Lees verder
Han Hendriks heeft Organisatiesociologie gestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en een jaar Organisatiesociologie en Bedrijfskunde aan de Universidad de Complutense te Madrid.
Meer over de auteursBeyond sourcing
Transformeer in 9 stappen naar een partner of choice
Gebonden Nederlands 2016 1e druk 9789463010764Samenvatting
Het begrip 'Sourcing' werd vooor het eerst gebruikt in 1887 met het boek "The Handling of Railway Supplies" van Marshall Monroe Kirkman. Sinds 1887 is het vakgebied flink ontwikkeld. De omgeving van organisaties verandert zo snel dat zij zich steeds vaker en sneller moeten aanpassen. Van 'make or buy' naar de ontwikkeling van ecosystemen die relevant zijn voor alle stakeholders. Welke eisen stelt dat aan organisaties, processen en mensen?
Het boek 'Beyond Sourcing' schetst de reis die je moet doorlopen om bestaansrecht te behouden en een voorkeurspositie bij jouw toeleveranciers en samenwerkingspartners te bemachtigen. In dit boek wordt deze positie een 'partner of choice' genoemd. In 9 stappen doorloop je het transformatieproces om een 'partner of choice' te worden. Met behulp van een assessment geeft het boek je inzicht in de huidige situatie en laat het je zien waar het verbeterpotentieel ligt binnen de organisatie. Zo kun je op efficiënte wijze stappen zetten richting het worden van een 'partner of choice'.
Aan het boek hebben meer dan 100 sourcingsprofessionals van meer dan 100 verschillende organisaties een bijdrage geleverd. Daarnaast is het boek tot stand gekomen door bijdragen van leden van de practice Sourcing & Partnerships van Kirkman Company. Het boek is geschreven voor een brede doelgroep. Het is bedoeld voor directeuren, managers, professionals en aanstormende talenten die in staat zijn te zien wat 'partner of choice' voor hun organisaties zou kunnen betekenen. Maar het is ook interessant voor adviseurs, studenten en professionals die willen weten wat 'partner of choice' kan betekenen om andere organisaties weer verder te brengen.
Han Hendriks is managing partner bij Kirkman Company en transformeert organisaties op een ondernemende wijze naar 'organisaties van de toekomst', ook wel social enterprises genoemd. Daarnaast is hij verbonden aan Nyenrode Business Universiteit en publiceert hij regelmatig artikelen en boeken over sourcing, partnerships en co-creating social enterprises.
Joost Scheepens is practice leader Sourcing & Partnerships bij Kirkman Company. Hij heeft veel ervaring in het begeleiden van grootschalige sourcingstrajecten bij publieke en private organisaties en het vormgeven van partnerships & ecosystemen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Han Hendriks
Over Joost Scheepens
Inhoudsopgave
Inleiding
Deel 1: Partner of Choice Roadmap
1. Partner of Choice Roadmap
2. Onderzoeksaanpak
3. Transformatie
Deel 2: De Basic Procurement Function
4. Strategy & Organisation
5. Contracting & Contract Governance
6. IT Systems & Support
Deel 3: Sourcing Function
7. Supplier & Category Management
8. Big Data & Intelligence
9. Next Generation
Deel 4: Partner of Choice
10. Innovation & Circularity
11. Make, buy or ally
12. Shared Value
Deel 5: Transformeren naar een partner of choice
Index
Bronnen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan