De kracht van privaat-publieke samenwerking
Succesfactoren in veiligheidsprojecten in het digitale tijdperk
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789462364998Samenvatting
Overheden en private partijen zien steeds vaker in dat veiligheidsvraagstukken alleen in samenwerking tussen overheid en private sector effectief kunnen worden aangepakt. Door de krachten te bundelen kan synergie ontstaan. In de praktijk leeft een grote behoefte aan kennis en inzicht. De voortschrijdende digitalisering van onze samenleving en het ontstaan van allerlei nieuwe dreigingen zoals cybercrime dragen daaraan sterk bij.
In dit boek zijn de good practices op het gebied van privaat-publieke samenwerking (PPS) onder meer via een vijftal praktijkcases, zoals het Landelijk Skimmingpoint, de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit en het Landelijk Meldpunt Internet Oplichting, onderzocht en in beeld gebracht.
De succesfactoren van PPS-projecten op het gebied van digitalisering en cybercrime worden in het boek aan de hand van een integraal model systematisch uitgewerkt. Ook de juridische aspecten van privaat-publieke samenwerking komen aan de orde. Het boek bevat vele praktijkvoorbeelden die kunnen dienen als inspiratiebron voor andere bestaande, of nog te starten PPS-projecten. Uiteraard worden ook aanbevelingen gedaan voor de praktijk van privaat-publieke samenwerking.
Peter Hagenaars is bedrijfskundige en sinds 2004 directeur van Top Management Consult. Als kwartiermaker van het landelijke Programma Aanpak Cybercrime stond hij aan de wieg van vele privaat-publieke samenwerkingsverbanden, zoals het Landelijk Skimmingpoint en het Digitaal Bedrijvenloket. In zijn aanpak speelt het overdragen van kennis en ervaring een belangrijke rol. Dit boek is daarvan een sprekend voorbeeld.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan