeren in langdurige relaties
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2020 1e druk 9789401472470Samenvatting
Voor meer menselijkheid in een chaotisch wereld
De wereld is één grote chaos. Spanningen, conflicten en de machtsstrijd tussen de grote naties beheersen de internationale agenda. Het klimaat slaat op hol, en de migratiestroom is niet te stuiten. Consumenten worden steeds veeleisender, willen alles hier en nu, en liefst gratis. Hoe kan je als bedrijf hier nog een duurzame strategie in bouwen?
Wel: 'embrace the chaos' & 'act human'. Probeer grip te krijgen op de wereld rondom je. Hoe? Door in te spelen op wat elke mens verbindt: ons verlangen om een relatie op te bouwen met onze omgeving. Met mensen rondom je, maar ook met producten, merken, diensten, structuren, overheden...
Als je begrijpt hoe die relaties tot stand komen tussen de mens en zijn omgeving en hoe men hieruit voldoening en zingeving put, dan kun je erop ingrijpen. Dit boek biedt de holistische mensvisie die tot dit begrip kan leiden.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Karel Demeester
Over Sarah Steenhaut
Over Jan Callebaut
Inhoudsopgave
De uitdaging – Omarm de chaos: omgaan met de onzekerheden van vandaag 11
DEEL 1/HET CONCEPTUELE KADER 20
HOOFDSTUK 1
ONZE VISIE OP DE KERNTAAK VAN MARKETING 23
INTERMEZZO De Human Drivers als leidraad in coronatijden? 40
HOOFDSTUK 2
VAN EEN GOODS DOMINANT LOGIC NAAR
EEN SERVICE DOMINANT LOGIC 43
INTERMEZZO Valckenier: van autodealer naar mobility partner 59
HOOFDSTUK 3
AANDACHT VOOR DE TRIPLE BOTTOMLINE:
PEOPLE, PROFIT, PLANET 62
INTERMEZZO Het Integratiepact: een proces in drie stappen 66
# RESET DEEL 1 71
DEEL 2/HET TOEPASSINGSKADER 72
HOOFDSTUK 4
RELATIES BOUWEN IN EEN GEFRAGMENTEERDE
SAMENLEVING 75
INTERMEZZO Ringland: gefragmenteerde doelgroepen verbinden 81
HOOFDSTUK 5
DE CUSTOMER JOURNEY ALS KOMPAS VOOR
SUCCESVOLLE KLANTENRELATIES 83
INTERMEZZO Hoe Sylphar een sterke internationale omnichannel speler werd 96
HOOFDSTUK 6
STERKE MERKEN INVESTEREN IN LIFETIME VALUE (LTV) 99
INTERMEZZO Energetica Natura: de value proposition scherpstellen 107
HOOFDSTUK 7
WAT VERWACHT DE E-COMMERCEKLANT? 110
INTERMEZZO De diepere drijfveren van de dealzoekers 121
HOOFDSTUK 8
MARKETINGCOMMUNICATIE IN EEN HYBRIDE WERELD 124
INTERMEZZO Spacewell: making buildings work for people 138
HOOFDSTUK 9
TRANSFORMEREN EN PRESTEREN: EEN
UITDAGENDE KRACHTTOER 141
INTERMEZZO Walmart: een oldskool retailer daagt Amazon uit 152
# RESET DEEL 2 153
DEEL 3/HET ORGANISATIEKADER 156
HOOFDSTUK 10
BYE BYE MARKETEER, HELLO HUMAN ACTIVATOR! 159
HOOFDSTUK 11
BEDRIJFSCULTUUR EN ORGANISATIE ALS
ACT HUMAN-KATALYSATOR 166
INTERMEZZO Skeyes: van administratieve organisatie naar service-ecosysteem 173
HOOFDSTUK 12
DE KRACHT VAN HET COLLECTIEF 175
# RESET DEEL 3 180
ERROR RESET #1-TO-1: LATEN WE SAMEN DE CHAOS OMARMEN 181
Dankwoord 184
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan