Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De Mol - De machtigste mediafamilie van Nederland

Paperback Nederlands 2020 9789463820257
In herdruk, verschijningsdatum onbekend

Samenvatting

Van Big Brother tot Medisch Centrum West, van de 5 Uur Show tot The Voice en van linda. tot Talpa. John, Linda en Johnny de Mol zijn overal. John de Mol, een van de rijkste en machtigste Nederlanders, bezit radiostations, een tv-zender, een persbureau, een tijdschrift, muziekrechten en data van tientallen miljoenen Nederlanders. En nog altijd wil hij, samen met zijn zus en zijn zoon, zijn imperium uitbreiden.

Waar komt het succes van de familie vandaan? Hoe kon de ambitieuze en onverschrokken John uitgroeien tot een gevreesde mondiale tv-tycoon? Hoe werden de De Mols opgevoed en wat was de invloed van De Patriarch, John de Mol senior? Wat drijft hen? En hoe ver reikt de macht en invloed van De Mol?

Op zoek naar antwoorden dook Mark Koster in de familiegeschiedenis, die zijn oorsprong vindt al ver voor de oorlog. Hij kreeg toegang tot persoonlijke en nooit eerder geopende archieven, sprak met tientallen hoofdrolspelers en de inner circle rondom de familie. In dit fascinerende en onthullende verhaal schetst hij aan de hand van vier generaties De Mol hoe één familie haar dromen wist waar te maken en nu al decennialang dicteert wat wij aan nieuws, muziek en vermaak consumeren. Maar overleeft het imperium met Google, Facebook en Netflix als de nieuwe uitdagers? De Mol is dé geschiedenis van de Nederlandse entertainmentindustrie.

Specificaties

ISBN13:9789463820257
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:608
Druk:1
Verschijningsdatum:26-11-2020
Hoofdrubriek:Ondernemen
ISSN:

Expertrecensies (1)

De Mol - 'Niet veel wijzer over de strategie van De Mol'
Rudy Kor | 15 januari 2021
Voor diegenen die de naam John de Mol weinig zegt, op de website van zijn bedrijf staat het volgende: ‘Talpa Network is een 100% Nederlands netwerk van sterke mediamerken. Met merken als SBS6, Radio538, Veronica, LINDA. Net5, ActievandeDag.nl of StukTV bereiken we wekelijks 90% van alle Nederlanders.'
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Mark Koster

Mark Koster (1969) is onderzoeksjournalist en programmamaker. Hij schreef onder andere voor Het Financieele Dagblad, De Pers, Nieuwe Revu, Quote en HP/De Tijd. Eerder publiceerde hij Hoe word ik bitcoin-miljonair en Cupido voor de rijken.

Andere boeken door Mark Koster

Inhoudsopgave

Over het boek
Over de auteur

Deel 1 - Scènes uit een succesverhaal
Deel 2 - Ouwe taaie (1933-1948)
Deel 3 - Hallo hier Hilversum (1949-1964)
Deel 4 - De ontgroening van een familie (1964-1970)
Deel 5 - All in the Family (1971-1974)
Deel 6 - Trots en TROS (1975-1986)
Deel 7 - Bouwen aan een dynastie (1986-1991)
Deel 8 - Domino Days (1992-1999)
Deel 9 - Gouden kooi (2001-2006)
Deel 10 - Terug naar de toekomst (2007-2011)
Deel 11 - De onaantastbaren (2012-2016)
Deel 12 - Démasque De Mol (2017-2020)

Bronnen
Dankwoord
Personenregister
Foto’s
Illustratieverantwoording
Meer van Balans

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Mol - De machtigste mediafamilie van Nederland