Lees verder
hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University.
Meer over Robert CialdiniInvloed
De zeven geheimen van het overtuigen
Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789402708783Samenvatting
Nieuw onderzoek, nieuwe inzichten en nieuwe voorbeelden
Hét fundamentele en razend populaire boek over invloed en overtuiging van de gerenommeerde internationale bestsellerauteur Robert B. Cialdini is nu compleet herzien en uitgebreid, in een nieuwe vertaling.
In de nieuwe editie van deze veelgeprezen bestseller legt Cialdini uit waarom mensen 'ja' zeggen en hoe je deze inzichten in zowel werk- als privésituaties kunt toepassen. Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden en de wetenschap erachter leer je hoe je de universele principes van invloed kunt toepassen, zodat je anderen kunt overtuigen en – minstens zo belangrijk – hoe je jezelf kunt verdedigen tegen invloedspogingen van een ander.
De oorspronkelijke editie van 'Invloed' legde het geheim van succesvol overtuigen in zes principes uit; voor deze nieuwe editie voegt Cialdini er een zevende aan toe: eenheid, evenals nieuwe inzichten voor de online wereld.
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Robert Cialdini
Inhoudsopgave
Inleiding 13
1 BEÏNVLOEDINGSTACTIEKEN: De (krachtige) kneepjes van het vak 17
2 WEDERKERIGHEID: Het oude geven en nemen 39
3 SYMPATHIE: de vriendelijke dief 89
4 SOCIALE BEWIJSKRACHT: de waarheid, dat zijn wij 141
5 AUTORITEIT: geleid respect 213
6 SCHAARSTE: de regel van het tekort 255
7 COMMITMENT EN CONSISTENTIE: schrikbeelden van de geest 305
8 EENHEID: het ‘wij’ is het gedeelde ‘ik’ 377
9 ONMIDDELLIJKE INVLOED: primitieve volgzaamheid in een geautomatiseerd tijdperk 451
Dankwoord 461
Noten 463
Register 505
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan