Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Algemeen management Vertrouwen als kompas
Vertrouwen als kompas
Vertrouwen als kompas
Pauline Voortman Pauline Voortman is bedrijfskundige en werkzaam als trainer en adviseur. Zij combineert dit met onderzoek en richt zich op vraagstukken rond organisatie-ontwikkeling. Meer over Pauline Voortman
Vertrouwen als kompas - Werken aan een cultuur van vertrouwen Justin van Lopik 1 november 2019 ‘Vertrouwen is voor ons geen issue' hoor ik vaak. Terwijl vertrouwen altijd een issue is en preventief hieraan werken brand voorkomt. Creativiteit ontplooien, vakmanschap ontwikkelen en innoveren gaan hand in hand met een cultuur van vertrouwen. Lees het volledige artikel
Pauline Voortman

Vertrouwen als kompas

Werken aan een cultuur van vertrouwen

Paperback Nederlands 2019 9789462762251
1 beoordeling
Verkooppositie 1099
Audio-download | NL € 14,99 Paperback | NL € 21,50 E-book | NL € 14,95
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
21,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

We voelen steeds meer druk en hectiek, terwijl we verlangen naar rust, verbinding en begrip. Naar een gevoel van vertrouwen. En dat is een terecht verlangen. Vertrouwen is namelijk als schone lucht, we kunnen niet zonder. Niet privé, niet in ons werk.

In een cultuur van vertrouwen heeft iedereen een gevoel van voldoende voorspelbaarheid, van houvast. En van welwillendheid ten opzichte van elkaar. Je durft elkaar vertrouwen te geven en krijgt het ook terug. Zo leer je samen, neem je samen risico’s en boek je goede resultaten.

Twee zaken zijn van belang als je aan vertrouwen gaat werken:
- Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Ben je in staat om naar je eigen overtuigingen, houding, gedrag en risico bereidheid te kijken?
- Het besef dat je altijd onderdeel bent van een groter geheel.
Hoe ziet jouw werkomgeving eruit? Is de missie helder, weet iedereen waar het echt naar toe moet en hoe? Krijg je persoonlijke aandacht en is er tijd voor reflectie?

Dit boek biedt je een diagnose en een aanpak op basis waarvan je zelf aan oplossingen kunt werken. Eerst begrijpen wat vertrouwen in de kern is en pas daarna handelen.

Specificaties

ISBN13:9789462762251
Trefwoorden:resultaatgericht, vertrouwen
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:150
Uitgever:Management Impact
Druk:1
Verschijningsdatum:4-11-2019
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

Vertrouwen als kompas - Vertrouwen is als schone lucht
Martin van Staveren | 15 november 2019
‘Vertrouwen is als schone lucht: je realiseert je pas hoe belangrijk het is als het er niet meer is.' Dit is voor mij een van de meest treffende zinnen in Vertrouwen als kompas: Werken aan een cultuur van vertrouwen van Pauline Voortman. Wat zijn de bouwstenen voor vertrouwen, hoe kan je er zélf aan bouwen en hoe pakt dat uit in de praktijk?Lees verder

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Vertrouwen als kompas - Werken aan een cultuur van vertrouwen
Pauline Voortman 1 november 2019 ‘Vertrouwen is voor ons geen issue' hoor ik vaak. Of ‘we hebben eerst nog wat brandjes te blussen.' Terwijl vertrouwen altijd een issue is en preventief hieraan werken juist brand voorkomt. Creativiteit ontplooien, vakmanschap ontwikkelen en innoveren gaan hand in hand met een cultuur van vertrouwen.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Pauline Voortman

Pauline Voortman is bedrijfskundige en werkzaam als trainer en adviseur. Zij combineert dit met onderzoek en richt zich op vraagstukken rond organisatie-ontwikkeling. Zij heeft zich gespecialiseerd in het thema vertrouwen in organisaties. Zij past het model toe als het vertrouwen zoek is, maar ook in preventieve zin bij nieuwe initiatieven of na bijvoorbeeld fusies of reorganisaties. www.trustworks.nl

Andere boeken door Pauline Voortman

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

INLEIDING VERTROUWEN IS EEN KEUZE 8
Schone lucht 10
(Persoonlijk) leiderschap 11
Stille revolutie 12
Leeswijzer 13

DEEL I DE BOUWSTENEN VAN EEN CULTUUR VAN VERTROUWEN 15
1 DE VERWARRING VOORBIJ 16
Wat is vertrouwen in organisaties? 17
Vertrouwen vraagt om een procesbenadering 20
Wat is cultuur in organisaties? 21

2 WELWILLENDHEID 24
Vertrouwenwekkend gedrag 25
Intenties helder maken 26
Hoe kijk jij naar je samenwerkingsrelaties? 30
Verschillende vormen van vertrouwen 31
Van een negatief naar een positief gevoel 33

3 KWETSBAARHEID 36
Je kwetsbaar opstellen is een risico dat je moet durven nemen 37
De kwetsbare leider 40
Persoonlijkheidskenmerken 41
Kritisch-reflectief werkgedrag 42
Moreel kompas 43
Wij zijn ons 43

4 VOORSPELBAARHEID 46
Risicoleiderschap 48
Waakzaamheid en breder kijken 49

INTERMEZZO HOE DRAAG JIJ ZELF BIJ AAN EEN CULTUUR VAN VERTROUWEN? 55

DEEL II WERKEN AAN EEN CULTUUR VAN VERTROUWEN 59
5 DE VERTROUWENSKNOPPEN 60
Vertrouwensknop 1: Missie en waarden 64
Ervaring met de TW-teamscan 69
Vertrouwensknop 2: Doelen, taken, verantwoordelijkheden 73
Ervaring met de TW-teamscan 79
Vertrouwensknop 3: Aandacht 82
Ervaring met de TW-teamscan 90
Vertrouwensknop 4: (Zelf)reflectie 96
Verbeteren en reflecteren 98
Ervaring met de TW-teamscan 103
Vertrouwensknop 5: Communicatie 109
Ervaring met de TW-teamscan 113

DEEL III VERDIEPING 117
6 VERTROUWEN DOOR VERSCHILLENDE BRILLEN 118
Vertrouwen door de ogen van biologen 119
Vertrouwen door de ogen van neurowetenschappers 120
Vertrouwen door de ogen van psychologen 121
Vertrouwen door de ogen van economen 121
Vertrouwen door de ogen van sociologen 123

7 HET TRUSTWORKSMODEL 126
Het model van de concurrerende waarden 127
Deugden 129
Communicatieve zelfsturing 133
Het Invloedmodel 134

EPILOOG EEN BETERE WERELD 138

DANKWOORD 142
LITERATUUR 144
OVER DE AUTEUR 150

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Circulair Leiderschap
    Christina Baldwin
    Circulair Leiderschap
    € 24,95
  • Het goede leven
    Annegreet van Bergen
    Het goede leven
    € 19,99
  • Doe eens gek
    Barry de Bruin
    Doe eens gek
    € 17,50
  • Een toekomstbestendige organisatie
    Armand Govers
    Een toekomstbestendige organisatie
    € 44,95
  • Nederland onder het systeemplafond
    Marcel van Roosmalen
    Nederland onder het systeemplafond
    € 27,50
  • Vertrouwen als kompas
    Pauline Voortman
    Vertrouwen als kompas
    € 14,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Vertrouwen als kompas

        Vertrouwen als kompas
        Pauline Voortman
        /