Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Ondernemen Zwaar weer ondernemen
Zwaar weer ondernemen
Zwaar weer ondernemen
Jan Adriaanse

Prof. dr. Jan Adriaanse (1972) is als hoogleraar Turnaround Management verbonden aan de afdeling Bedrijfswetenschappen van de Universiteit Leiden.

Meer over de auteurs
Jan Adriaanse en Erik in ’t Groen: ‘Zwaar weer kan ieder persoon en elk bedrijf overkomen’ Paul Groothengel 21 december 2020 Menig bedrijf zit nu, veelal door corona, in zwaar weer. Wat te doen? Erken snel dat het mis gaat, sta open voor advies en verandering, en zie de bank niet als vijand. En werk met een solide turnaroundplan, adviseren hoogleraar Turnaroundmanagement Jan Adriaanse en PwC-herstructureringsadviseur Erik in ’t Groen in Zwaar weer ondernemen, de overlevingsgids voor ondernemers. Lees het volledige artikel
Jan Adriaanse, Erik in 't Groen

Zwaar weer ondernemen

De overlevingsgids voor ondernemers

Paperback Nederlands 2020 9789461264121
39 beoordelingen
10
Voormalig top 10Totaal 28 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 4332Hoogste positie: 7
Paperback | NL € 23,50 E-book | NL € 21,50
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
23,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Als het even tegenzit, heeft het geen zin om te klagen en mooi weer te spelen. Het enige wat werkt, is in actie komen. Dan heb je wel een goed plan nodig.

In Zwaar weer ondernemen lees je wat je kunt doen als klanten wegblijven, de rekeningen zich opstapelen en je het gevoel hebt er alleen voor te staan. Het bevat een doortimmerd turnaroundplan waarmee je een nieuwe koers kunt inslaan, vertrouwen creëert bij de bank en verlies ombuigt in winst.

Geef niet op. Elk jaar komen tienduizenden bedrijven in de problemen door persoonlijke, economische of technologische omstandigheden. Jij kunt ervoor zorgen dat je het overleeft. Profiteer van alle praktische tips, inzichten uit de wetenschap en adviezen van vele experts in dit boek.

Kom in actie en verdubbel je kans op een succesvolle turnaround.

Specificaties

ISBN13:9789461264121
Trefwoorden:turnaround management, ondernemer, overleven
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:206
Uitgever:Uitgeverij Haystack
Druk:2
Verschijningsdatum:22-10-2020
Hoofdrubriek:Ondernemen
ISSN:

Lezersrecensies

4.7 van de 5
39 stemmen
35
1
0
3
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Jan Adriaanse en Erik in ’t Groen: ‘Zwaar weer kan ieder persoon en elk bedrijf overkomen’
Paul Groothengel 21 december 2020 Menig bedrijf zit nu, veelal door corona, in zwaar weer. Wat te doen? Erken snel dat het mis gaat, sta open voor advies en verandering, en zie de bank niet als vijand. En werk met een solide turnaroundplan, adviseren hoogleraar Turnaroundmanagement Jan Adriaanse en PwC-herstructureringsadviseur Erik in ’t Groen in Zwaar weer ondernemen, de overlevingsgids voor ondernemers.
Artikel lezen
preview
Preview - Zwaar weer ondernemen
Jan Adriaanse 6 juli 2015 Denk je weleens: 'Naar buiten toe gaat alles goed met mijn onderneming, maar eigenlijk…'? Kijk kritisch naar je onderneming en schroom niet tijdig om in actie te komen en schoon schip te maken, zeggen Jan Adriaanse en Erik in 't Groen de auteurs van Zwaar weer ondernemen - De overlevingsgids voor ondernemers in Bijzonder Beheer'. In deze preview geven ze alvast 5 lessen weg.
Artikel lezen

Over Jan Adriaanse

Prof. dr. Jan Adriaanse (1972) is als hoogleraar Turnaround Management verbonden aan de afdeling Bedrijfswetenschappen van de Universiteit Leiden. Daarbinnen is hij onder meer actief binnen Turnaround, Rescue & Insolvency Leiden (TRI-Leiden), een interdisciplinair onderzoeksteam dat zich bezighoudt met vraagstukken op het gebied van ondernemingen in zwaar weer. Daarnaast is hij oprichter en directeur van trainingsinstituut en adviesbureau Turnaround PowerHouse(r). Jan studeerde bedrijfskunde aan Nyenrode Business Universiteit en rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Leiden. Hij promoveerde in 2005 op een onderzoek gericht op succes- en faalfactoren van herstructureringen in het kader van Bijzonder beheer. In 2007 participeerde hij in een entrepreneurship colloquium aan Harvard Business School. Op 23 november 2012 sprak hij in Leiden zijn oratie uit met als titel 'Moeten we ondernemingen in crisis redden? Een bedrijfswetenschappelijke benadering van het insolventierecht aan de hand van de casus General Motors'. Jan is opgegroeid in een typisch ondernemersgezin en schreef tientallen academische en managementartikelen. Als adviseur en energiek spreker werkt hij voor familiebedrijven, multinationals en internationaal bekende merken. Hij staat bekend als een vooruitstrevende non-conformist op het gebied van turnaroundmanagement die het altijd aandurft om stelling te nemen.

Andere boeken door Jan Adriaanse

Bekijk alle boeken

Over Erik in 't Groen

Erik in 't Groen MSc. RV (1983) is als senior manager Business Restructuring Services verbonden aan PwC. Hij richt zich op het begeleiden en ondersteunen van ondernemingen die zich in financieel zwaar weer bevinden. Erik studeerde bedrijfseconomie aan de Hogeschool Rotterdam en bedrijfskunde aan Nyenrode Business Universiteit. Hij heeft in 2018 de specialisatieopleiding tot waarderingsdeskundige (Register Valuator) afgerond aan de Erasmus Universiteit. Sinds 2019 is hij geregistreerd bij het Landelijk Register van Gerechtelijke Deskundigen (LRGD). In 2017 werd hij door Europese concullega’s van de Europese Turnaround Management Association verkozen tot 'Rising Star' in het turnaround vak. Tot 2015 is Erik werkzaam geweest voor de Rabobank, waar hij vanaf 2010 vanuit de afdeling Bijzonder Beheer betrokken is geweest bij ondernemingen die ernstige liquiditeits- en rentabiliteitsproblemen ondervonden. Vervolgens is hij als herstructureringsspecialist actief geweest bij Kruger, een boetiek gericht op het begeleiden van ondernemingen in complexe financiële situaties. Naar aanleiding van zijn ervaringen met ondernemers in zwaar weer heeft hij in 2015 het boek: ‘Zwaar weer ondernemen - de overlevingsgids voor ondernemers in Bijzonder Beheer’ uitgebracht. Dit boek is samen geschreven met hoogleraar Turnaround management Jan Adriaanse.

Andere boeken door Erik in 't Groen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

VOORWOORD
INLEIDING

DEEL 1: SHI(F)T HAPPENS
Hoofdstuk 1
ONDERNEMEN IN EEN TURBULENTE WERELD
Hoofdstuk 2
WAAROM KOMEN BEDRIJVEN IN ZWAAR WEER TERECHT?

DEEL 2: DE TURNAROUND
Hoofdstuk 3
TIJD VOOR EEN TURNAROUND
Hoofdstuk 4
HET STABILISEREN VAN DE SITUATIE
Hoofdstuk 5
HET ANALYSEREN VAN DE SITUATIE
Hoofdstuk 6
HET MAKEN VAN EEN TURNAROUND PLAN

DEEL 3: DE BANK EN DE ONDERNEMER
Hoofdstuk 7
DE WERKWIJZE VAN BIJZONDER BEHEER
Hoofdstuk 8
DENKEN ALS EEN BIJZONDER BEHEERBANKIER

DEEL 4: STAKEHOLDERMANAGEMENT
Hoofdstuk 9
HERSTEL VAN VERTROUWEN
Hoofdstuk 10
SUCCESVOL ONDERHANDELEN IN ZWAAR WEER
Hoofdstuk 11
BETER ONDERNEMEN NA ZWAAR WEER

TER AFSLUITING
OVER JAN ADRIAANSE
OVER ERIK IN 'T GROEN
LITERATUURLIJST
OVER DE TIPGEVENDE EXPERTS

Aanbevolen live events...

donderdag 20-04-2023

Jitske Kramer over Teamintelligentie

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De doorstart, warm of koud?
    Robbert Peek
    De doorstart, warm of koud?
    € 14,95
  • Alles komt goed
    Klaas Dijkhoff
    Alles komt goed
    € 20,99
  • Zakelijke communicatie - Schriftelijk, 4e editie met MyLab NL toegangscode
    Karen Knispel
    Zakelijke communicatie - Schriftelijk, 4e editie met MyLab NL toegangscode
    € 44,50
  • De juridische organisatie van de onderneming
    Adriaan Dorresteijn
    De juridische organisatie van de onderneming
    € 88,00
  • Geen samenwerken zonder samendenken
    Jan De Visch
    Geen samenwerken zonder samendenken
    € 29,99
  • Bloei
    Elske Doets
    Bloei
    € 19,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zwaar weer ondernemen

        Zwaar weer ondernemen
        Jan Adriaanse , Erik in 't Groen
        /