Jade Strobbe is een enthousiaste onderneemster met een passie voor de bakkerswereld, koffie en sport. Als zaakvoerder van Bakkerij Van Hoorick kent ze de kneepjes van het vak. Haar missie: de wereld laten weten dat het runnen van een bakkerij niet anders is dan het runnen van een kmo. Dit boek is daar het ideale voorbeeld van en het begin van nog zoveel meer.
Meer over Jade StrobbeVan kneden tot rijzen
De 5 ingredienten voor een succesvolle onderneming
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789463833356Samenvatting
Vanuit haar eigen ondernemersverhaal bij ambachtelijke bakkerij Van Hoorick begeleidt Jade Strobbe je door het proces van een kneedbaar idee tot een rijzende onderneming. Wat is voor jou een succesvolle onderneming en welke ingrediënten heb je nodig? Welke valkuilen en obstakels kom je onderweg tegen?
Van kneden tot rijzen loodst je door de verschillende processen die op het pad van elke ondernemer komen. Van het onderzoeken wat jouw dromen zijn, ze omzetten in haalbare doelen, tot hoe jij je als ondernemer kan voelen en gedragen, met alle ups en downs die bij ondernemen komen kijken. Voeg daar nog een snuifje psychologie (over zelfkennis en het maken van keuzes) aan toe en je bent klaar om het heft in eigen handen te nemen.
Voor elke dromer, beginnend of doorgewinterd ondernemer biedt Jades verhaal met tips en voorbeelden uit de praktijk een inspirerende en toegankelijke kijk op ondernemen.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jade Strobbe
Inhoudsopgave
Zuiver ambacht, pure smaak 13
Hoofdstuk 1: Laat je hart en hoofd de keuzes maken 17
Zelfkennis en het effect op je zaak 29
Keuzes maak je zelf 39
Hoofdstuk 2: Geef richting aan je dromen 45
Planning als ingrediënt van succes 53
Een (familiale) overname, hoe doe je dat? 71
Je bedrijf organiseren en structureren is broodnodig 79
Processen meesterlijk beheren door ze te controleren 87
Hoofdstuk 3: Wat moet je allemaal in huis hebben? 95
Hoofdstuk 4: Het basisingrediënt van je recept, dat ben jij! 111
Leiding geven vanuit authenticiteit 117
Het is niet altijd wat het lijkt 135
Discipline en opofferingen neem je best niet met een korreltje zout 145
Mijn rol als vrouwelijke ondernemer 151
Hoofdstuk 5: Focus op je klant en groei 169
En nu? Is je broodje al gebakken? 195
Dankwoord 197
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan