
Lees verder
Misha de Sterke is a corporate innovation and startup expert and has extensive experience.
Meer over Misha de SterkeVeel organisaties hebben geen gebrek aan goede ideeën, zeker niet na allerhande brainstormsessies. Ze stranden helaas vaak na ellenlange vergaderingen en dan, op een bepaalde dag, hoor je er niks meer van. We waren toch enthousiast en gemotiveerd? De waan van de dag neemt het over. Tijd, energie, geld en moreel worden zo in hoog tempo verspild. Klaar om op te staan en voor positieve verandering op je werk te zorgen?
Oh nee een goed idee reikt je nieuwe, alternatieve en confronterende perspectieven aan en geeft praktijk advies zodat je leert hoe je je collega's kan meekrijgen in veranderingen en nieuwe ideeën. Dat begint bij jezelf, jij moet eerst anders gaan denken, kijken en handelen. Wie ben jij? Hoe functioneert jouw organisatie? En wat kan jij daaraan doen?
Er zijn geen zeven stappen naar succes, een quick fix of een toverstokje bestaat niet. Dit boek onthult de valkuilen, angsten maar ook de manieren om succesvol te zijn wanneer je op een positieve manier je ideeën voor elkaar wilt krijgen. Hierdoor kan je meer bereiken met minder frustratie en ervoor zorgen dat je organisatie beter gaat functioneren. Daarnaast zul je meer plezier en betekenis in je werk krijgen.
'Carrièremakers moeten dit boek niet kopen, gewetensvolle professionals wel; het is geen gladde praat over leiderschap zoals zo vaak; dit boek moet je nu juist niet in een keer uitlezen; leg het weg en laat de inhoud bezinken; ga dan verder; raadpleeg het ook als je een bepaald probleem hebt: wat moet je doen, als je werkomgeving onverschillig reageert op al jouw goede ideeën? Nog beter is het om het boek samen met een paar collega's te lezen en er kritisch over te praten; de auteur verdient het!' - Prof. dr. Roel in't Veld'
Confronterend, pragmatisch en tegendraads. Veel aan over gehouden en heerlijk om te lezen.' - Jins Houdijk , Manager internationale projecten NEM