Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De plug&play-organisatie

Winnen in een digitale wereld

Audio-download Mp3 Nederlands 2020 1e druk 9789462553743
Voormalig top 100Totaal 10 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Organisaties staan voor de grote uitdaging hoe ze moeten inspelen op de golf van digitalisering en veranderende marktomstandigheden die steeds sneller op hen afkomt. Succesvolle organisaties van nu weten zich slim te verbinden met andere om zo razendsnel te innoveren en nieuwe markten te betreden. Denk maar aan Facebook, Google, Tesla, Uber en Airbnb. Hoe kan uw organisatie leren van deze successen en deze toepassen?

Het geheim van een toekomstbestendige bedrijfsstrategie zit in het digitale aanpassingsvermogen: plug&play zijn, flexibel kunnen aanhaken bij de kennis en competenties van anderen, anderen toelaten om voort te bouwen op uw werk en slim gebruikmaken van de kennis van gebruikers.

Wacht niet tot Google en start-ups als Uber uw business overnemen of opeten! 'De plug&play-organisatie' laat in vier heldere stappen zien hoe u uw organisatie klaarmaakt voor de digitale toekomst. Zo wordt u een winnaar in de digitale wereld van platformen, cocreatie en de deeleconomie.

Specificaties

ISBN13:9789462553743
Taal:Nederlands
Bindwijze:audio-download
Beveiliging:none
Bestandsformaat:mp3
Uitgever:Bookora
Druk:1
Verschijningsdatum:9-10-2020
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
De plug&play-organisatie - Winnen in een digitale wereld
Robert Buisman | 23 januari 2017
Van sommige boeken vraag je je af waarom ze in boekvorm zijn uitgegeven. Vanwege de rijke inhoud die meer recht doet aan meer interactie. De plug&play organisatie is zo’n boek.
Lees verder
recensie
De plug&play-organisatie
Sjors van Leeuwen | 7 oktober 2016
Winnen in een digitale wereld, hoe doe je dat? Simpel, door plug&play te zijn. Denk aan Apple, Tesla, Uber en AirBnB. Snel en flexibel kunnen aanhaken bij de kennis en competenties van anderen en die anderen toelaten binnen jouw wereld zodat je slim kunt voortbouwen op de kennis van gebruikers.  
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
7 stemmen
5
2
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

preview
De plug&play-organisatie - Winnen in een digitale wereld
Maurits Kreijveld 3 oktober 2016 In zijn nieuwe boek De plug&play-organisatie helpt Maurits Kreijveld organisaties op weg om zich klaar te maken voor het digitale tijdperk. Een preview.

Over Maurits Kreijveld

Maurits Kreijveld is als futuroloog gefascineerd door nieuwe technologische ontwikkelingen en hun impact op bedrijven, overheden, politiek en samenleving. Zijn hoofdonderwerpen zijn: innovatie, sociale media, nieuwe technologie en cocreatie. Hij is auteur van 'Samen Slimmer' (2012) over de maatschappelijke implicaties van de "wisdom of crowds" en 'Veel gekwetter, weinig wol' (2011) over het gebruik van sociale media door overheden, politici en burgers. Maurits was als senior onderzoeker bij het Rathenau Instituut projectleider van het project ‘Platformen voor Innovatie’ en hoofdredacteur en auteur van 'De kracht van platformen'.

Andere boeken door Maurits Kreijveld

Inhoudsopgave

Introductie
De digitale disruptie: naar een nieuwe maniervan zakendoen

Deel A: Succesfactoren
De vier bouwstenen van plug&play-organisaties
1. Smart
De onbegrensde mogelijkheden van digitaal
2. Samen
Ecosystemen en de kracht van samenwerken
3. Sociaal
Wijzer door gebruikers en klanten
4. Platform
Het krachtige digitale organisatiemodel

Deel B: Zelf aan de slag
In vier stappen naar een plug&play-organisatie
5. Opstarten
Bouw plug&play-blokjes: de API’s
6. Opschalen
Surf op het netwerkeffect
7. Regisseren
Kies de juiste strategie van samenwerken
8. Evolueren
Sturen en bijsturen, uitbreiden en afstoten

Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De plug&play-organisatie