Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Ondernemen met impact

Leiderschapslessen van een ondernemer met een missie

Paperback Nederlands 2020 9789462763722
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

De belangrijkste wereldwijde ontwikkelingen van dit moment, vragen om ondernemende beslissingen. Nu onder druk van vergrijzing, klimaatverandering en technologische ontwikkelingen veel economische en maatschappelijke wetmatigheden verdwijnen, zijn innovaties belangrijker dan ooit. Wij mensen kunnen een positieve impact op de wereld hebben door te ondernemen, werken en organiseren als een ecosysteem, in harmonie met onze omgeving.

Dit vraagt een leiderschapscultuur die niet is gebaseerd op macht of controle, maar op het vertrouwen dat mensen die thuis grote besluiten kunnen nemen dat ook op hun werk kunnen. Hierdoor ontstaat een ondernemende en innovatieve cultuur. Als bonus wordt werk leuker, gezonder en succesvoller en ontstaat een duurzamere verdeling van winsten en opbrengsten. Ondernemen in harmonie met de omgeving betekent dat er ook aandacht is voor welvaart en welzijn.

Dit boek helpt je als leider en ondernemer om impact te hebben door aan je business te werken in plaats van in je business te verzanden. Ook als die business onderwijs, zorg of een sociale onderneming betreft. Het geeft je de handvatten om betere besluiten te nemen en een high-performance organisatie te bouwen. Bekende en minder bekende praktijkvoorbeelden worden afgewisseld met wetenschappelijke inzichten en de soms zeer persoonlijke ervaringen van de auteur. Arko van Brakel heeft dan ook maar één doel met dit boek: jou inspireren om te ondernemen met impact.

Specificaties

ISBN13:9789462763722
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:282
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:22-1-2020
Hoofdrubriek:Leiderschap
ISSN:

Expertrecensies (2)

Ondernemen met impact - 'Een heldere spiegel'
Henk Jan Kamsteeg | 18 februari 2020
Ik hoorde eens over een kenmerk dat alle grote leiders gemeen hebben. Allemaal hebben ze een zogenoemd Popeyemoment gehad. Geconfronteerd met een bepaalde situatie, riepen ze het als Popeye uit: ‘That's' all I can stands, I can't stands no more!'. En ze kwamen in actie.
Lees verder
Ondernemen met impact - 'Arko van Brakel is de Cruijff van het ondernemen'
Ment Kuiper | 28 januari 2020
Ondernemen kunnen we als volgt omschrijven: ‘iemand die onderneemt of een onderneming start en in stand houdt, zorgt voor bloei en groei en over de daarvoor kenmerkende leiderschapsstijlen beschikt'. Impact is te definiëren als ‘invloed'.
Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
8 stemmen
7
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Arko van Brakel: ‘Wie piramides bouwt, krijgt mummies’
Ronald Buitenhuis 10 maart 2020 Hiërarchie is ingesleten in corporate Nederland. Maar wie piramides bouwt met macht bovenin, slaat figuurlijk innovatie door medewerkers aan de onderkant dood. Managers hebben een overlevingsmechanisme: ze houden informatie achter om zo hun positie te verdedigen en te rechtvaardigen. Arko van Brakel: ‘Geef je mensen vrijheid en verantwoordelijkheid dan krijg je als bonus innovatie en eigenaarschap.’ De tijd is rijp voor psychologische veiligheid en fuck-up friday.

Over Arko van Brakel

Arko van Brakel (1968) is mede-oprichter van EuroNet, PuntEDU en Jamby, en eigenaar van Nieuwe Helden. Arko's missie in het leven is het stimuleren van ondernemerschap en innovatie. Hij is op kleine schaal actief als investeerder en is een veelgevraagd adviseur, spreker, trainer en coach. Van Brakel mag met recht een serial enterpreneur worden genoemd. Hij heeft diverse ondernemingen opgericht of doorgestart en investeert in een aantal ondernemingen. Succesvolle en minder succesvolle. Soms te vroeg voor de markt. De rode draad in zijn ondernemersbestaan is echter duidelijk: vernieuwen en innoveren.

Andere boeken door Arko van Brakel

Inhoudsopgave

Voorwoord door Annet de Lange 11

Inleiding: Ondernemen met impact begint bij jezelf 15

1. Children of the wind 21
2. Surfen op de wereldwijde golven 49
3. Splitsing: welke richting kies jij? 77
4. Iedereen de baas: innoveren doe je samen 95
5. Esta Loco! De kracht van het tegengeluid 111
6. Vertrouwen als strategie 135
7. Baas, loop je talenten niet in de weg! 165
8. Obsessief klantgericht 177
9. Welkom in de WE-conomy 193
10. Always change a winning team 219

Tot slot: Zorg dat je de verandering bént! 265
Dankwoord 279

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ondernemen met impact