Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Organisatiekunde Innovatie 3.0
Innovatie 3.0
Innovatie 3.0
Henk Volberda

Prof. dr. Henk W. Volberda is hoogleraar strategisch management en innovatie aan Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam. Tevens is hij wetenschappelijk directeur van het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) en ‘expert member’ van het World Economic Forum.

Meer over de auteurs
Audio-interview
Henk Volberda: ‘We laten heel veel innovatiekracht liggen’ Ronald Buitenhuis 17 januari 2012 We kenden al innovatie 1.0: pure R&D/fundamenteel onderzoek. Gevolgd door innovatie 2.0: investeren in menselijk kapitaal. Bij Innovatie 3.0 gaan we naar de ‘innovatieschijf van vijf’. Bestaande uit onder meer vernieuwend leiderschap, co-creatie en nieuwe organisatievormen. Een pleidooi voor anders innoveren van hoogleraar strategie EUR Henk Volberda. Lees het volledige artikel
Henk Volberda, Menno Bosma

Innovatie 3.0

Slimmer managen, organiseren en werken

Gebonden Nederlands 2011 9789490463175
2 beoordelingen
10
Voormalig top 10Totaal 21 dagen
Voormalig top 100Totaal 78 dagen
Verkooppositie 1183Hoogste positie: 5
Verwachte levertijd ongeveer 10 werkdagen
20,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Research en development (R&D) en innovatie zakken weg in Nederland. Er zijn zorgen over het kennispeil van organisaties. Toch lopen er heel wat visionaire ondernemers rond en zijn er talloze organisaties die de creativiteit en productvernieuwing juist weten aan te jagen. Hun geheim? Sociale innovatie.

Aan de hand van bezoeken aan sociaal innovatieve bedrijven en gesprekken met deskundigen wordt in dit boek uiteengezet hoe sociaal innoveren werkt en wat het oplevert. De conclusie: met simpele ingrepen zijn enorme winsten te boeken.

Specificaties

ISBN13:9789490463175
Trefwoorden:innovatie, creativiteit, productontwikkeling, research en development, productontwerp
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:135
Uitgever:Mediawerf
Druk:1
Verschijningsdatum:21-12-2022
Hoofdrubriek:Organisatiekunde
ISSN:

Expertrecensies (4)

Innovatie 3.0
Peter de Roode | 26 juni 2018

Lees verder
Innovatie 3.0
| 18 mei 2012
In 'Innovatie 3.0' – Slimmer managen, organiseren en werken', geeft auteur Henk Volberda en Menno Bosma een vooral praktische invulling aan hoe vandaag aan de dag innovatie te organiseren. Eerdere publicaties van Volberda worden opgepoetst aan de hedendaagse tijd en toegankelijker gemaakt en leest daardoor makkelijk weg. Vanuit dat oogpunt is dit boek geslaagd.
Lees verder
Innovatie 3.0
Gijs Niezink | 8 maart 2012
Aangewakkerd door mijn interesse in innovatie en de totstandkoming ervan binnen het bedrijfsleven, heb ik het boek 'Innovatie 3.0' van Henk Volberda en Menno Bosma gelezen. Hoe komt innovatie tot stand? En hoe kan Nederland dus innovatiever worden?
Lees verder
Innovatie 3.0: de schijf van vijf
Ronald Buitenhuis | 11 januari 2012
Innovatie 3.0 gaat niet alleen over hoe je beter kunt innoveren, het boek is daarnaast een innovatie op zich. Het is namelijk geschreven door een hoogleraar (Henk Volberda) en een journalist (Menno Bosma). Een zeldzame combinatie die overigens wel schreeuwt om navolging.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
1
0
1
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Henk Volberda: ‘We laten heel veel innovatiekracht liggen’
Ronald Buitenhuis 17 januari 2012 We kenden al innovatie 1.0: pure R&D/fundamenteel onderzoek. Gevolgd door innovatie 2.0: investeren in menselijk kapitaal. Bij Innovatie 3.0 gaan we naar de ‘innovatieschijf van vijf’. Bestaande uit onder meer vernieuwend leiderschap, co-creatie en nieuwe organisatievormen. Een pleidooi voor anders innoveren van hoogleraar strategie EUR Henk Volberda.
Artikel lezen

Over Henk Volberda

Prof. dr. Henk W. Volberda is hoogleraar strategisch management en innovatie aan Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam. Tevens is hij wetenschappelijk directeur van het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) en ‘expert member’ van het World Economic Forum. V Hij schreef onder meer het internationaal veelgeprezen boek 'Building the flexible firm: how to remain competitive' (Oxford University Press, 1998). Recente boeken van zijn hand zijn 'Innovatie Jij.nu', 'De nieuwe professional service firm' en 'De Winst van Purpose'.

Andere boeken door Henk Volberda

Bekijk alle boeken

Over Menno Bosma

Menno Bosma is journalist, met als specialisatie management en leiderschap. Hij is eindredacteur, redactiechef, hoofdredacteur en correspondent geweest voor verschillende media. Momenteel legt hij zich met Tijdschriftenmakers De Kern toe op grotere journalistieke producties. Hij schreef samen met Frans Baar een boek over de neergang van snoepconcern Jamin. Als wetenschapper is hij nooit verder gekomen dan een propedeuse filosofie.

Andere boeken door Menno Bosma

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Ten geleide
Voorwoord Alexander Rinnooy Kan
Inleiding

het probleem
1. We zakken we, maar dat hoeft helemaal niet
2. Model sociale innovatie: niet bij technologie alleen

de praktijk
3. Het geheim van innovatie volgens innovatieve ondernemers en andere betrokkenen

de oplossing in de praktijk
4. It's the management, stupid!
5. De kracht van de flexibele organisatie
6. Het belang van investeren in werknemers
7. Gooi het in de groep!
8. Mede mogelijk/moeilijk gemaakt door wetenschap en overheid

de droom
9. Hoe krijgen we Nederland innovatiever?

Verantwoording: bedrijven en gesprekspartners
INSCOPE: topinstituut voor onderzoek naar sociale innovatie
Een wetenschapper en een journalist

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • De nieuwe megatrends
    Marian Salzman
    De nieuwe megatrends
    € 24,50
  • De innovatiebrouwerij
    Jelle Kok
    De innovatiebrouwerij
    € 20,50
  • Verslaafd aan denken
    Jan Geurtz
    Verslaafd aan denken
    € 21,99
  • Think Better: An Innovator's Guide to Productive Thinking
    Tim Hurson
    Think Better: An Innovator's Guide to Productive Thinking
    € 45,38
  • Expeditie naar waarde
    Paul Kloosterboer
    Expeditie naar waarde
    € 51,50
  • Elementaire Deeltjes 18 - Sociale & culturele antropologie
    John Monaghan
    Elementaire Deeltjes 18 - Sociale & culturele antropologie
    € 15,00

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Innovatie 3.0

        Innovatie 3.0
        Henk Volberda , Menno Bosma
        /