Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Olifanten laten vliegen

Radicale innovatie in organisaties

Gebonden Nederlands 2019 9789463190947
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Voor zowat iedere grote onderneming heeft innovatie tegenwoordig de allerhoogste prioriteit. De druk om te innoveren wordt steeds groter, en de prijs die wordt betaald wanneer het niet lukt steeds hoger. Intussen wil het bij de meeste ondernemingen maar niet opschieten. Ze bedienen zich allemaal nog steeds van methoden die decennia geleden zijn bedacht en die inmiddels allang achterhaald zijn. Daarom, ook, verliezen de allergrootste ondernemingen ter wereld soms een complete markt aan een startup waarvan ze nog nooit hadden gehoord.

In 'Olifanten laten vliegen' laat Steven S. Hoffman zien hoe zowel succesvolle startups als gevestigde ondernemingen te werk gaan om nieuwe producten en diensten op de markt te brengen. Ook geeft hij antwoorden op de cruciale vragen voor iedere innovator:
- Hoe innoveren de entrepreneurs in Silicon Valley?
- Waarom lopen sommige van de slimste ondernemingen vast in het innovatieproces?
- Hoe kan een innovatieteam het beste worden gestructureerd?
- Wie moeten er in die teams zitten, en wat moeten zij kunnen?
- Hoe kan er worden geïnnoveerd in een grote organisatie?
- Welke methoden en processen leveren aanhoudende resultaten op?

De antwoorden op deze vragen liggen niet voor het oprapen. Innovatie is een ingewikkeld, rommelig en vaak troebel proces. Toch doet de auteur dit proces stap voor stap uit de doeken, en laat tot in detail zien hoe het ook in jouw onderneming kan worden opgetuigd. Hij legt uit hoe je de lessen kunt overnemen en in iedere gevestigde onderneming kunt toepassen – of het nu een startup is, een familiebedrijf of een multinational.

Specificaties

ISBN13:9789463190947
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:320
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:17-1-2019
ISSN:

Expertrecensies (1)

Olifanten laten vliegen - Radicale innovaties in organisaties
Jan Hoogstra | 29 april 2019
Een olifant laten vliegen, dat zou pas een innovatie zijn…. In tekenfilms kan het, maar in het echte leven zou dit een radicale innovatie zijn.. Steven S. Hoffman neemt vliegende olifanten als metafoor voor radicale innovatie in Olifanten laten vliegen, radicale innovaties in organisaties.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Steve Hoffman: ‘Er zijn zoveel nieuwe mogelijkheden voor startups’
Jeroen Ansink 14 mei 2019 Bij Founders Space begeleidt Steve S. Hoffman startups en organisaties in innovatie. In zijn onlangs in het Nederlands verschenen boek Olifanten laten vliegen – Radicale innovatie in organisaties beschrijft hij wat we van succesvolle startups kunnen leren. ‘Steek niet te veel tijd in een idee, maar liever in het vinden van de juiste mensen.’
preview
Olifanten laten vliegen - Het proces van radicale innovatie
Steven Hoffman 16 januari 2019 Voor zowat iedere grote onderneming heeft innovatie tegenwoordig de allerhoogste prioriteit. Toch denkt nog niet één op de vier topmanagers dat de eigen organisatie er goed in is.

Over Steven Hoffman

Na het oprichten van drie start-ups in Silicon Valley, begon Steven Hoffman het bedrijf Founders Space met de missie om entrepreneurs en intrapreneurs op te leiden en te helpen groeien. Hoffman heeft honderden startende ondernemers en leidinggevenden opgeleid in de kunst van innovatie.

Andere boeken door Steven Hoffman

Inhoudsopgave

Logboek 9

Deel I: De essentie van innovatie
1 De innovatievector 17
2 Technologie is niet het antwoord 22
3 Inventieve ecosystemen 30
4 Let op de golven 35
5 Kopiëren versus creëren 42

Deel II: Hoe gaat de starter te werk?
6 Denk klein 49
7 Kleine teams 52
8 Klein budget 61
9 Weinig tijd 68
10 Beperkte scope 76
11 De grote kans 82

Deel III: De mentaliteit en methoden van de startup
12 Stel je overtuigingen ter discussie 95
13 Niets te verliezen 102
14 Innovatie in ontwerp 106
15 Innovatie in het businessmodel 114
16 De valkuil van de constructeur 121
17 Doelgericht prototype 124

Deel IV: Op weg naar baanbrekende innovatie
18 Vat de essentie 131
19 Betrek je klanten 139
20 Observeer 145
21 Benut het ecosysteem 152
22 Gegevens liegen niet 160
23 Waarde is belangrijker dan geld 171

Deel V: Interne innovatie
24 De factor angst 185
25 Innovatiecultuur 192
26 Wat heb je geleerd? 205
27 Ten onder 213
28 Maak ruim baan 224
29 Stem motieven af 237

Deel VI: Obstakels overwinnen
30 Snelheid en organisatie 247
31 Snel itereren 258
32 Verdwaald 265
33 De macht van mensen 273
34 Ga op een andere manier denken 279
35 Eén winnaar 288

Bijlage Soorten innovatie en innovatiegebieden 295
Eindnoten 305
Index 306
Over de auteur 320

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Olifanten laten vliegen