Lees verder
Jan Driessen is communicatie-expert en heeft als tv-journalist (Netwerk, Brandpunt) veel wereldleiders ontmoet en geïnterviewd.
Meer over Jan DriessenA Story to Tell?
Laat je inspireren door sprekers van wereldformaat
Gebonden Nederlands 2016 1e druk 9789461561671Samenvatting
Bijzondere verhalen en anekdotes van de tien grootste wereldleiders. Stuk voor stuk hebben ze een heldere missie en een belangrijke boodschap over te brengen. Ze presenteren deze met een jaloersmakende geestdrift en passie. Jan Driessen heeft als tv-journalist veel wereldleiders ontmoet en geïnterviewd. Zijn persoonlijke indrukken en ervaringen met deze iconen vormen de basis van dit boek vol verhalen.
'De absolute en onverdeelde aandacht die uitgaat van deze meesters in communicatie, is letterlijk voelbaar! Hun overtuigingskracht bijna beangstigend.'
Het zijn meesters in het bespelen en het beïnvloeden van het publiek en de media. Barack Obama, Yasser Arafat, Vladimir Poetin, Nelson Mandela, Bill Clinton, De dalai lama, Hillary Clinton, Silvio Berlusconi, Angela Merkel, Tony Blair.
Bill Clintons inhoudelijke voorbereiding van een speech voor Nederlandse reclamemakers grenst aan die van een militaire precisieoperatie: zijn tekstschrijver belt maar liefst twee avonden lang ter voorbereiding. Wie zit er precies in de zaal, wie spreekt er nog meer, wat zijn de verwachtingen? Bij zijn vrouw gaat het idem dito: 'The Secretary of State is always sitting at the left handsite!'
Tony Blair had destijds zijn kantoor Downing Street 10 als een exacte kopie laten nabouwen in een tv-studio op het partijbureau. Daar geeft hij, perfect uitgelicht en met eigen cameramensen, zijn interviews aan tv-verslaggevers. Met honderd procent grip op wat er wordt gefilmd en dus kan worden uitgezonden.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jan Driessen
Inhoudsopgave
Bereid je goed voor, ken je publiek
Voel je echte drijfveer, deel je hogere doel
Wees strijdbaar, wil echt overtuigen
Maak het persoonlijk, toon jezelf
Presenteer de feiten, kom met bewijsvoering
Omarm de toehoorders, buig mee in gevoel
Kies sprekende beelden, gebruik passende symboliek
Activeer je publiek, roep op tot actie
Houd contact, blijf geïnteresseerd
Aanbevolen literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan