Lees verder
Frank van Marwijk is Nederlands bekendste lichaamstaalexpert (www.lichaamstaal.nl). Zijn kennis van sociaal-psychologische inzichten combineert hij met scherpe observaties uit de praktijk.
Meer over de auteursHet groot complimentenboek
Paperback Nederlands 2017 4e druk 9789461260376Samenvatting
Het is heerlijk als iemand u laat weten dat u er goed uitziet, dat u een bijzondere prestatie hebt geleverd of dat u veel voor hem of haar betekent. Complimenten zijn altijd welkom, maar waarom zijn we er dan zo zuinig mee? Ontdek hoe u thuis en op het werk mensen kunt waarderen met originele, oprechte complimenten.
Hoe geeft u een goed compliment? Welke valkuilen moet u vermijden bij het geven van complimenten? Hoe neemt u complimenten in ontvangst? Geen vraag blijft onbeantwoord in dit veelzijdige boek. Ontdek de kracht van waardering en maak van complimenteren uw tweede natuur.
De bekende lichaamstaaldeskundige Frank van Marwijk (auteur van de bestseller Manipuleren kun je leren) en waarderingsexpert Hans Poortvliet hebben samen een uniek en prachtig vormgegeven boek geschreven over een van de meest onderschatte aspecten van de menselijke psychologie.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Frank van Marwijk
Inhoudsopgave
1. Het begint bij erkenning
2. Maak ruimte voor het compliment
3. waarom is complimenteren maken toch zo moeilijk
4. Valkuilen bij het geven van complimenten
5. Hoe geef je een goed compliment?
6. Een kritische kijk op kritiek
7. Van afbrandcultuur naar complimentencultuur
8. Motiveren met schouderklopjes
9. Vissen naar complimenten
10. Sprakeloos complimenten
11. Complimenten aan jezelf: zelfwaardering
12. Hoe neem je complimenten in ontvangst?
13. Bijzondere complimentenmomenten
14. Hartelijk dank
Leestips & Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan