Managementboek.nl gebruikt cookies.

Stratego voor vrouwen

Nederlandstalig | Gebonden
(33)
Verkooppositie: #1371
456 dagen in de top 100
Onze prijs: € 33,00
Vandaag voor 23:00 uur besteld,
morgen in huis.

Ook verkrijgbaar als

Samenvatting

Stratego is het spel van aanval en verdediging, van spanning en verrassing. Wie het spel goed wil spelen, moet zijn tegenstander kunnen doorgronden. Diezelfde spelregels gelden wanneer u carrière wilt maken. Als u hogerop wilt komen, zult u immers een goed overzicht moeten hebben van het krachtenveld waarin u zich bevindt, zult u tijdig de juiste aanval of verdediging moeten kiezen en...Toon volledige samenvatting

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. Op weg naar een strategie
1.1 Wat is het speelveld?
1.2 Wat zijn de krachten?
1.3 Belangen en drijfveren
1.4 Het spel
1.5 'Politieke spelletjes': speel ze goed
1.6 Strategische stappen
1.7 Persoonlijke kwaliteiten
1.8 Strategische stappen
1.9 Do's en don'ts

2. Stukken op het speelveld
2.1 Goden en godinnen
2.2 Spelen met archetypen
2.3 Goden en godinnen: do's en don'ts

3. Macht en leiderschap
3.1 De leider van vandaag
3.2 De weg naar macht
3.3 Het beste van alle niveaus

4. Onderhandelen
4.1 Onderhandelen moet
4.2 Het onderhandelingsspel
4.3 Mensenspel

5. Profileren en positioneren
5.1 Profileren en het nut van de archetypen
5.2 Wat wil je communiceren?
5.3 Indruk maak je zo
5.4 Omgaan met stereotypen
5.5 Mannenspel en vrouwenspel
5.6 De weg naar een duidelijke profilering
5.7 Vrouwen en leiderschap
5.8 Do's en don'ts

6. 'Het Nieuwe Werken' en de social media
6.1 Nieuwe statussymbolen
6.2 Het nieuwe werken en je plaats bepalen
6.3 Social media
6.4 Tips voor een krachtige profilering op social media

7. Queens bees en de krabbenmand
7.1 Hoe bouwen vrouwen relaties met elkaar?
7.2 Het krabbenmandeffect
7.3 Gelijkwaardigheid en gemeenschappelijkheid
7.4 De queen bee
7.5 Mannen, krabbenmanden en queen bees
7.6 Relatie met de archetypen

8. Verover de vlag
8.1 Je verborgen krachten, ofwel de mineurs
8.2 De belemmeringen
8.3 De regels van het spel
8.4 'If you can't beat them, join them'

Dank
Literatuurlijst
Register

Specificaties

EAN:9789462200302
Taal:Nederlandstalig
Bindwijze:Gebonden, 207 blz.
Uitgever:Boom Uitgevers Amsterdam
Druk:2e druk, 2013

Over Monic Bührs

Monic Bührs en Elisa de Groot hadden al zo'n 20 jaar ervaring met 'het spel in organisaties' toen zij in 1997 In Touch women resource management oprichtten. Dit bureau is gespecialiseerd in executive search en ontwikkeling van hoogopgeleide vrouwen. Daarnaast adviseren zij organisaties op het gebied van diversiteitmanagement en de doorstroom van vrouwen.

Over Elisa de Groot

Elisa de Groot en Monic Bührs hadden al zo'n 20 jaar ervaring met 'het spel in organisaties' toen zij in 1997 In Touch women resource management oprichtten. Dit bureau is gespecialiseerd in executive search en ontwikkeling van hoogopgeleide vrouwen. Daarnaast adviseren zij organisaties op het gebied van diversiteitsmanagement en de doorstroom van vrouwen.

Lezersrecensies

Praktisch en zeer informatief!

06-11-2007 | P.S. van den Broek

Dit boek is prettig geschreven, ziet er prachtig uit, mooi cadeau om te geven en te krijgen. Ook al denk je de ongeschreven regels te kennen geeft het je weer voldoende nieuwe inzichten.

Recensies (3)

Recensie door Lionne IJzerman 

In 'Stratego voor vrouwen' zetten Monic Bührs en Elisa de Groot uiteen hoe je als ambitieuze vrouw uw ambities waarmaakt in een competitieve mannenwereld. Zij pleiten voor een strategische aanpak door de Athena in u los te laten.

Vrouwen & werken... dat gaat niet goed genoeg. Vrouwen verdienen minder dan mannen. Ze zijn slechter vertegenwoordigd in managementfuncties en vrijwel afwezig in...Lees verder >
Lionne IJzerman begon als adviseur bij Adviestalent. Adviestalent leidt jonge talentvolle academici op tot breed inzetbare adviseurs en managers. Kenmerkend is de combinatie van werken en leren. Adviestalent is een initiatief van Twynstra Gudde.

Recensie door Mariska Fennema 

Tijdens een feestje, eerder dit jaar, raakte ik in gesprek met een divisiemanager van een groot bedrijf. We kregen het over het geringe aantal vrouwen in hogere leidinggevende posities. Deze manager gaf aan dat men binnen zijn bedrijf steeds zocht naar vrouwelijke hogere leidinggevenden, maar dat die er gewoon niet waren. Enig doorvragen leerde mij dat er eigenlijk geen bijzondere inspanningen...Lees verder >
Mariska G.A. Fennema MBA Werkzaam als manager marketing & communicatie bij RTV Utrecht en behaalde haar Executive MBA bij Business School Nederland.