Managementboek.nl gebruikt cookies.

Design Denken & Doen

Nederlandstalig | Paperback
(5)
Verkooppositie: #3033
18 dagen in de top 100
Onze prijs: € 39,50
Vandaag voor 23:00 uur besteld,
morgen in huis.

Samenvatting

Oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken, klantbehoeften en zorgbehoeften hebben een steeds kortere levensduur. De technologische mogelijkheden veranderen voortdurend, vaak op een onvoorspelbare en onvoorziene manier.

Als je succesvol wilt zijn in de wereld van vandaag zul je de wereld van morgen moeten ontwerpen. Denk als een ontwerper. Ontwerpers hebben altijd al met onzekerheid te...Toon volledige samenvatting

Inhoudsopgave

HOE GEBRUIK JE DIT BOEK?

SCRIPTS
TEAM CHARTER CANVAS
5 BOLD STEPS VISION® CANVAS
COVERSTORY VISION® CANVAS
DESIGNCRITERIA CANVAS
STORYTELLING CANVAS
CUSTOMER JOURNEY CANVAS
WAARDEPROPOSITIE CANVAS
CONTEXT CANVAS®
BUSINESSMODEL CANVAS
CREATIEVE MATRIX
BUSINESSMODEL CANVAS IDEEVORMING
IDEEËNMUUR
INNOVATIEMATRIX CANVAS
SCHETSEN
PAPIEREN PROTOTYPES MAKEN
RISKANTSTE AANNAME CANVAS
EXPERIMENT CANVAS
ITERATIELOGBOEK CANVAS

LEGENDA TOOLPICTOGRAMMEN
AAN DE SLAG!

Specificaties

EAN:9789462762718
Taal:Nederlandstalig
Bindwijze:Paperback, 244 blz.
Uitgever:Management Impact
Druk:1e druk, 2018

Over Patrick van der Pijl

Patrick van der Pijl is CEO van Business Models Inc., een internationaal adviesbureau voor strategie en businessmodel innovatie. Business Models Inc. helpt organisaties met het ontwikkelen van een nieuwe strategie door het analyseren en innoveren van hun business model.

Hij is de producer van de bestseller 'Business Model Generation', die geschreven is door Alex Osterwalder. Patrick verzorgt workshops en trainingen over dit onderwerp voor o.a. Fujitsu (Japan), Mars (Thailand), KPN, Intel (Ierland), Schott AG (Duitsland), UnicreditBank (Oostenrijk) en FAGOR (Spanje). Eerder was Patrick partner bij innovatiebureau ULURU en consultant voor Andersen, Deloitte en PwC.

Recensies (1)

Recensie door Han van der Pool 

Design denken en doen is een uitstekende gids om de methodiek van Design Thinking te begrijpen en in teamverband te kunnen toepassen. De methodiek is een goed hulpmiddel voor innovatie. Het is een gestructureerde aanpak voor het genereren en ontwikkelen van vernieuwende ideeën en oplossingen

De Stanford Design School (D.School), nu bekend als het Hasso Plattner Institute of Design, heeft het gedachtengoed al in de negentiger jaren in Californië ontwikkeld. Er is inmiddels al veel ervaring mee opgedaan. Veel bedrijven die op het moment een hoofdrol vervullen in de huidige netwerkeconomie maken regelmatig gebruik van de Design Thinking methodiek uit Silicon Valley.

De methodiek wordt ook in Europa steeds meer omarmd door bedrijven, creatieve bureaus en in het onderwijs. Design Thinking is behulpzaam bij het vinden van nieuwe oplossingen, nieuwe ideeën en de realisatie daarvan. Het is een aanpak om vraagstukken op een frisse manier te herformuleren en op een originele en creatieve wijze oplossingen te bedenken. De methodiek vraagt om het gebruik van meerdere essentiële onderzoeksvaardigheden in een combinatie van empathie, creativiteit en rationaliteit. Design Thinking moedigt aan tot collaboratief, multidisciplinair teamwork.

Design denken en doen van Patrick van der Pijl en Erik Prins geeft goede richtlijnen voor de multidisciplinaire samenstelling van een Design team. Ook de vereiste hulpmiddelen komen uitgebreid aan de orde. Het creatieve Design Thinking proces vraagt om een gestructureerde en gedisciplineerde werkwijze. Door uitgebreid onderzoek te doen naar de leefwereld van de klant worden de latente behoeftes op allerlei manieren in kaart gebracht. Design Thinking houdt zich bezig met het vroegtijdig verkennen van geselecteerde ideeën, het snel modelleren van potentiële oplossingen en zorgt ervoor dat de levensvatbaarheid van de nieuwe producten en diensten goed worden getest bij potentiële afnemers.

Design denken en doen is een handige gereedschapskist vol met methodieken, businessmodellen, persoonlijke inzichten en ervaringen van designers en creatieve denkers. Ik ben blij met dit toegankelijk geschreven Nederlandse boek waarin de verschillende stappen van Design Thinking prima zijn uitgewerkt en beschreven. Het boek is handig vormgegeven en fraai geïllustreerd. Ik vind Design denken en doen een aanrader om te gebruiken bij de ontwikkeling van nieuwe businessconcepten.

Han van der Pool is een zeer ervaren talent ontwikkeling professional. Zijn expertise is te herleiden tot kennis uit de vakgebieden arbeids- en organisatiepsychologie, organisatiekunde en projectmanagement, aangevuld met ruim vijfendertig jaar ervaring als talentmanager, trainer/coach en adviseur in het bedrijfsleven. Zijn missie is een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van organisaties door het mobiliseren van het menselijk potentieel.

Patrick van der Pijl, een van de auteurs van Design denken en doen, verzorgt ook een online training over Design thinking.

Han van der Pool is een zeer ervaren talent ontwikkeling professional. Zijn expertise is te herleiden tot kennis uit de vakgebieden arbeids- en organisatiepsychologie, organisatiekunde en projectmanagement, aangevuld met ruim vijfendertig jaar ervaring als talentmanager, trainer/coach en adviseur in het bedrijfsleven. Zijn missie is een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van organisaties door het mobiliseren van het menselijk potentieel.