Lees verder
Ken van Ierlant is een ervaren Digital Strategy Director/ CDO/ CIO/IT Strategist & Program manager met 35 jaar praktische ervaring in Business Transformations & Turn Around programma's met een grote digitale component in rollen als CIO/CDO/CEO of senior IT executive. Hij is de hoofdredacteur van Data waarde creatie.
Meer over de auteursData Waarde Creatie
Zo verdien je geld in het digitale tijdperk
Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789401807777Samenvatting
Dit boek gaat over data, en hoe ermee om te gaan. Vanuit een historische beschrijving van waar wij nu staan aan het einde van de Covid-19 pandemie en alle (technologische) veranderingen die daar het gevolg van zijn geweest, nemen de auteurs de lezer mee naar een toekomst die er al is. Daarbij hebben organisaties de keuze uit twee scenario’s: of een blauw proces volgen van het doorvoeren van drastische kostenreducties waarbij de digitalisering als een efficiencytool wordt ingezet, of kiezen voor Digitale transformatie 4.0 met een disruptief leidmotief.
De auteurs zijn deskundigen van diverse pluimage, niet alleen visionairs, maar ook strategen, communicatiecoaches, economen en IT en privacy advocaten. En dit leidt tot vele verrassende en onverwachte inzichten: dit boek kan uw ondernemersvisie op zijn kop zetten!
Aan de orde komen de vele technische ontwikkelingen, zoals artificiële intelligentie, blockchain en quantum computers. Maar daarnaast komen ook vele andere aspecten aan de orde zoals psychologie, taal, goed bestuur en ‘compliance’. De lezer wordt vertrouwd gemaakt met kreten als ‘emerging technologies’ en ‘disruptors rules’. Al met al biedt het een echt holistische kijk, geïllustreerd met vele aansprekende voorbeelden, beelden, statistieken en andere figuren, die het boek verlevendigen.
De grootste waarde van het boek is dat ook de stap wordt gemaakt om die theorie te vertalen naar de dagelijkse operatie van een onderneming. Ook door aandacht te besteden aan de juridische aspecten. Dit in het besef dat complexe veranderingen, zeker waar het gaat om slim gebruik van data van bestaande ondernemingen en mensen, niet plaats kunnen vinden zonder grondige kennis van het (Europese) recht en de ervaring en vaardigheid die ook om te zetten in goede afspraken.
Besteed een paar dagen aan het doorlezen van dit boek, zodat je als ondernemer je directie, management en zelfs je CIO/CTO ‘s kan verbazen met de opgedane en actuele kennis. En het helpt je zeker om keuzes te maken voor de toekomst en de eigen strategie, visie en missie van je organisatie aan te passen aan de technologische golf die er over ons heen spoelt.
"Kan één boek over data jouw ondernemersvisie op zijn kop zetten? Ja, dat kan met dit boek!”
Ernst van Win, Partner De Clercq Advocaten en Notariaat
"Dit boek geeft vele handreikingen en doorkijkjes naar hoe het beter kan. De schrijvers zeilen ‘strak aan de wind’, en zorgen ervoor dat u geprikkeld wordt. We complimenteren de auteurs met deze state-of-the-art bundeling van kennis en kunde!”
Wouter Bronsgeest, voorzitter KNVI & Sandra de Waart
“Maak niet de fout te denken dat het allemaal zo’n vaart niet zal lopen. Uw voorsprong heeft u nu met dit boek in handen!”
Flip Houtman, ondernemer, investeerder en algemeen directeur Ventus Groep
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Ken van Ierlant
Over Fiona van Maanen
Inhoudsopgave
Ken van Ierlant
MANAGEMENT SUMMARY DATA – WAARDE – CREATIE XV
Ken van Ierlant
1 INLEIDING IN DE TOEKOMST VAN ONDERNEMEND NEDERLAND 1
Bert Pijnse van der Aa en Ken van Ierlant
2 WAAROM NU STARTEN MET DIGITALE TRANSFORMATIE 4.0? 39
Ken van Ierlant
3 DIGITALE TRANSFORMATIE 4.0: NUT, NOODZAAK EN WERKELIJKHEID 87
4 DE DIAMANT VAN DIGITALE TRANSFORMATIE 4.0 123
5 DE HOW-TO VAN DIGITALE TRANSFORMATIE 4.0 175
Ken van Ierlant
IT’S ALL ABOUT DATA STUPID… 213
Ken van Ierlant
BIJLAGE 1 AANBEVELINGEN 215
BIJLAGE 2 OVER DE AUTEURS 221
BIJLAGE 3 VERDER LEZEN 227
BIJLAGE 4 EMERGING TECH NADER TOEGELICHT 229
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan