Omgaan met 'moeilijke' mensen
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 9789461279163Samenvatting
Je stelt de juiste vragen, maakt een goede analyse van het probleem en komt met heldere, vooral evidencebased, oplossingen, maar wat doe je als de geboden interventie niet aanslaat? Wat te doen met onbegrepen vragen en verworpen analyses?
Herstellen van het therapeutisch proces
Als de therapie niet aanslaat, doet dat een beroep op het vermogen van jou als behandelaar om boven jezelf en de therapie uit te stijgen, want de gemiddelde cliënt, op basis waarvan de meeste interventies ontwikkeld zijn, bestaat helemaal niet. Om de interactie en het therapeutisch proces te herstellen, moet je op deze lastige momenten naar jezelf en naar de interactie tussen jou en de cliënt kijken. Dit is het uitgangspunt van Omgaan met 'moeilijke' mensen.
Visie, kennis en kunde
In Omgaan met 'moeilijke' mensen delen gerenommeerde behandelaars hun visie, kennis en kunde in moeilijke interacties in de spreekkamer. Het biedt daarmee veel hulpverleners een welkome verdieping van hun werkveld.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan