Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Wavemakers

Leiders (& volgers) van de nieuwe wereld

Gebonden Nederlands 2022 9789462761681
Niet leverbaar.

Samenvatting

Waarom groeien sommige bedrijven sneller, presteren beter en creëren zoveel meer waarde dan andere? Hoe kan het dat een groep gedreven mensen vanuit een garage grote gevestigde ondernemingen van de troon stoot? Hans van der Loo, Patrick Davidson en Martijn Arets ontrafelen het geheim achter deze golven van verandering: de Wavemaker.

De wereld golft en is woeliger dan ooit. Wavemakers gedijen niet alleen op golven van verandering, ze slagen er in zelf golven te veroorzaken en daarmee hun dromen te verwezenlijken, hoe waanzinnig die ook klinken. Het zijn leiders met specifieke leiderschapskwaliteiten die positieve en waarde gedreven energie kunnen opwekken. Met focus op ambities. En die slim gebruik weten te maken van de kracht van mensen.

Jarenlang onderzoek en honderden interviews vormen de basis voor het framework dat de auteurs bieden om je te ontwikkelen tot een Wavemaker. Maak kennis met bekende en minder bekende Wavemakers. Wat drijft hen? Waar geloven ze in? Wat zijn hun doelen en hoe focussen ze daarop? Hoe gaan ze om met tegenslag? En hoe vinden en binden ze de juiste mensen aan zich?

Ontdek wat je zelf kunt doen om die prestaties neer te zetten waarvan jij en je team dromen. Haal de toekomst naar voren en leer hoe je nu al nieuwe leiderschapsprincipes kunt toepassen. Wees een Wavemaker.

"Als je een schip wil bouwen, roep dan geen mannen bij elkaar om hout te verzamelen, het werk te verdelen en orders te geven. In plaats daarvan, leer ze verlangen naar de enorme eindeloze zee." - Antoine de Saint-Exupéry

Specificaties

ISBN13:9789462761681
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:275
Uitgever:Boom
Druk:1
Hoofdrubriek:Leiderschap
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

preview
Wavemakers - Leiders (& volgers) van de nieuwe wereld
Hans van der Loo 28 januari 2019 Hans van der Loo, Patrick Davidson en Martijn Arets doen onderzoek naar het geheim achter golven van verandering: de Wavemaker. In april 2018 komt hun boek daarover uit. In deze preview deelt Hans van der Loo alvast een aantal resultaten.
interview
Nekt zesjescultuur de Nederlandse startup? - Startups moeten verder kijken dan neus lang is
Paul Groothengel 29 augustus 2017 Startups zijn hot. Ook in de managementliteratuur. Hoe staat de markt van startups er nu voor? Komen ze makkelijk aan geld? Wat kunnen de grote corporates van ze leren? En wat zijn de valkuilen voor startups? Een rondgang langs een aantal auteurs, die op allerlei manieren (adviseur, investeerder) betrokken zijn bij startups.

Over Hans van der Loo

Hans van der Loo richt zich op zelfmotivatie en psychologische veiligheid in teams. Hij is onderzoeker, facilitator en auteur van meerdere bestsellers, zoals de in 2020 verschenen titels 'Psychologische veiligheid: Zo vorm je vrijmoedige teams' en 'Veldgids Psychologische veiligheid: Werkvormen, voorbeelden en tools om samen onbevreesd te presteren'.  Zijn nieuwste boek 'Teaming: de nieuwe realiteit van samenwerken' schreef hij samen met Patrick Davidson. Hun eerdere boek over Elon Musk – Musk Mania - verscheen in 8 talen in meer dan 30 landen.

Andere boeken door Hans van der Loo

Over Patrick Davidson

Patrick Davidson helpt teams en organisaties om de toekomst naar voren te halen. Hij schrijft, begeleidt en adviseert over teaming, innovatie en visie. Dat doet hij vanuit betterday, een vernieuwend adviesbureau. Gefascineerd door mensen en teams die zichzelf overtreffen, schreef Davidson samen met Hans van der Loo vier boeken. De meest recente titel van het duo is 'Teaming: de nieuwe realiteit van samenwerken'. Hun boek over Elon Musk – Musk Mania - verscheen in 8 talen in meer dan 30 landen.

Andere boeken door Patrick Davidson

Over Martijn Arets

Martijn Arets daagt en inspireert met zijn bedrijf Brand Expedition organisaties en individuen uit op het gebied van merk, strategie, ondernemerschap, innovatie, nieuwe business modellen en, niet te vergeten, social media. Daarnaast gebruikt hij zijn ervaring en energie om andere organisaties verder te helpen en om te participeren in startups die de wereld willen veranderen.

Andere boeken door Martijn Arets

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wavemakers