Managementboek.nl gebruikt cookies.

Zo verkoop je alles

Nederlandstalig | Gebonden
(14)
Verkooppositie: #183
96 dagen in de top 100
Onze prijs: € 29,95
Vandaag voor 23:00 uur besteld,
morgen in huis.

Ook verkrijgbaar als

Samenvatting

Je kunt nog zo geweldig zijn, maar als mensen dat niet weten heb je er niets aan. Wil je meer klanten? Verleid ze dan met aantrekkelijke reclame.

Ook jij kunt de Tesla worden onder de auto's, de George Clooney onder de acteurs, de Hema onder de rookworsten. Daarvoor hoef je maar twee dingen te doen: je merk begeerlijk maken en dit delen met de wereld.

Te veel bedrijven zijn onbekend en...Toon volledige samenvatting

Inhoudsopgave

Voorwoord - Waarom ik een flesje shampoo van vijftig euro kocht
Inleiding - Reclame maakt iedereen blij

Deel 1: STRATEGIE
01. Een marketingplan dat echt werkt, maak je door deze zeven simpele vragen te beantwoorden
02. Het geheim van wokgroente, oftewel de zeven beproefde manieren om nieuwe klanten binnen te halen
03. Zo word je van gewoon merk een merkpersoonlijkheid in zeven stappen
04. Geef nooit korting, nee, ook niet aan je moeder - hier lees je de acht redenen waarom (hint: korting is niet eerlijk; hint 2: korting doet af aan je product)
05. Verkoop geen ijsjes, verkoop wittewijnijs - de negen redenen waarom jij voor een niche, correctie: een superniche moet kiezen
06. Prijsperceptie is belangrijker dan de prijs - zeven tips voor het vaststellen van precies de juiste prijs
07. Zonder lef, durf en risico's ben je als merk ten dode opgeschreven - doe als Zeeman (dat zichzelf redde) en breng deze zeven lessen in praktijk
08. Abonnementiseer je producten en diensten - de zeven tips om te zorgen dat je klanten meer en langer diensten van jou afnemen
09. Bel naar Amazon en je krijgt CEO Jeff Bezos aan de lijn... de elf lessen van de rijkste ondernemer ter wereld
10. De zeven marketinglessen van een vierentwintigjarige oceaanredder (hint: gebruik grote woorden)
11. Zo bereik je jongeren in zeven tips en trucs
12. Wat iedere ondernemer kan opsteken van Tony's Chocolonely, in zevenenhalf ongelijke stukjes
13. Hoe krijg je dertig procent meer lezers van je e-mailnieuwsbrief? - de grote zeven voordelen van marketing automation, waaronder meer leads en meer verkoop

Deel 2: VERKOPEN
14. Zeven tips om aan de telefoon veel meer te verkopen - over een pakkende openingszin, menselijk zijn en de First Time Fix
15. De verkoop eindigt pas als je verliest en nog zes tips die jou een betere verkoper maken
16. De zeven grote voordelen van social selling oftewel directe verkoop
17. De zeven manieren waarop je je klanten sneller laat betalen
18. De tien onmisbare voordelen van een klantenkaart voor jou als ondernemer
19. Bel mensen gewoon op - acht redenen waarom bellen effici‘nter is dan mailen, appen, twitteren, messagen en sms'en
20. Geven is krijgen - de zeven ins en outs van het weggeven van cadeaus (inclusief de gouden tip waardoor jij gegarandeerd over de tong gaat terwijl je er niet bij bent)

Deel 3: E-MAILMARKETING
21. Stuur je vijanden glitter - de zeven etiquetteregels voor fatsoenlijke en effectieve e-mailcampagnes
22. Noem je nieuwsbrief geen nieuwsbrief - negen tips voor e-mails die beter werken
23. De zeven killergeheimen van de e-mailnieuwsbrief - zo eenvoudig dat je er niet omheen kunt
24. 'Word fit als Beyoncé in twaalf weken' - pak je lezer direct bij de kladden en nog zes must-reads over de onderwerpregel als aandachttrekker
25. Nederlanders zijn verslaafd aan e-mail én aan e-mailnieuwsbrieven: de cijfers in zeven punten
26. De acht don'ts en zeven do's van de aanhef en afsluiter in e-mails - met 'hey' kom je niet binnen en met 'groetels' ga je niet weg
27. Je vaste e-mail?handtekening is een van je allerbeste topverkopers; hier lees je in acht punten waarom
28. De zeven redenen waarom digitale giveaways 2.0 essentieel zijn voor jouw succes
29. Creëer hebzucht en nog zes tips om meer leads met je whitepaper binnen te halen

Deel 4: SOCIALS
30. Sociale media lijken uitgevonden voor social selling, de warme manier van verkopen - een stoomcursus in zeven punten
31. Er is één reden om niet te adverteren op Facebook, maar zeven redenen om het wél te doen
32. LinkedIn is de klantenwerftool bij uitstek als je deze zeven punten serieus neemt
33. De zeven redenen waarom Twitter zo van ondernemers houdt - een megafoon die je mega-aandacht oplevert
34. De zeven dingen die iedere ondernemer op Instagram moet doen én wat je moet laten
35. Webcare wordt appcare - de tien redenen waarom je vandaag nog moet gaan appen met je klanten
36. De acht redenen waarom Pinterest een onmisbare marketingtool is, en ook de researchtool die je als ondernemer niet kunt missen
37. Snapchat laat jouw klanten nieuwe klanten voor je werven - de acht aandachtspunten als je Snapchat als marketingkanaal wilt inzetten
38. Dit zijn de zeven redenen waarom mensen jou of jouw bedrijf ontvolgen

Deel 5: PERSONAL BRANDING
39. Jij als ondernemer bent het belangrijkste sociale medium en marketinginstrument van je onderneming - jij bent zelf je product, om deze zeven redenen
40. Verkoop jezelf en je bedrijf met een elevatorpitch die scoort - de zeven ins en outs
41. Zorg dat je headline op LinkedIn jou verkoopt, dan verkoop je ook eerder je product of dienst - zeven tips voor LinkedInheadlines die blijven hangen
42. Hoe je een ja kunt krijgen als je een ja wilt - de tien tips voor onderhandelen met succes (hint: vertel nooit over je dinerafspraak)
43. Werk naast je merk ook aan je merk 'ik', het liefst elke dag - hier dŽ zeven tips
44. De acht tips voor een kerst- of eindejaarstoespraak die jouw medewerkers voor jou winnen

Deel 6: CONTENTMARKETING
45. Er zijn twee soorten reclame: reclame die stoort en reclame die scoort - de zeven ins en outs van contentmarketing met effect
46. De acht redenen waarom jij als ondernemer of marketeer moet gaan bloggen (inclusief 23 ideeën voor goede onderwerpen)
47. Zo zorg je dat jouw content wél opvalt en gelezen en bekeken wordt, in zeven must-reads
48. Ook in de B2B-markt maak je klanten warm met een goed verhaal - de zeven ins en outs van het vertellen van zeemans- en andere boeiende verhalen
49. De zeven manieren om met een fabeltje de wereld te veroveren - zo bedenk je een pakkend verhaal rond je product�

Deel 7: EVENTS
50. Zo verkoop je jezelf op een event, beurs, borrel, verkoopgesprek, en kom je er sterker uit - in zeven effectieve tips
51. De enige echte sociale media zijn evenementen - de zeven tips & trends in evenementen anno 2019
52. Het geheim van de suikerspinnenkraam - zo krijg je leads en nieuwe klanten op een vakbeurs, in acht must-reads
53. Mensen houden van mensen - zo werken sociale media rond een evenement, in zeven aanbevelingen
54. Acht redenen waarom een evenement onmisbaar is in je mediamix - geen enkele ondernemer kan zonder
55. Zo organiseer je zelf een fijn, effectief en vruchtbaar netwerkevent - in acht tips
56. De zeven gouden tips voor de perfecte klantenbinding tijdens een beurs

Deel 8: ONLINEMARKETING
57. Waarom je onlineaanwezigheid onmisbaar is - de acht aanwijzingen waarmee je het nog beter doet dan heel goed
58. Bekijk je website eens als bezoeker - zeven tips voor een website die scoort, zonder enige moeite
59. Twaalf tips om je website Google-vriendelijker te maken
60. Zo word je nog beter vindbaar in Google, dankzij het verbeterde Google Mijn Bedrijf -
de zeven voordelen op een rij
61. Niemand houdt van onlineadvertenties maar van de jouwe straks wel - de zeven tips om dat aan te pakken
62. Zeven redenen waarom je in reclame mobile first te werk moet gaan
63. Hoe toegankelijker je website, hoe meer klanten - zeven tips om je website echt toegankelijk te maken voor iedereen
64. Maak producten van je diensten - de zeven gouden regels voor een salespagina die echt verkoopt
65. Geven=krijgen en nog vijf uiterst effectieve psychologische verkooptrucs om meer te verkopen via je website

Deel 9: PRINT
66. Met print bouw je sneller aan je merk - zeven redenen waarom je gewoon ouderwets drukwerk nodig hebt in je campagne
67. Lokaal sufferdje? Niks lokaal sufferdje - acht redenen waarom je moét adverteren in huis-aan-huisbladen
68. Introducing: vasthoudmarketing - stuur een kaartje, zo val je met offlinemarketing extra op in het digitale tijdperk, in zeven waaroms
69. Een lach maakt het verschil... de zeven geheimen van een onweerstaanbaar visitekaartje
70. Laat stickers drukken - stickers zorgen dat jouw boodschap beter blijft plakken, in achtvoudig opzicht

Deel 10: BILLBOARD
71. Bereik mensen buiten hun bubbel, zet buitenreclame in - dé manier om nieuwe klanten aan te trekken, in zes overtuigende punten
72. Wil je als ondernemer buitenreclame in je eigen tuin maken, dan moet je aan deze acht strenge regels voldoen
73. De zeven must-do's in buitenreclame als je echt wilt opvallen
74. Zo krijg je een 'ja' op je huwelijksaanzoek en nog zes voordelen van digitale buitenreclame
75. Is er effectievere buitenreclame te vinden dan de pizzadoos? Dichter bij de doelgroep kun je niet komen - de zeven geheimen van pizzadoosreclame
76. Nog niet iedereen kent jou en jij weet niet wie die anderen zijn - verbreed en vergroot je publiek, ga naar buiten
77. Met digitale buitenreclame kun je mensen ook buiten nog persoonlijker benaderen - welkom in het realtimeparadijs voor ondernemers
78. Met een roll-up banner voor een dubbeltje op de eerste rang - de zeven grote voordelen van de oprolbare display

Deel 11: MERKNAAM
79. Vertel een kort verhaal dat iedereen kan onthouden - zo kies je een bedrijfsnaam of productnaam in acht stappen
80. Veel bedrijven noemen zich in feite Wodan, Brutus of Shredder - de zeven redenen waarom je nooit een synthetische oftewel afschrikwekkende bedrijfsnaam moet kiezen
81. Denk zeven keer na voor je de naam van je bedrijf verandert
82. Hoe Italiaans zijn Bertolli, Berini en Boretti? Doe nu de echte onechte-Italiaanse-merkenquiz in zeven vragen (en antwoorden)
83. Nu in de bonus: alle tien goed - tien tips om een goede slogan te bedenken
84. Een goede huisstijl verhoogt je zichtbaarheid en zelfbewustzijn - de zeven do's voor het ontwikkelen en implementeren van je (nieuwe) huisstijl

Deel 12: FREE PUBLICITY
85. Zo kom je in de krant (op tv, op de radio, in blogs) - de acht manieren om free publicity te scoren
86. De zeven redenen waarom je je persbericht ook moet sturen naar het Streekblad en de Gezinsbode
87. Zo houd je als ondernemer zelf de regie bij een crisis, in acht stappen
88. Verzin je eigen Nationale Feestdag en krijg als kleine ondernemer in ŽŽn klap landelijke bekendheid - een lekker lesje pindakaas-pr in zeven punten

Deel 13: VIDEOMARKETING
89. De zeven redenen waarom je als ondernemer moet gaan vloggen - videovloggen is ook bijzonder effectief in B2B
90. Houd het kort - en nog zeven do's voor een video die werkt
91. Wat iedere ondernemer of marketeer kan leren van een piepjong fietsenmerk, in zeven lessen
92. Zo vind je een influencer die bij jouw merk past in zeven punten

Deel 14: WEBSHOPS
93. Wil je een webshop starten, begin dan in een niche - vanwege deze zeven voordelen
94. Zo verhoog je de conversie van je webshop met elf eenvoudige ingrepen
95. Verbeter je verzend- en retourbeleid - negen tips voor meer verkopen
96. Stuur gratis samples mee - de tien gouden tips voor een onderscheidende webshop
97. Welkom in de reputatie-economie - de zeven redenen waarom je onlinereviews niet kunt missen
98. Bied iets extra's en dan nog iets - de zeven manieren waarop je als kleine webwinkelier het verschil maakt
99. Je betaalt alleen voor daadwerkelijke resultaten - zo werkt affiliatemarketing ook voor jou als kleine adverteerder, in 7 stappen
100. De zeven redenen waarom je beter en effectiever via onlinemarktplaatsen kunt verkopen
101. Hoe meer kanalen hoe meer winst - de 7 geheimen van omnichannel-marketing als je een winkel hebt

Deel 15: INHAKERS
102. Een Porsche voor Vaderdag - de zeven topideeën voor inhakers
103. Liefde voor extra omzet? Haak dan zeker actief in op Valentijnsdag - hier lees je in acht punten hoe
104. De zeven redenen waarom jij als ondernemer Black Friday niet kunt missen
105. Laat mensen in jou geloven - de zeven lessen voor ondernemers van Sinterklaas

Specificaties

EAN:9789461263315
Taal:Nederlandstalig
Bindwijze:Gebonden, 352 blz.
Uitgever:Uitgeverij Haystack
Druk:1e druk, 2019

Over Erwin Wijman

Erwin Wijman is marketingdeskundige, schrijver en journalist en schreef eerder onder meer De geluksmachine. Zo kies je de auto die je echt wilt (Haystack, 2017) en Vlinder in de boksring. De 7 regels voor challengers die willen winnen en marktleiders die niet willen verliezen (Adfo Groep, 2014). Hij is gefascineerd door underdogs die marktleiders op hun knieën krijgen met disruptieve tactieken en strategieën.

Erwin Wijman heeft een website op
http://www.erwinwijman.nl.

Lezersrecensies

Aanrader voor marketing professionals

10-05-2019 | A. Kalverda

De opvallende cover spreekt me aan. Lekker jaren tachtig sfeertje. Dat begint goed. De 15 hoofdstukken beschrijven het hele marketing en sales proces van strategie tot middelen en acties. Korte samenvattingen en leesbare teksten maken het een prettig boek.

De titels van de hoofdstukken maken me erg nieuwsgierig. Voorbeelden: “Verkoop geen ijsjes, verkoop wittewijnijsje”of “De zeven marketinglessen van een vierentwintigjarige oceaanredder (hint gebruik grote woorden)”. Dan volgen korte inleidingen en stappenplannen om gelijk mee aan de slag te gaan. Ik vind het een goed boek en door de inhoud en indeling is het erg geschikt als naslagwerk. Alles bij elkaar vind ik het boek een aanrader voor elke sales en marketing professional!

En voor de mensen die het boek gelezen hebben een vraag: “Hoeveel zou het marktaandeel van New Wash van Hairstory gegroeid zijn door dit boek?”. Ik ben benieuwd.

Recensies (5)

Recensie door Eric van Arendonk RM 

Zo verkoop je alles, is een nogal een titel. Ook omdat die versterkt wordt door de ondertitel ‘Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt'. Daarnaast is de kaft van het boek schreeuwerig. Alsof het uitverkoop is. Dit is best wel kenmerkend voor de inhoud van het boek.

De inhoud wordt daadwerkelijk aan je verkocht door de auteur. Menig hoofdstuk begint met; ‘je moet...', ‘waarom je...

Lees verder >
Eric van Arendonk RM is adviseur voor marketing, strategie en managementvraagstukken bij Florpartners BV. Hij is tevens voorzitter van het College van Register Marketeers en doceert Marketing bij SRM.

Recensie door Mylene Bouwman 

Ondernemers willen verkopen. Ik hoef denk ik niet te vragen hoe relevant een boek is waarin de auteur je vertelt hoe je dat kunt doen.

Nu is er natuurlijk geen magisch trucje waardoor jij ieder product direct verkoopt. Het vraagt ook enige commitment bij jezelf. Maar Erwin Wijman geeft je in het boek Zo verkoop je alles de eerste inspirerende richtlijnen om te verkopen.

Weet jij al wat jouw...

Lees verder >
Mylène Bouwman is jouw online rechterhand op het gebied van social media en het schrijven van blogs. Van advies tot het volledig uitbesteden van je online kanalen.

Recensie door Daniëlle de Jonge 

Er valt heel wat te leren van wittewijnijs, de klantobsessie van Amazons Jeff Bezos en glitterconfetti. Want ze helpen je om onderscheidend in beeld te komen bij klanten en ervoor te zorgen dat die graag zaken met jou willen doen.

Daar staat het boek Zo verkoop je alles van Erwin Wijman sowieso vol mee! Zoals de ondertitel al aangeeft: het helpt je om reclame te maken waar iedereen blij van...

Lees verder >

Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantrelaties en helpt als spreker & trainer bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Zij schreef de bestsellers Verleid de klant, Human2Human: de nieuwe klantrelatie en Extreem klantgericht. www.danielledejonge.nl