Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 41% korting

Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie

Het begin van een paradigmashift in bedrijfsstrategie - Business Edition

Gebonden Nederlands 2013 9789490783532
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
149,-
88,95
VOORDEEL - 41% korting

Samenvatting

Dit boek is de drager van de Honshitsu-ideeën, een manier om het denkwerk van vijftien jaar samen te vatten in een theorie die zal gelden als dé strategische marketingtheorie.

De pogingen om van marketing een wetenschappelijke machine te maken waar je aan de ene kant onderzoek instopt en er aan de andere kant een strategie uit krijgt, heeft geleid tot dikke boekwerken waarvan iedereen erkent dat ze onwerkbaar zijn. Marketing is daardoor geëvolueerd naar een model dat op zijn best in staat is achteraf te verklaren waarom iets wel of niet succesvol is geweest. Academisch kan dat interessant zijn, in praktijk heb je er niets aan. Het is als vooruit rijden in je auto door alleen maar in je achteruitkijkspiegel te kijken.

Het is tijd dat we teruggaan naar wat de essentie is van marketing en niet geheel tot verbazing van Frank Wouters blijkt dat dit ook neerkomt op de marketing van de essentie. Honshitsu (het Japanse woord voor essentie) geeft marketing terug aan de ondernemers, de ontwikkelaars, de bedenkers, de gepassioneerden, de beleids-makers, de leiders. Het helpt hen om los te komen van het product en de brug te maken naar de menselijke behoeftes zonder er daarom slaaf van te worden. Dit boek is voor hen geschreven, praktisch en direct toepasbaar, de Honshitsu-methode zo kernachtig mogelijk samengevat.

Specificaties

ISBN13:9789490783532
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:272
Druk:1
Verschijningsdatum:13-11-2013
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie
Jan Verdonck | 3 maart 2014

Lezersrecensies

5.0 van de 5
9 stemmen
9
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

Over Frank Wouters

Frank Wouters (°1963) kwam na zijn rechtenstudie terecht in een marketingfunctie bij Unilever. Daar verbaasde hij zich als buitenstaander hoe marketing gevangen zat in een verkeerde logica. Na een stormachtige carrière besloot hij zijn eigen ideeën verder uit te werken wat resulteerde in de businessnovel 'De bedrijfsnar'. Het boek kreeg al snel een cultstatus bij ondernemers en rebelse marketeers. Al moesten die wel slikken bij de uitspraken over de onzin van marktonderzoek. Met 'Honshitsu - De Essentie van Marketing/De Marketing van de Essentie' heeft hij de theorie van 'De bedrijfsnar' uitgewerkt met de bedoeling eindelijk niets minder dan de omvattende theorie van de marketing te formuleren. Hij wil op die manier een antwoord bieden op het falen van de traditionele marketing en marketeers de plaats geven die ze verdienen: op het hoogste strategische echelon.

Andere boeken door Frank Wouters

Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. Uitgangspunten
3. Definities
4. Wetten
5. Bewustwordingen
6. Randinformatie
7. Methode
8. Epiloog

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie