Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Data Waarde Creatie

Zo verdien je geld in het digitale tijdperk

Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789401807777
1
Voormalig Nr. 1Totaal 19 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 5049Hoogste positie: 1
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Dit boek gaat over data, en hoe ermee om te gaan. Vanuit een historische beschrijving van waar wij nu staan aan het einde van de Covid-19 pandemie en alle (technologische) veranderingen die daar het gevolg van zijn geweest, nemen de auteurs de lezer mee naar een toekomst die er al is. Daarbij hebben organisaties de keuze uit twee scenario’s: of een blauw proces volgen van het doorvoeren van drastische kostenreducties waarbij de digitalisering als een efficiencytool wordt ingezet, of kiezen voor Digitale transformatie 4.0 met een disruptief leidmotief.

De auteurs zijn deskundigen van diverse pluimage, niet alleen visionairs, maar ook strategen, communicatiecoaches, economen en IT en privacy advocaten. En dit leidt tot vele verrassende en onverwachte inzichten: dit boek kan uw ondernemersvisie op zijn kop zetten!
Aan de orde komen de vele technische ontwikkelingen, zoals artificiële intelligentie, blockchain en quantum computers. Maar daarnaast komen ook vele andere aspecten aan de orde zoals psychologie, taal, goed bestuur en ‘compliance’. De lezer wordt vertrouwd gemaakt met kreten als ‘emerging technologies’ en ‘disruptors rules’. Al met al biedt het een echt holistische kijk, geïllustreerd met vele aansprekende voorbeelden, beelden, statistieken en andere figuren, die het boek verlevendigen.

De grootste waarde van het boek is dat ook de stap wordt gemaakt om die theorie te vertalen naar de dagelijkse operatie van een onderneming. Ook door aandacht te besteden aan de juridische aspecten. Dit in het besef dat complexe veranderingen, zeker waar het gaat om slim gebruik van data van bestaande ondernemingen en mensen, niet plaats kunnen vinden zonder grondige kennis van het (Europese) recht en de ervaring en vaardigheid die ook om te zetten in goede afspraken.

Besteed een paar dagen aan het doorlezen van dit boek, zodat je als ondernemer je directie, management en zelfs je CIO/CTO ‘s kan verbazen met de opgedane en actuele kennis. En het helpt je zeker om keuzes te maken voor de toekomst en de eigen strategie, visie en missie van je organisatie aan te passen aan de technologische golf die er over ons heen spoelt.

"Kan één boek over data jouw ondernemersvisie op zijn kop zetten? Ja, dat kan met dit boek!”
Ernst van Win, Partner De Clercq Advocaten en Notariaat

"Dit boek geeft vele handreikingen en doorkijkjes naar hoe het beter kan. De schrijvers zeilen ‘strak aan de wind’, en zorgen ervoor dat u geprikkeld wordt. We complimenteren de auteurs met deze state-of-the-art bundeling van kennis en kunde!”
Wouter Bronsgeest, voorzitter KNVI & Sandra de Waart

“Maak niet de fout te denken dat het allemaal zo’n vaart niet zal lopen. Uw voorsprong heeft u nu met dit boek in handen!”
Flip Houtman, ondernemer, investeerder en algemeen directeur Ventus Groep

Specificaties

ISBN13:9789401807777
Trefwoorden:waardecreatie, data
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:250
Druk:1
Verschijningsdatum:7-9-2021
Hoofdrubriek:IT-management / ICT
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Data Waarde Creatie - 'Een mooie basis'
Henny Portman | 4 oktober 2021
Voor dit boek van Ken van Ierlant en Fiona van Maanen moet je de tijd nemen. Data Waarde Creatie is een stevig boek dat niet altijd even vlot wegleest. Maar als je het gelezen hebt, heb je een mooie basis om met je eigen digitale transitie aan de gang te gaan of je bestaande aanpak tegen het licht te houden en een kwalitatieve boost te geven. Een digitale transitie waarin je eigen data centraal staat.
Lees verder

Lezersrecensies

3.8 van de 5
4 stemmen
2
1
0
0
1

Interviews en artikelen (2)

interview
Organisaties moeten maar één ding doen: data centraal stellen
Ronald Buitenhuis 13 december 2021 In Data-Waarde-Creatie slaat Ken van Ierlant met een enorme mokerslag de IT-infrastructuur van organisaties in Nederland aan diggelen. Het gros van het IT-personeel kan volgens hem naar huis en talloze ERP- en CRM-applicaties verwijst hij naar de prullenbak. ‘We denken dat we digitaal transformeren, maar we zijn als een stoomtrein 2.0 alleen een nogal dure niet effectieve efficiencyslag aan het maken.’
preview
Data Waarde Creatie - Zo verdien je geld in het digitale tijdperk
Ken van Ierlant 30 augustus 2021 Data Waarde Creatie is tot stand gekomen door een samenwerking van ca. 10 top auteurs, Ken van Ierlant als hoofdauteur en Fiona van Maanen als redacteur. Ken van Ierlant vertelt in deze preview over het boek.

Over Ken van Ierlant

Ken van Ierlant is een ervaren Digital Strategy Director/ CDO/ CIO/IT Strategist & Program manager met 35 jaar praktische ervaring in Business Transformations & Turn Around programma's met een grote digitale component in rollen als CIO/CDO/CEO of senior IT executive. Hij is de hoofdredacteur van Data waarde creatie.

Andere boeken door Ken van Ierlant

Over Fiona van Maanen

Bedrijfskundige Drs. F.A. van Maanen werkte jarenlang in de IT-dienstverlening als consultant aan zowel de business als aan de IT zijde. Als ondernemer bij een klein organisatie adviesbureau heeft zij jarenlang assessments afgenomen, onderzoek gedaan naar resultaatgericht ondernemen, trainingen samengesteld en de juiste kennispartners verbonden aan resultaatgerichte oplossingen op het snijvlak van IT en business. Fiona is nu directeur bij FutureXL en zet zich met haar specialisme op het gebied van headhunting en recruitment in voor het matchen van professionals aan de digitale functies van de toekomst. Als expert in het samenstellen van trainer-teams voor culturele veranderingen, trainingen op maat en digitaal leiderschapsontwikkeling staat zij aan de basis van Nederlands eerste echte Masterclass Digital Leadership.

Andere boeken door Fiona van Maanen

Inhoudsopgave

IT’S ALL ABOUT THE DATA, STUPID! V
Ken van Ierlant
MANAGEMENT SUMMARY DATA – WAARDE – CREATIE XV
Ken van Ierlant

1 INLEIDING IN DE TOEKOMST VAN ONDERNEMEND NEDERLAND 1
Bert Pijnse van der Aa en Ken van Ierlant
2 WAAROM NU STARTEN MET DIGITALE TRANSFORMATIE 4.0? 39
Ken van Ierlant
3 DIGITALE TRANSFORMATIE 4.0: NUT, NOODZAAK EN WERKELIJKHEID 87
4 DE DIAMANT VAN DIGITALE TRANSFORMATIE 4.0 123
5 DE HOW-TO VAN DIGITALE TRANSFORMATIE 4.0 175
Ken van Ierlant

IT’S ALL ABOUT DATA STUPID… 213
Ken van Ierlant

BIJLAGE 1 AANBEVELINGEN 215
BIJLAGE 2 OVER DE AUTEURS 221
BIJLAGE 3 VERDER LEZEN 227
BIJLAGE 4 EMERGING TECH NADER TOEGELICHT 229

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Data Waarde Creatie