Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Organisatiekunde StoryDoing voor organisaties
StoryDoing voor organisaties
StoryDoing voor organisaties
Jan-Peter Bogers

Jan-Peter Bogers is adviseur, spreker en trainer, al noemt hij zichzelf liever professioneel bemoeial.

Meer over de auteurs
Bogers en van Gils: ‘Een krachtige organisatie weet waarvoor zij staat en laat dat ook zien’ Bert Peene 18 december 2017 Visie, missie en ambitie zijn voor veel organisaties een verplicht nummer: je moet wel zoiets hebben, maar doet er vervolgens weinig mee. Dat wreekt zich vroeg of laat, betogen Jan-Peter Bogers en Ron van Gils in hun boek StoryDoing voor organisaties. Een krachtige organisatie weet wat haar meerwaarde is en laat dat ook zien in alle facetten van het zakendoen. Lees het volledige artikel
Jan-Peter Bogers, Ron van Gils

StoryDoing voor organisaties

Een goed verhaal doe je!

Gebonden Nederlands 2017 9789462761797
13 beoordelingen
Voormalig top 100Totaal 109 dagen
Verkooppositie 3080Hoogste positie: 32
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
36,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Een krachtige organisatie weet waarom ze bestaat, wat haar kerntaak is en welke meerwaarde ze levert aan mens en maatschappij. Een krachtige organisatie weet dat niet alleen, maar bewijst dat door het te laten zien in alle facetten van het zakendoen. Want in het handelen komt de essentie van een organisatie pas écht tot uiting.

Met de uitdagende acties die je bij StoryDoing bedenkt, vergroot je het Onderscheidend vermogen, het Ondernemend gedrag, de Geloofwaardigheid en de Betekenisgeving van je organisatie. Je versnelt de route van visie naar actie, maakt vernieuwen leuker en makkelijker en daagt mensen uit mee te doen.

StoryDoing bevindt zich op het snijvlak tussen identiteit, organisatiecultuur, productontwikkeling en bestaansrecht. Het verbindt deze terreinen en zorgt ervoor dat de eilandjescultuur binnen en buiten organisaties verdwijnt. StoryDoing is een gestructureerde en tegelijk dynamische aanpak om dit te realiseren. Dit boek staat vol werkvormen waarmee je direct aan de slag kunt.

"StoryDoing voegt de daad bij het woord. Van verhalen vertellen, naar verhalen leven. Het is Bogers en Van Gils gelukt de complexe materie van organisational storytelling pakkend en compact te vertalen richting concrete en transformerende acties die van de organisatie een dynamisch geheel maken." - Manfred van Doorn, directeur Double Healix

"De ondernemersstrategieën die StoryDoing inzet — onderscheidend vermogen, ondernemend gedrag, geloofwaardigheid en betekenisgeving — zijn krachtige tools. Iedereen die een visie bouwt via deze tools en borgt in zijn organisatie, kan de toekomst aan." - Richard Bruens, lid raad van bestuur Van Lanschot Bankiers

"StoryDoing geeft een praktische handleiding voor bedrijven in de betekeniseconomie. Bedrijven worden steeds nadrukkelijker gevraagd een concreet, constructief verschil te maken. Dit boek wijst ondernemers de weg naar ‘preach what you practice’." - Kees Klomp, auteur Handboek betekenisvol ondernemen

"StoryDoing beschrijft de route die we gevolgd hebben tijdens de succesvolle transformatie van de Van Nelle Fabriek. Van complete leegstand naar UNESCO-monument." - Remko Overdam, Directeur KondorWessels Ontwerpfabriek

Specificaties

ISBN13:9789462761797
Trefwoorden:organisatie, storytelling
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:256
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:6-10-2017
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
ISSN:

Expertrecensies (2)

Onderscheidend vermogen is een kwestie van je oerverhaal doén
Bert Peene | 20 november 2017
Het is inmiddels bijna tien jaar gelden dat Simon Sinek zich aan de wereld presenteerde met zijn beroemd geworden verhaal over ‘How great leaders inspire action’ (Begin met het Waarom), maar de kern van zijn boodschap lijkt nog weinig van haar kracht te hebben ingeboet. Duurzame meerwaardecreatie begint niet met ‘what’, maar met ‘why’: dat is de slogan waarmee sindsdien heel wat strategieconsultants geprobeerd hebben hun klanten tot een andere visie op corporate succes te verleiden.
Lees verder
StoryDoing voor organisaties - 'Mag niet ontbreken'
Martijn Anderson | 18 oktober 2017
StoryDoing voor organisaties is hèt naslagwerk voor organisaties die gedane klantbeloftes willen nakomen èn verzilveren. Ook organisaties die nog geen idee hebben hoe ze zich kunnen onderscheiden worden in het boek op weg geholpen.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
13 stemmen
13
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Bogers en van Gils: ‘Een krachtige organisatie weet waarvoor zij staat en laat dat ook zien’
Bert Peene 18 december 2017 Visie, missie en ambitie zijn voor veel organisaties een verplicht nummer: je moet wel zoiets hebben, maar doet er vervolgens weinig mee. Dat wreekt zich vroeg of laat, betogen Jan-Peter Bogers en Ron van Gils in hun boek StoryDoing voor organisaties. Een krachtige organisatie weet wat haar meerwaarde is en laat dat ook zien in alle facetten van het zakendoen.
Artikel lezen
preview
StoryDoing voor organisaties - Een goed verhaal doe je!
Ron van Gils 6 oktober 2017 ‘Het schrijven van dit boek was een mooie, maar ook pittige reis. We zijn blij dat we het nu eindelijk in onze handen kunnen houden’, lachen Ron van Gils en Jan-Peter Bogers. Regelmatig moesten ze aan nieuwsgierige vrienden en collega's uitleggen waarom het boek nog net iets langer op zich zou laten wachten. In deze Preview leggen zij waarom zij er echt de tijd voor wilden nemen.
Artikel lezen

Over Jan-Peter Bogers

Jan-Peter Bogers is adviseur, spreker en trainer, al noemt hij zichzelf liever professioneel bemoeial. Hij neemt graag een kijkje voor en achter de schermen van organisaties. Waarom doen ze wat ze doen? Hebben ze visie, focus en daadkracht? Hij begeleidt organisaties, teams en projecten bij het komen tot visie en vervolgens bij het vertalen van die visie in actie. Soms door een inspirerende en interactieve lezing, soms door trainingen en workshops en soms door een uitgebreid begeleidingstraject. Ook het boek StoryDoing voor organisaties, dat hij samen met Ron van Gils schreef, gaat hierover. Hij wil organisaties en professionals laten ontdekken dat het vaak niet zo ingewikkeld is als we allemaal denken. Hierover schreef hij het boek Versimpelen - projecten realiseren zonder gedoe, dat in 2014 werd genomineerd voor Managementboek van het Jaar. Jan-Peter maakt grote en abstracte begrippen en processen zoals vernieuwing, verandering, ontwikkeling, teamsamenwerking of leiderschap graag concreet, overzichtelijk en tastbaar. Door middel van een scherpe analyse en een creatieve blik komt hij snel tot de kern van een vraagstuk, waarna de antwoorden op de vragen die je hebt opeens logisch en uitvoerbaar worden.

Andere boeken door Jan-Peter Bogers

Bekijk alle boeken

Over Ron van Gils

Ron van Gils is identiteitsmarketeer en designer. Hij noemt zichzelf Business Creative om binnen organisaties de vrije rol te kunnen pakken. Zo werkt hij als sidekick naast leiders van organisaties, met wie hij snel tot de kern van de zaak komt. Zijn stijl is holistisch, inspirerend en uitdagend. Zijn rol is die van de vernieuwer, met expertise op creativiteit en organisatie-verhalen. Zijn focus op betekenisgeving: “Dat is waarom mensen van je kopen en bij je willen werken”. Je komt hem vooral tegen bij verandertrajecten of herpositioneringen. Waar hij teams en professionals binnen de gestelde kaders anders leert denken en doen. Als designer is hij in staat de toekomst van organisaties te visualiseren. Dat helpt bij het inzetten van de vernieuwing. Ron: “Goed leiderschap behoort zich te richten op primaire acties die voortkomen uit een fundamentele visie (Oerverhaal). Een organisatie moet zodanig gefaciliteerd en vormgegeven worden dat al deze primaire acties waargemaakt kunnen worden. Voorwaarde hierbij is dat iedereen de ruimte krijgt, de visie begrijpt, aankan én daardoor zijn verantwoordelijkheid durft te nemen.”

Andere boeken door Ron van Gils

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

INTRODUCTIE
0.1 Waarom StoryDoing? 10
0.2 Leeswijzer 14
0.3 Het model in een notendop 18
0.4 De vier ondernemersstrategieën 26
0.5 De StoryDoing scan 28
0.6 Vier voorbeelden van StoryDoing 32

StoryBeing 43
1.1 Theorie 44
1.2 Schrijfsessie 48
1.2.1 de Visualisatie 52
1.2.2 de Bouwstenen 55
1.3 Hoe nu verder? 63

StoryTelling 65
2.1 Theorie 66
2.1.1 Hoofdrolspeler 72
2.1.2 Podium 75
2.1.3 Medespelers 77
2.1.4 Uitdaging 81
2.1.5 De samenhang 83
2.2 Schrijfsessies 84
2.2.1 Hoofdrolspeler 85
2.2.2 Podium 90
2.2.3 Medespelers 95
2.2.4 Uitdaging 102
2.2.5 Oerverhaal 108
2.3 Hoe nu verder? 114

StoryDoing 117
3.1 Theorie 118
3.1.1 Identiteit 122
3.1.2 Cultuur 125
3.1.3 Aanbod 128
3.1.4 Iconische acties 132
3.2 Schrijfsessies 135
3.2.1 Identiteit 137
3.2.2 Cultuur 143
3.2.3 Aanbod 150
3.2.4 Iconische acties 155
3.3 Hoe nu verder? 169

StoryValue 171
4.1 Theorie 172
4.1.1 Manifestatie 177
4.1.2 Continuïteit 178
4.1.3 Groei 180
4.1.4 Zingeving 181
4.2 Schrijfsessies 182
4.2.1 Manifestatie 183
4.2.2 Continuïteit 185
4.2.3 Groei 187
4.2.4 Zingeving 189
4.2.5 Succes en Geluk 191
4.3 Hoe nu verder? 195

TOEPASSING
5.1 Vertel je Oerverhaal 198
5.2 Maak je strategie 202
5.3 Doe je Actiemap 205
5.4 Iconische acties per kwadrant 211
5.5 Inspelen op veranderingen 212
5.6 StoryDoing in de organisatie 216
5.7 StoryDoing en leiderschap 220
5.8 Geld en verdienmodellen 222
5.9 StoryDoing voor fijnproevers 226

WERKVELLEN 231

TOT SLOT
Literatuur 244
Dankwoord 246
De auteurs 248
De website 250
Aanbevelingen 251

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Rebel met een reden
    Jos van der Horst
    Rebel met een reden
    € 20,00
  • Perfect: de handleiding
    Michael Schur
    Perfect: de handleiding
    € 21,99
  • Design Roadmapping
    Lianne Simonse
    Design Roadmapping
    € 39,99
  • De kunst van het waarnemen
    Rob Walker
    De kunst van het waarnemen
    € 20,99
  • Angela Merkel
    Ralph Bollmann
    Angela Merkel
    € 38,99
  • Zero Trust Networks
    Evan Gilman
    Zero Trust Networks
    € 66,48

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        StoryDoing voor organisaties

        StoryDoing voor organisaties
        Jan-Peter Bogers , Ron van Gils
        /