Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Geven en nemen

De verborgen dynamiek van succes

Paperback Nederlands 2013 9789460036644
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Tientallen jaren hebben mensen zich gericht op de individuele voorwaarden voor succes: passie, inzet, talent en geluk. Maar in de huidige, snel veranderende wereld is onze kans van slagen steeds meer afhankelijk van hoe we ons verhouden tot anderen. 'Geven en nemen' laat zien wat effectief netwerken, samenwerken, invloed uitoefenen, onderhandelen en leiderschap met elkaar gemeen hebben.

Waarom krijgen sommige mensen zoveel voor elkaar en andere niet? In een baanbrekend onderzoek kwam hoogleraar psychologie Adam Grant tot een even eenvoudige als cruciale conclusie: er zijn mensen die geven, mensen die nemen en mensen die matchen. Nemers proberen zoveel mogelijk te krijgen van anderen, matchers – de meesten van ons – streven naar een zeker evenwicht, maar gevers zijn die zeldzame mensen die anderen helpen zonder iets terug te verwachten. Het zijn gevers.

Met een overtuigende combinatie van de meest recente onderzoeksresultaten en boeiende persoonlijke verhalen biedt 'Geven en nemen' een revolutionaire benadering van het fenomeen succes en de kracht van geven. Aangezien de meeste mensen geen geboren gevers zijn, legt Grant niet alleen uit waarom gevers winnen, maar ook onthult hij hoe ze dat doen.

'Geven en nemen' is genomineerd voor de Business Book of the Year van The Financial Times en stond wekenlang in de top tien van The New York Times non fictielijst.

Specificaties

ISBN13:9789460036644
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:384
Druk:1
Verschijningsdatum:22-8-2013
ISSN:

Expertrecensies (4)

recensie
Geven en nemen
Annett Keizer | 2 januari 2014
Gevers helpen anderen zonder dat ze er iets voor terug verwachten. Iets wat in goede huwelijken en vriendschappen vaak gebeurt, maar op de werkvloer niet. Daar draait het vaak om macht, status, ego en assertiviteit. In 'Geven en nemen' wil hoogleraar Psychologie Adam Grant bewijzen dat gevers op de lange termijn toch succesvol kunnen zijn.
Lees verder
recensie
Geven en nemen
Brigitte Koehler | 16 december 2013
Adam Grant is hoogleraar psychologie aan Wharton en uitgeroepen tot een van de veertig beste psychologen onder de veertig van de wereld. Dat schept verwachtingen. Met zijn boek 'Geven en nemen' laat hij zien wat de verborgen dynamiek van succes is. Geven dus. Maar wel strategisch geven, want anders wordt er over je heen gelopen. Hoe je strategisch geeft, laat Grant zien aan de hand van veel inspirerende voorbeelden. Eenmaal opgepakt kon ik het boek niet meer laten liggen.
Lees verder
recensie
Geven en nemen
Marjolein Boeren-Hermans | 19 november 2013
'Sharing' lijkt een nieuw toverwoord. Zo kun je bij sommige organisaties gratis gebruik maken van een werkplek als je bereid bent sociaal kapitaal in te brengen. Veel mensen staan niet louter positief tegenover gratis weggeven: als ik mijn kennis en netwerk inzet, wat krijg ík er dan voor terug? Echt geven, zonder er iets terug voor te verwachten, blijkt moeilijk te zijn. Maar het kan je ook héél veel opleveren. Het addertje onder het gras? Het werkt alleen als je geeft vanuit je karakter: oprecht, betrokken en vanuit je passie. Dat is de boodschap van het boek 'Geven en Nemen, de verborgen dynamiek van succes' van Adam Grant. Maar hoe zet je je karakter om?
Lees verder
recensie
Geven en nemen
Joep Vesters | 6 november 2013
Auteur Adam Grant is hoogleraar psychologie aan Wharton alsmede onderzoeker en docent. In zijn boek 'Geven en nemen' beantwoordt hij de vraag waarom sommige mensen zoveel voor elkaar krijgen en anderen niet. Hij komt tot de conclusie dat degenen die het meeste bereiken, gevers zijn. Voor mij is dit een management-mensen boek. Hoewel ik benieuwd ben hoe duurzaam deze theorie is in een andere dan de Amerikaanse cultuur.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Over Adam Grant

Adam is al zeven jaar op rij de best beoordeelde professor aan Wharton. Als organisatiepsycholoog is hij een toonaangevend expert op het gebied van motivatie, betekenisgeving en creatief leven. Hij behoort tot meest invloedrijke managementdenkers ter wereld en staat in Fortune's 40 onder 40. Adam is de #1 New York Times bestsellerauteur van vijf boeken, waaronder 'Think Again'. Zijn TED-podcasts Re:Thinking en WorkLife zijn meer dan 65 miljoen keer gedownload, en zijn TED-talks hebben meer dan 30 miljoen views.

Andere boeken door Adam Grant

Inhoudsopgave

1. Wie goed doet, goed ontmoet?
2. De pauw en de panda
3. Het rimpeleffect
4. Speuren naar ruwe diamanten
5. De kracht van krachtloze communicatie
6. Gemotiveerd blijven
7. Van tobber tot topper
8. Het Scrooge-effect
9. Uit de schaduw treden

Impact hebben
Dankwoord
Noten
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Geven en nemen