Managementboek.nl gebruikt cookies.

Briljante businessmodellen

Nederlandstalig | Gebonden
(15)
Verkooppositie: #242
513 dagen in de top 100
Onze prijs: € 43,50
Vandaag voor 21:00 uur besteld,
morgen in huis.

Ook verkrijgbaar als

Video

Samenvatting

U hebt het gevoel dat uw organisatie het écht anders moet doen, maar u weet nog niet hoe. Toch vraagt de markt om nieuwe aanpakken. Laat u inspireren door bedrijven die het fundamenteel anders hebben gedaan en daarmee echt iets veranderd hebben in de levens van alle betrokkenen. Briljante businessmodellen biedt deze inspiratie en is praktisch toepasbaar voor uw eigen organisatie.

De...Toon volledige samenvatting

Inhoudsopgave

Inleiding
Waarom, wat?

1. Wat zijn de fundamenten voor een briljant businessmodel?
1.1 Visie van de organisatie
1.2 Positionering van het merk

2. Wat is een businessmodel?
2.1 Marktsegmenten
2.2 Waarde voor de klant
2.3 Levering
2·4 Operatie

3. Waardecreatie en totaalkader
3.1 Waardecreatie voor alle stakeholders
3.2 Conceptueel kader en volgorde

4. Onbewerkte briljanten: Grondleggers van bedrijfsmodellen
4.1 VOC: De handelspartner voor Azie - Jeroen Kemperman
4.2 Raiffeisen: Hilfe zur Selbsthilfe - Jeroen Geelhoed en Wim Geelhoed

5. Inspirerende briljanten: Onuitwisbare herinneringen maken
5.1 Efteling: Een Wereld vol Wonderen - Jennifer op 'f Hoog
5.2 AFC Ajax: Voetballers van de toekomst- Jeroen Kemperman en Job Kemperman

6. Stralende briljanten: Het verhaal op tafel krijgen
6.1 Ristorante D'O: Betaalbaar eten met een Michelin-ster - Jeroen Geelhoed
6.2 Iittala: Tijdloos ontwerpen tegen 'throwawayism' - Jennifer op 't Hoog

7. Dagelijkse briljanten: Inspelen Op wat mensen nog niet weten dat ze willen
7.1 Albert Heijn: Het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar - Jeroen Kemperman
7.2 Home Plus: Je kunt er boodschappen doen ... rara, wat is het? - Thomas Bachet en Raheel Raisi

8. Authentieke briljanten: B(r)ouwen met ambachtelijke producten
8.1 Duvel-Moortgat: Speciaal bier uit Belgie - Jennifer op 't Hoog, Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed, Jaap van den Berg en Barbara Soedjak
8.2 Illycaffe: De kunst van koffie - Karen Willemsen

9. Doe-het-zelfbriljanten: De klant aan het werk zetten
9.1 IKEA: Samen met klanten, voor iedereen - Jennifer op 't Hoog
9.2 Linkedln: Relationships matter - Mitchell van Koert

10. Omgekeerde briljanten: Klantcontact aan de macht
I0.1 Zara: Faster fashion - Liedewij Trampe en Jeroen Kemperman
10.2 Zappos.com: Delivering happiness - Jeroen Geelhoed en Julian Kruis

11. Groeibriljanten: Lagere prijzen, meer klanten, grotere schaal
11.1 Aravind Eye Hospital: Zicht voor iedereen - Julian Kruis, Barbara de Greeff en Jeroen Gee!hoed
11.2 Narayana Hrudayalaya: Cardiologie aan de lopende band - Raymond Fafié

12. Conclusies: Reflecties en inzichten voor het creëren van briljante businessmodellen
12.1 Wat kunnen we leren van de briljante cases?
12.2 De acht opvallende lessen uit zestien cases
12.3 De vier algemene fasen van briljante businessmodellen

Belangrijkste begrippen en definities
Bronnen
Over de auteurs
Dankwoord

Specificaties

EAN:9789462200074
Taal:Nederlandstalig
Bindwijze:Gebonden, 328 blz.
Uitgever:Academic Service
Druk:1e druk, 2013

Over Jeroen Kemperman

Jeroen Kemperman is Senior Manager Strategie, Programma's en Investeringen bij Achmea, divisie Zorg & Gezondheid.

Over Jeroen Geelhoed

Jeroen Geelhoed heeft een passie voor het creëren van waardevolle organisaties waarin mensen excelleren en tot bloei komen. Hij is partner bij een gewoon ongewoon adviesbureau: &samhoud, sprak op TEDx Sheffield en is (co)auteur van de boeken Kus de visie wakker, Plezier & prestatie, Be Useful, Wat is onze naam waard?, Briljante businessmodellen, Briljante businessmodellen in de zorg en Briljante businessmodellen in finance.

Over Jennifer op 't Hoog

Jennifer op 't Hoog is Programmamanager Cocreatie met Partners bij divisie Zorg & Gezondheid van Achmea.

Recensies (2)

Recensie door Ingrid Spruit 

Bepaalt een 'briljant' businessmodel het succes van een onderneming? Of helpt het juist 'briljante' ondernemingen te onderscheiden? In 'Briljante businessmodellen, een bijzondere benadering voor betere business' nemen Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed en Jennifer Op 't Hoog de lezer mee in hun fascinatie voor bedrijven die het anders doen en daarmee echt het verschil maken.
Hiervoor maken zij...
Lees verder >
Ingrid is zelfstandig communicatieprofessional en eigenaar van Spring: stoftotdenken. Zij is lid van beroepsvereniging Logeion en examinator bij Van der Hilst Communicatieopleidingen. Daarnaast blogt ze regelmatig op de site van CMNL.

Recensie door Robert Buisman 

De eerste zin van dit boek is veelbetekenend: 'Wij zijn gefascineerd door organisaties die echt verschil maken voor klanten, aandeelhouders en medewerkers'. Het is de kern van het boek 'Briljante businessmodellen – Een bijzondere benadering voor betere business' van Kemperman, Geelhoed en Op 't Hoog. De auteurs hebben, met bijdragen van twaalf andere case-auteurs, een werk samengesteld dat...Lees verder >
Robert Buisman is strateeg in B2B Marketing & Sales en Co-owner van Studio Interactive, Creatief Bureau voor Interactieve Videoconcepten. Daarnaast is hij Kwartiermaker bij de Dutch Innovation School, recensent voor Managementboek.nl en opinieblogger voor Marketingtribune.