Lees verder
IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 1e druk 9789401805155Samenvatting
In de wereld van IT-servicemanagement (ITSM) en ITIL is Foundations van ITIL al jaren de meest toonaangevende publicatie. Vanaf de eerste druk in 1999 is dit oorspronkelijk in het Nederlands verschenen boek in opeenvolgende versies telkens verbeterd en vervolgens in vele talen vertaald. Door de input van vele ITSM-experts van over de hele wereld heeft dit boek zijn gezaghebbende positie verworven. Aanvankelijk vooral bij de vele ITSM-experts en daarna vooral bij iedereen die behoefte had aan een betrouwbaar en helder geschreven leerboek bij ITIL-trainingen, en bij IT-opleidingen in HBO, MBO, enz.
De veranderingen die ITIL heeft ondergaan in de 2011-Editie zijn volledig verwerkt in deze uitgave. Lezers zullen ontdekken dat deze uitgave niet alleen alle belangrijke aspecten van de 2011 editie behandelt, maar dat het vooral ook een zeer onmisbaar leerboek is voor iedereen die zich wil voorbereiden op het ITIL Foundation-examen, vanwege de duidelijke structuur en heldere schrijfwijze.
Vanzelfsprekend wordt een heldere uitleg gegeven over de ITIL levenscyclus (life cycle):
- Levenscyclus fase: Service Strategie
- Levenscyclus fase: Service Ontwerp
- Levenscyclus fase: Service Transitie
- Levenscyclus fase: Service Productie
- Levenscyclus fase: Continue Serviceverbetering
Nieuw ten opzichte van de vorige editie van ITIL zijn de processen voor strategiemanagement en klantrelatiebeheer; Ook de andere nieuwe en gewijzigde concepten van ITIL 2011 Editie komen in dit boek aan bod. Dit betekent dat lezers daardoor toegang hebben tot al die begrippen en concepten, die een spilfunctie vervullen in de dagelijkse activiteiten op het gebied van IT-servicemanagement.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over René Visser
Inhoudsopgave
Deel 1: De ITIL-servicelevenscyclus
2. Inleiding op servicemanagement en de servicelevenscyclus
3. Functies
Deel 2: De fasen van de levenscyclus
4. Servicestrategie
5. Serviceontwerpfase
6. Servicetransitiefase
7. De serviceproductiefase
8. De continueverbeteringsfase
Bijlage A: Literatuur
Bijlage b: Verschillen tussen ITIL V3 en ITIL 2011 Editie
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan