Lees verder
Organisatiepsycholoog aan Wharton School (Philadelphia), bestsellerauteur van 'Think Again', en host van de podcasts WorkLife & Re:Thinking.
Meer over Adam GrantGeven en nemen
De verborgen dynamiek van succes
Paperback Nederlands 2013 9789460036644Samenvatting
Tientallen jaren hebben mensen zich gericht op de individuele voorwaarden voor succes: passie, inzet, talent en geluk. Maar in de huidige, snel veranderende wereld is onze kans van slagen steeds meer afhankelijk van hoe we ons verhouden tot anderen. 'Geven en nemen' laat zien wat effectief netwerken, samenwerken, invloed uitoefenen, onderhandelen en leiderschap met elkaar gemeen hebben.
Waarom krijgen sommige mensen zoveel voor elkaar en andere niet? In een baanbrekend onderzoek kwam hoogleraar psychologie Adam Grant tot een even eenvoudige als cruciale conclusie: er zijn mensen die geven, mensen die nemen en mensen die matchen. Nemers proberen zoveel mogelijk te krijgen van anderen, matchers – de meesten van ons – streven naar een zeker evenwicht, maar gevers zijn die zeldzame mensen die anderen helpen zonder iets terug te verwachten. Het zijn gevers.
Met een overtuigende combinatie van de meest recente onderzoeksresultaten en boeiende persoonlijke verhalen biedt 'Geven en nemen' een revolutionaire benadering van het fenomeen succes en de kracht van geven. Aangezien de meeste mensen geen geboren gevers zijn, legt Grant niet alleen uit waarom gevers winnen, maar ook onthult hij hoe ze dat doen.
'Geven en nemen' is genomineerd voor de Business Book of the Year van The Financial Times en stond wekenlang in de top tien van The New York Times non fictielijst.
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Adam Grant
Inhoudsopgave
2. De pauw en de panda
3. Het rimpeleffect
4. Speuren naar ruwe diamanten
5. De kracht van krachtloze communicatie
6. Gemotiveerd blijven
7. Van tobber tot topper
8. Het Scrooge-effect
9. Uit de schaduw treden
Impact hebben
Dankwoord
Noten
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan