Lees verder
Ianka Fleerackers is expert in personal branding en thought leadership en de founder van de Thought Leaders Academy. In haar mentorship- en consulting programma’s begeleidt ze experten en executives in het ontwikkelen van een duurzame publieke identiteit.
Meer over ianka fleerackersOwn your story. Or someone else will.
Personality branding & thought leadership voor professionals met een reputatie
Paperback Nederlands 2023 1e druk 9789401496391Samenvatting
Personal branding in het bedrijfsleven, het lijkt ongepast en egotripperij, of dat is alvast de opvatting van velen. En toch is het een sterk instrument in je professionele loopbaan, in de war for talent en in de groei van je bedrijf.
Want wat jij als professional nodig hebt, is dat je de conversatie kan sturen in een richting die jij wil.
In 'Own your story' geeft Ianka je de inzichten om anders over jouw persoonlijk merk te denken. Bovendien geeft ze een kijkje achter de schermen van haar eigen multidisciplinaire loopbaan in de media, de kunsten en het bedrijfsleven en geeft ze je handvatten om zelf aan de slag te gaan.
Met dit boek slaagt Ianka erin om personal branding op een strategisch niveau te beschrijven. De brede professionele achtergrond van Ianka maakt dit boek extra sterk en waardevol. Zij heeft zowat alles meegemaakt in haar carrière wat een personal brand kan meemaken. Een kijkje achter die schermen en het delen van die ervaring zorgt voor een enorme meerwaarde. Ik kan dit boek aan iedereen aanbevelen! - Steven Van Belleghem, ondernemer en auteur
In een wereld van information overload en AI, is het nog belangrijker dan ooit om een eigen authentieke stem te ontwikkelen. Hoe bouw je een unieke visibiliteit in een wereld van de Never Normal? ianka schreef een heerlijk boek waarin ze je laat nadenken over je eigen reis, je eigen ontwikkeling, en hoe je die unieke stem kan vinden en sterker maken. - Peter Hinssen, ondernemer en auteur
ianka heeft het niet alleen aangedurfd om een bestaand concept een geheel nieuw leven te geven, maar ze waagt zich er bovendien ook nog eens aan om een boek te maken dat op maat is van elke individuele lezer. Ik wenste oprecht dat ik dit boek veel eerder had kunnen lezen omdat het mij helpt als persoon, maar ook omdat het mij helpt bedrijven en hun leiders beter te laten worden. - Rik Vera, business-philosopher en auteur
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over ianka fleerackers
Inhoudsopgave
Het is aan jou 10
Lezen, luisteren en doen 12
DEEL 1 | LEVEN EN WERKEN MET AANDACHT 15
Hoofdstuk 1: Alles is perceptie 18
The mere-exposure effect 20
The Looking Glass Self effect 21
The Cyberself 22
Of course ‘you get only one chance to make a first impression’ 22
Kunnen we perceptie bijsturen? 23
Reputatie 25
Hoofdstuk 2: Leven in zichtbaarheid 30
FOPO: Fear of other people’s opinions 34
FOOO: Fear of my own opinion 36
FOSO: Fear of standing out 37
De donkere kant 38
Als je zichtbaar wilt zijn, moet je aandacht krijgen 39
Als je aandacht wilt krijgen, moet je content creëren 42
DEEL 2 | WAAROM? 45
Hoofdstuk 3: Personal branding als groeimarketingstrategie 48
Waarom zou je als solo ondernemer aan personal branding doen? 50
Waarom je als CEO en C-suite aan personal branding moet doen? 52
Waar liggen de valkuilen en de opportuniteiten? 62
Waarom je als werknemer aan personal branding zou doen? 65
Je doet het dus niet (alleen) voor jezelf 66
Hoofdstuk 4: Own your journey 69
Je leven, je werk, je reis 70
DEEL 3 | PERSONAL(ITY) 81
Hoofdstuk 5: Opus magnum 82
Het traditionele pad – Conventionele personal branding begrijpen 84
De oeuvrebenadering – Waarom
het slimmer is dan traditionele personal branding? 86
Own Your Story 87
Het voordeel van de vroege vogel 89
Hoofdstuk 6: Hoe staat het met jouw persoonlijkheid? 92
Persoonlijkheid creëren op commando 94
Twee strekkingen: persona versus authenticiteit 97
Naar vier criteria om persoonlijkheid te versterken 100
Je narratief ontwikkelen 122
DEEL 4 | HET WERKWOORD 143
Als een boom in het bos valt, en niemand hoort het
Maakt ie dan geluid? 144
Hoofdstuk 7: Overnight succes 148
Het One-Hit wonder 150
Schrijf een internationale besteller 152
Geef een TED Talk 153
Ga viraal op social media 154
Nothing happens ‘overnight’ 154
Hoofdstuk 8: Proces versus status 156
Level 1: Visible experts 159
Level 2: Personality brands 163
Level 3. Thought leadership 166
Own Your Name 171
Hoofdstuk 9: Tactieken 174
Twee werelden 177
Online personal branding 178
Meester storyteller Raymond Queneau 188
Garbage in garbage out 190
Ik heb niets te vertellen 193
Content pillars 195
Belangrijker zijn brand pillars 197
Ik wil de grootste worden! De happy hype wave 198
Offline personal branding 201
En de ROI, ianka. De ROI … meten is weten? 222
DEEL 5 | OWN YOUR AI 227
Hoofdstuk 10: Who’s Your AI Twin? 228
Hoofdstuk 11: Own Your Artificial Identity 234
EPILOOG 239
What’s your branded cocktail? 240
Tijd om te gaan 242
Over de auteur 245
Start Your Journey Now! 246
Bibliografie 247
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan