Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Hoe krijgen we IC aan de praat?

In vier stappen interne communicatie structureren om iedereen in de organisatie optimaal toe te rusten

Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789491560774
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

We kregen 'm steeds vaker: de vraag hoe krijgen we de lijncommunicatie aan de praat? Hoe helpen we spelers hun communicatierol (beter) te pakken? En hoe richten we nu het beste een communicatiestructuur in? Dat klinkt simpel maar dat is het niet. Want een communicatiestructuur, wat is dat eigenlijk? En waar begin je precies?

Dit boekje geeft houvast bij het ordenen van de interne communicatie. Waarmee mensen in de organisatie dagelijks relevante informatie kunnen delen, verwerken en uitwisselen. Die organisatie en haar unieke kenmerken en ambities vormen de basis. Actieve spelers (iedereen in de organisatie) staan centraal en zijn onderdeel van die structuur. Hen duidelijkheid geven over wat er van ze verwacht wordt in interne communicatie is essentieel. Alle inspanningen zijn erop gericht die spelers vervolgens toe te rusten in hun rol in interne communicatie.

Dat is de kern van dit boekje. We nemen je stap voor stap mee bij het ontwerpen en inrichten van die communicatiestructuur en laten onderweg zien hoe het in verschillende organisaties al werkt.

Specificaties

ISBN13:9789491560774
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:64
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:6-9-2014

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Ilse van Ravenstein

Ilse van Ravenstein is directeur en oprichter van Involve. Al rond 1990 vond Ilse haar passie in interne communicatie. Dat leidde in 1993 tot de start van Involve, specialisten in interne communicatie. Met een niet te stuiten energie werkt ze sindsdien voor en met vele opdrachtgevers en collega's aan organisatie uitdagingen met een communicatiebril op. Ilse giet haar nieuwsgierigheid al een flink aantal jaren in verkennend en toetsend onderzoek met verschillende universiteiten. Zo is ook het Trendonderzoek Interne Communicatie een initiatief van haar, evenals de Master Interne Communicatie (samen met Van Der Hilst Communicatie).

Andere boeken door Ilse van Ravenstein

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hoe krijgen we IC aan de praat?