Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Genoeg van reclame
Genoeg van reclame
Genoeg van reclame
Paul ter Heyne

Paul ter Heyne studeerde economische wetenschappen en filosofie en begon zijn carrière in de reclame. Tot hij op een dag besloot dat hij het spel niet meer wilde meespelen. Sindsdien verzet hij zich als publicist tegen de ongebreidelde invloed van reclame op ons leven.

Meer over Paul ter Heyne
Reclame is niet alleen misleidend, maar ook gevaarlijk Bas Hakker 20 januari 2023 Paul ter Heyne baarde opzien met zijn boek ‘Genoeg van reclame’. Hierin legt hij uit waarom reclame bijna geheel overbodig is in zijn ogen, maar dat er sprake is van een Prisoners Dilemma: ‘Als er eentje reclame maakt, dan moet jij het ook gaan doen.’ Lees het volledige artikel
Paul ter Heyne

Genoeg van reclame

Over de ondermijnende invloed van marketing en reclame en wat we eraan kunnen doen

Paperback Nederlands 2022 9789461265319
Verkooppositie 1591Hoogste positie: 471
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
25,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

We worden overstelpt met reclame van ondernemingen die niet alleen op ons geld uit zijn, maar ook op onze intiemste voorkeuren. Dat moet stoppen, genoeg is genoeg.

Dit boek geeft een confronterend beeld van de invloed van reclame op ons leven. Nog nooit deed een auteur zo'n uitgebreid onderzoek naar alles wat er mis is in de reclamewereld. Lees hoe bedrijven miljarden uitgeven om met behulp van technologische en psychologische trucs alles te weten te komen over onze identiteit, onze verlangens, behoeften en voorkeuren, en hoe ze deze schaamteloos proberen te beïnvloeden.

Aan de hand van nuchtere feiten en anekdotes, met humor en gedrevenheid beschrijft Paul ter Heyne waarom het hoog tijd is dat reclame aan banden wordt gelegd. Want marketing en reclame zijn niet alleen irritant en schadelijk voor onze cultuur en gezondheid, ze jagen bovendien onze consumptie op in een tijd waarin we verspilling en klimaatschade moeten beperken.

'Wie dit leest, zal voorgoed met andere ogen naar reclame kijken.'

Specificaties

ISBN13:9789461265319
Trefwoorden:marketing, reclame, invloed, beïnvloeden
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:336
Uitgever:Uitgeverij Haystack
Druk:1
Verschijningsdatum:17-11-2022
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

Genoeg van reclame - ‘Terecht betoog’
Henk Jan Kamsteeg | 14 maart 2023
‘Genoeg van reclame’ is een boek dat we niet achteloos naast ons kunnen neerleggen. Daarvoor is de boodschap te heftig. Paul ter Heyne toont de gevaren van de macht van marketeers.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Reclame is niet alleen misleidend, maar ook gevaarlijk
Bas Hakker 20 januari 2023 Paul ter Heyne baarde opzien met zijn boek ‘Genoeg van reclame’. Hierin legt hij uit waarom reclame bijna geheel overbodig is in zijn ogen, maar dat er sprake is van een Prisoners Dilemma: ‘Als er eentje reclame maakt, dan moet jij het ook gaan doen.’
Artikel lezen

Over Paul ter Heyne

Paul ter Heyne studeerde economische wetenschappen en filosofie en begon zijn carrière in de reclame. Tot hij op een dag besloot dat hij het spel niet meer wilde meespelen. Sindsdien verzet hij zich als publicist tegen de ongebreidelde invloed van reclame op ons leven.

Andere boeken door Paul ter Heyne

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

DEEL I
1. De verwording van de reclame
2. Heeft de consument een vrije keuze?
3. Marketing leidt tot verspilling en klimaat- en gezondheidsschade
4. Is verspilling inherent aan het kapitalisme?

DEEL II
5. Intuïtieve heuristieken
6. Associaties en priming
7. Fouten maken zit in ons
8. Marketeers zijn de individuele klant te slim af

DEEL III
9. Dataïsme, de plaag van data en algoritmen voor jou als consument
10. De schadelijke effecten van datamining en gezichtsherkenning
11. Hoe de marketeers van de Big Silicon Six de maatschappij ontwrichten
12. Waarom marketeers ons beter kennen dan wij ons zelf kennen

DEEL IV
13. Multinationals versterken hun grip op klanten via machtsconcentratie
14. Misselijkmakendemarketingpraktijken
15. De ellende die marketeers over ons uitstorten
16. De ellende die marketeers nog gáán aanrichten
17. Ook overheid en semioverheid laten zich kapen door marketeers
18. De Nederlandse loterijen; alles wat mis is aan marketing

DEEL V
19. Hoe kon het zo ver komen met de macht van marketeers?
20. Hoe het prisoner's dilemma de wereld kan bevrijden van reclame
21. Gaat afschaffen van reclame ten koste van economische groei?
22. Conclusie: inperken van reclame en marketing maakt de wereld beter

DEEL VI
Eindnoten

Aanbevolen live events...

donderdag 20-04-2023

Jitske Kramer over Teamintelligentie

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Fiftyfifty
    Robert Vos
    Fiftyfifty
    € 22,95
  • Van hoofdkantoor naar hartszaak
    Marilijn Boumeester
    Van hoofdkantoor naar hartszaak
    € 47,50
  • Schaduwleiders
    Kees Versteegh
    Schaduwleiders
    € 29,90
  • Communiceren als het (nog niet) brandt
    Eveline De Ridder
    Communiceren als het (nog niet) brandt
    € 32,00
  • Luister! - De kunst van effectieve communicatie
    Dale Carnegie
    Luister! - De kunst van effectieve communicatie
    € 24,50
  • Macht
    Brian Klaas
    Macht
    € 26,99

Dit boek staat op 1 boekenlijstje...

  • Managementboek Redactie
    Longlist Managementboek van het Jaar 2023

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Genoeg van reclame

        Genoeg van reclame
        Paul ter Heyne
        /