Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Contractmanagement bij project- en servicemanagement

de methode CATS RVM

Paperback Nederlands 2022 9789401808835
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Dit boek beschrijft de methode CATS RVM, waarin middels realisatie- en verificatiemanagement de relatie wordt gelegd tussen contractmanagement en project- en servicemanagement. De methode CATS RVM is toe te passen binnen publieke en private organisaties, bij opdrachtgevers en leveranciers.

Realisatie- en verificatiemanagement is het realiseren van de met het contract beoogde doelstellingen door tijdens de uitvoeringsfase van een contract proactief alle in het contract vastgelegde prestaties te realiseren en verifiëren, alle met de prestatie gepaard gaande risico's te beheersen, alle leveringsprocessen in te richten en de van toepassing zijnde leveringsmanagementprocessen af te stemmen tussen opdrachtgever en leverancier en de voorbereidingen voor deze activiteiten te treffen voorafgaand aan de uitvoeringsfase.

CATS RVM biedt een methodische aanpak voor het managen van contracten in project- en servicemanagement. Het beschrijft de uitgangspunten, de rollen, de aandachtspunten voor de realisatie- en verificatiemanager in het domein van leveringsmanagement en het domein van contractmanagement en de te volgen werkwijze. Naast een beschrijving van de methode biedt dit boek daarnaast een beschrijving van de meest voorkomende leveringsmanagementprocessen in zowel service- als projectmanagement.

De methode CATS RVM sluit aan op de best practice contractmanagementmethode CATS CM. Hoewel dit boek aansluit op het boek CATS CM versie 4, van werken aan contracten naar contracten die werken, is het volledig zelfstandig leesbaar. Daar waar relevant zijn onderdelen uit CATS CM ook in dit boek beschreven.

Dit boek is geschikt voor iedereen die in het leveren van diensten, producten of projecten te maken krijgt met inkoop- en/of verkoopcontracten. Hiertoe behoren in ieder geval projectmanagers, servicemanagers, facilitair managers, verantwoordelijken voor een technische dienst en verantwoordelijken voor de levering van hrm-diensten. Ook degenen die in een aangrenzend domein, zoals contractmanagement, inkoop, verkoop, risicomanagement of compliance werken en iedereen die in een meer tactische of strategische rol verantwoordelijk is voor contracten zullen in dit boek veel nuttige informatie vinden.

Dit boek beschrijft de methode CATS RVM, waarin middels realisatie- en verificatiemanagement de relatie wordt gelegd tussen contractmanagement en project- en servicemanagement. De methode CATS RVM is toe te passen binnen publieke en private organisaties, bij opdrachtgevers en leveranciers.

Realisatie- en verificatiemanagement is het realiseren van de met het contract beoogde doelstellingen door tijdens de uitvoeringsfase van een contract proactief alle in het contract vastgelegde prestaties te realiseren en verifiëren, alle met de prestatie gepaard gaande risico's te beheersen, alle leveringsprocessen in te richten en de van toepassing zijnde leveringsmanagementprocessen af te stemmen tussen opdrachtgever en leverancier en de voorbereidingen voor deze activiteiten te treffen voorafgaand aan de uitvoeringsfase.

CATS RVM biedt een methodische aanpak voor het managen van contracten in project- en servicemanagement. Het beschrijft de uitgangspunten, de rollen, de aandachtspunten voor de realisatie- en verificatiemanager in het domein van leveringsmanagement en het domein van contractmanagement en de te volgen werkwijze. Naast een beschrijving van de methode biedt dit boek daarnaast een beschrijving van de meest voorkomende leveringsmanagementprocessen in zowel service- als projectmanagement.

De methode CATS RVM sluit aan op de best practice contractmanagementmethode CATS CM. Hoewel dit boek aansluit op het boek CATS CM versie 4, van werken aan contracten naar contracten die werken, is het volledig zelfstandig leesbaar. Daar waar relevant zijn onderdelen uit CATS CM ook in dit boek beschreven.

Dit boek is geschikt voor iedereen die in het leveren van diensten, producten of projecten te maken krijgt met inkoop- en/of verkoopcontracten. Hiertoe behoren in ieder geval projectmanagers, servicemanagers, facilitair managers, verantwoordelijken voor een technische dienst en verantwoordelijken voor de levering van hrm-diensten. Ook degenen die in een aangrenzend domein, zoals contractmanagement, inkoop, verkoop, risicomanagement of compliance werken en iedereen die in een meer tactische of strategische rol verantwoordelijk is voor contracten zullen in dit boek veel nuttige informatie vinden.

Specificaties

ISBN13:9789401808835
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Druk:1
Verschijningsdatum:24-6-2022
Hoofdrubriek:Projectmanagement
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Linda Tonkes

Linda Tonkes (1977) studeerde af als Registeraccountant aan NIVRA-Nyenrode en werkte vanaf 1996 tot en met 2011 bij Deloitte, waar ze als senior manager vertrok. In 2012 startte ze haar eigen accountantskantoor en is vanaf 2013 betrokken bij CM Partners als trainer en adviseur. In 2019 is zij toegetreden als partner tot CM Partners en in die hoedanigheid als medeontwikkelaar van de methode en als coauteur betrokken bij de totstandkoming van het boek 'CATS CM versie 4: Van werken aan contracten naar contracten die werken'.

Andere boeken door Linda Tonkes

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

Deel 1: Visie op het proactief beheersen van contractleveringen; realisatie- en verificatiemanagement
Deel 2: Inleiding op de methode CATS RVM
Deel 3: Het toepassen van de methode CATS RVM
Deel 4: Onderdelen van leveringsmanagement

Nawoord
Over de auteurs
Bijlage A: Het contractrisicoprofiel
Bijlage B: Begrippenlijst CATS RVM
Bijlage C: Lijst met afkortingen CATS RVM
Trefwoordenregister

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Contractmanagement bij project- en servicemanagement