Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden

Paperback Nederlands 2020 9789463372206
Verkooppositie 959Hoogste positie: 726
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

'You Do You' biedt een frisse, nieuwe kijk op concurrentiestrategie in de 21ste eeuw. Vanuit recente sociologische ontwikkelingen en inzichten uit de analytische psychologie overtuigen de auteurs tot een andere kijk op branding. Merken riskeren zich immers meer en meer te verliezen in hun focus op de consument, terwijl ze die pas echt kunnen overtuigen wanneer ze trouw blijven aan hun authentieke zelf.

In heldere en bezielde taal bouwen Nele Pieters en Stephanie Duval voort op de fundamenten van de concurrentiestrategie en voegen ze een originele dimensie toe aan een theorie die de voorbije decennia heeft stilgestaan. De auteurs dagen de lezer op een speelse manier uit om hun vooroordelen los te laten en geven hem tegelijkertijd de handvatten om betere keuzes te maken.

Als jouw merk al zijn middelen besteedt aan het bestrijden van de concurrentie, is de oplossing niet om betere tactieken te ontwikkelen, maar wel om te kiezen voor een sterkere identiteit. 'You Do You' helpt merken en bedrijven het onrealistische verlangen om iedereen te willen aanspreken los te laten, zodat ze onweerstaanbaar kunnen worden voor de consument die er echt toe doet.

Serie-ondernemers Nele Pieters en Stephanie Duval richtten strategisch adviesbureau RPPRT op om andere ondernemingen en organisaties te helpen een meer competitieve plek in te nemen in de huidige markt. Ze ontwikkelden de Community Brand Methode als een diepgravendere manier om dergelijke positionering te creëren in een veranderde wereld, waar consumenten verlangen naar een gevoel van samenhorigheid en op zoek gaan naar merken die hun identiteit kunnen versterken.

Specificaties

ISBN13:9789463372206
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:154
Uitgever:Pelckmans
Druk:1
Verschijningsdatum:2-6-2020
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

You do you - 'Een waardevol boek voor iedere ondernemer'
Mylene Bouwman | 24 november 2020
De laatste tijd horen we steeds meer over dat je jezelf als ondernemer moet onderscheiden en dat je een merk moet bouwen. Maar hoe doe je dat nu praktisch en wat levert het je op?
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden
Stephanie Duval 26 oktober 2020 Vandaag leeft bij veel merken en bedrijven het gevoel dat consumenten en klanten steeds veeleisender worden en het steeds moeilijker wordt om hen te motiveren. You Do You is ontstaan vanuit de wetenschap dat dit onjuist is. 

Over Nele Pieters

Nele Pieters (rechts op de foto) studeerde af als handelsingenieur aan de KU Leuven, ging aan de slag als sales- en later marketingmanager bij Procter & Gamble, waarna ze de stap zette tot consultant. Samen met Stephanie Duval richtte ze het marketingbureau Rapport (RPPRT) op.

Andere boeken door Nele Pieters

Over Stephanie Duval

Stephanie Duval (links op de foto) studeerde literatuur en journalistiek. Vanuit haar ervaring als journalist, hoofdredacteur en blogger binnen de lifestylewereld, evolueerde ze tot content marketing consultant bij merken als Alpro en Connections.

Andere boeken door Stephanie Duval

Inhoudsopgave

01 Verzamel de moed om uit de ratrace te stappen
Keeping up with the Joneses
Tel even tot tien
De strijd van bedrijven

02 Van customer centricity naar ‘you do you’
Survival of the fittest: mensen filteren irrelevante input en deselecteren voor ze selecteren
Consumenten zijn niet onveranderlijk
Het probleem
De huidige oplossing
You do you

03 You do you gebaseerd op community
De evolutie van competitive business strategy
Wat betekent het om te winnen?
We moeten ‘agree to disagree’
You do you, gebaseerd op community
Een perspectiefwisseling met sociale impact

04 Community Brand Methode©
Op welke behoefte wil je het antwoord zijn?
Hoe vertaal je deze behoefte naar een transactie?
Hoe ga je van een transactie naar het creëren van een rapport met de consument?
Individualisering, verbondenheid en identiteit
Community als een concept

05 Community brands als oproep tot langetermijndenken
Strategie is geen persoonlijk advies maar een objectieve keuze
Community geeft strategie stabiliteit zonder statisch te worden
Cultuur geeft richting aan strategie en vice versa

06 Een nieuw soort relatie met de consument
Laat ‘attract, engage, convert’ los
Door trendwatching blijf je bij. Met community watching geraak je vooruit.
Brand design moet niet origineel zijn. Het moet authentiek creatief zijn.
Influencer marketing creëert geen vertrouwen. Enkel jouw merk kan het vertrouwen winnen.
Sales trucjes kunnen geen behoefte creëren die niet bestaat. Een sterke identiteit is de ultieme growth hack.
Probeer geen brand communities te bouwen. Bouw iets dat een community wil bezoeken.

07 Bouwen aan een zelfverzekerde organisatie
De kracht van oogklepdenken in het uitvoeren van merkstrategie
De kracht van purpose in de strijd tegen burn-outs
You do you en de juiste werknemer zal je vinden

08 Agree to disagree
Een nieuwe machtsverhouding
Verandering is overal
Ego versus zelfbewustzijn
Arrogantie versus vertrouwen
You do you

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden