Lees verder
Geerhard Bolte is uitgever van Haystack, een uitgeverij die is gespecialiseerd in het uitgeven van boeken over management, psychologie en maatschappij. Geerhard is auteur van verschillende boeken, waaronder 'Waarom schrijf je geen boek?'. Hij geeft regelmatig masterclasses en trainingen over het schrijven en publiceren van boeken en blogs.
Meer over Geerhard BolteWaarom schrijf je geen boek?
Zo schrijf je een non-fictieboek dat mensen raakt
Paperback Nederlands 2023 1e druk 9789461265814Samenvatting
Het schrijven van een non-fictieboek is de beste manier om jezelf op de kaart te zetten. Dat wil jij ook, maar wat komt daar allemaal bij kijken?
Een goed boek schrijven is moeilijk. Als het makkelijk was, dan deed de lezer het zelf wel. Maar met de adviezen van schrijver en uitgever Geerhard Bolte gaat het je ongetwijfeld lukken. In dit boek beschrijft hij alles wat je moet weten om een aantrekkelijk boek te schrijven.
Stop met dagdromen en begin gewoon. Het is de moeite waard: er is maar één ding leerzamer dan het lezen van een boek, en dat is het schrijven van een boek.
Geerhard Bolte is uitgever en directeur van Haystack, een uitgeverij die is gespecialiseerd in originele en toegankelijke non-fictieboeken over management, psychologie en maatschappij.
Lezers vertellen:
'Een aanrader voor professionals met visie en schrijfambities.'
'Dit boek bevat alles wat je nodig hebt om te beginnen aan een boek, door te zetten en af te ronden.'
'Een heel erg nuttig boek. Het is kritisch, bevat veel informatie en prikt verschillende mythes door. Ik ben ervan overtuigd dat ook mensen met wat meer schrijfervaring er iets van kunnen opsteken.'
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Geerhard Bolte
Inhoudsopgave
1. Begin met een goed idee
2. Bedenk de perfecte boektitel
3. Schrijf niet zonder structuur
4. Houd je (juist niet) aan de gebruikelijke indeling van een boek
5. Doe voldoende research
6. Doe het niet alleen
7. Maak het jezelf makkelijk
8. Zorg voor een strakke planning
9. Schrijf met stijl
10. Maak het jezelf makkelijker met stijlklassiekers
11. Schrijf en herschrijf
12. Werk samen met een goede uitgeverij
13. Blijf betrokken tijdens de productie
14. Zet jezelf op de kaart
Leestips
Dankwoord
Over de auteur
Stappenplan voor het schrijven van een boek
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan