Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Lean scale-up

De key-metrics voor start-upgroei

Paperback Nederlands 2017 9789462761315
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Is jouw briljante idee het uitwerken waard? Stel dat je je businessmodel eerder zou kunnen toetsen, voordat je er zeeën van tijd en bakken met geld tegenaan gesmeten hebt?

Je hebt met klanten gepraat. Je hebt geïnventariseerd welke problemen opgelost moeten worden. Misschien heb je zelfs al een minimaal levensvatbaar product (MVP) gebouwd. Maar nu vraag je je af of je verder moet gaan. Hoe kom je erachter of jouw idee levensvatbaar is en of je businessmodel gaat werken? Moet je echt die hele cyclus door van ontwikkelen, mislukken, itereren, bijschaven en opnieuw beginnen?

Lean scale-up is een onmisbare handleiding voor het modelleren van start-upsucces. Je maakt kennis met de essentiële kengetallen die de output van een werkend businessmodel meten. Hiermee houd je de vinger aan de pols, breng je de gezondheid van je bedrijf duidelijk over aan je investeerders en kun je gericht ingrijpen als er iets niet goed gaat.

Bovendien leer je ook:
• hoe je met een simpel rekensommetje een ruwe schatting van een businessmodel maakt
• dat je moet ophouden je omzet te gebruiken als maatstaf van vooruitgang
• dat je beter kunt rekenen met tractie, een kengetal dat je meteen ook een goede indicatie geeft van de verdere groeimogelijkheden van je businessmodel
• hoe je net als Facebook en Tesla je doelen stapsgewijs kunt verhogen richting exponentieel succes op de lange termijn
• hoe schijnbare mislukkingen je op het spoor zetten van inzichten die tot een doorbraak kunnen leiden
• hoe je met korte lean sprints van twee weken razendsnel ideeën genereert, rangschikt en toetst

Deze handleiding voor het opschalen van je business verweeft voorbeelden van start-ups uit de echte wereld, zoals Airbnb en Hubspot, met technieken uit de maakindustrie.

Geschreven door Ash Maurya, ondernemer en auteur van de start-upklassieker Running Lean, essentieel leesvoer voor elke oprichter van een start-up die de incubatiefase aan het ontgroeien is.

Specificaties

ISBN13:9789462761315
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:300
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:15-4-2017
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
ISSN:

Expertrecensies (1)

LEAN Scale-up
Daan Koot | 21 juni 2017
Lean scale-up van Ash Maurya laat een paar bekende puzzelstukjes voor mij op een vernieuwende manier in elkaar vallen. De auteur laat elementen van LEAN, bedrijfskunde en wetenschappelijke aanpak samenkomen om daarmee de groei van een succesvolle Start-up te beschrijven.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Ash Maurya: ‘Besteed nooit je leerproces uit’
Jeroen Ansink 14 juli 2017 Startups zijn pas succesvol als ze sneller leren dan hun concurrenten, zegt de Amerikaanse startup-deskundige Ash Maurya in Lean scale-up. Voorwaarde daarvoor is een nauwkeurig opschalingsproces met een constante feedback-loop van alle stakeholders. ‘Startups zijn conversaties geworden.’

Over Ash Maurya

ASH MAURYA is de bedenker van het Lean Canvas, een A4-ontwikkeltool voor businessmodellen, en auteur van Running Lean. Hij geeft over de hele wereld uitverkochte workshops, werkt als mentor voor diverse accelerators, waaronder TechStars, Accelerace en Slingshot, en geeft gastcolleges aan diverse universiteiten, waaronder MIT, Harvard en de University of Texas, Austin. Hij zit in de adviesraad van een aantal start-ups, adviseert nieuwe en bestaande bedrijven en schrijft bijdragen voor toonaangevende businesspublicaties en websites. Hij woont in Austin, Texas.

Andere boeken door Ash Maurya

Inhoudsopgave

Introductie: Alweer een boek over start-upgroei?

DEEL 1: VOORUITGANG DEFINIËREN
1. Tractie is het doel
2. Je businessmodel toetsen op een bierviltje
3. Een tractiemodel bouwen

DEEL 2: LETTEN OP VERSPILLING
4. Blauwdruk van de klantenfabriek
5. Je klantenfabriek benchmarken
6. Beperkende factoren opsporen

DEEL 3: EEN DOORBRAAK BEREIKEN
7. De kunst afkijken bij de wetenschap
8. Zeven gewoontes die goed onderzoek opleveren
9. Omgaan met mislukkingen
10. De vloek der specialisatie mijden
11. Verantwoording afleggen

CONCLUSIE
DANKWOORD
INDEX
OVER DE AUTEUR
AANBEVELINGEN

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Lean scale-up