Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

The employee journey

How To Create a Great Employee Experience

Paperback Engels 2018 9789491757761
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Marketeers have been working on the customer journey for years, but when it comes to the employee journey, Communications and HR professionals are only just getting started. It is time to pick up the pace, because labour shortages are only getting worse.

Employees of all generations choose the organisation that ties in with their own identity, purpose, wishes and needs, so to survive these days, your organisation needs to create a great employee journey. Only then will the right talent choose your company, employees be eager and enthusiastic to help make you a success, and former employees become and remain ambassadors.

This book shows you, step by step, how to create a great employee experience at every stage of the employee journey.
- Insight into the key factors and essential touchpoints
- From the perspective of both the organisation and the employee
- Facts, figures and theory
- Tips and tricks on how to get started immediately
- Engaging practical case studies

'True value creation by organisations requires and aligns with the dreams, experience and energy of the employees – always and everywhere. This book, as insightful as it is practical, will guide you through this value creation process.' - Erik van de Loo Professor of Organisational Behaviour at INSEAD and Professor of Leadership and Behaviour at TIAS

'A carefully crafted employee journey is the key to success for every organisation. Only by focusing on your most important asset – the people who work at and for the organisation – can you be successful as a company. It is aligned employees who make the company, not the other way around. A strong employer brand and an integrated and above all inspiring employee experience are essential in all of this. This book paints a very complete picture. A must-read!' - Jos Schut Chief Human Resources, Officer at Randstad

Specificaties

ISBN13:9789491757761
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Druk:1
Verschijningsdatum:27-11-2018
ISSN:

Expertrecensies (1)

The employee journey
Quintus Hegie | 13 mei 2019

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Sascha Becker

Duitse expat. Flamboyante dromer. Geïnteresseerde luisteraar. Begonnen bij HP als internationale marketeer en zo terechtgekomen in Amsterdam. Vervolgens naar bureauzijde gegaan: LBi Lost Boys, TBWA\ARA en digital production agency IIZT. Na een intermezzo als interim-marketingmanager bij het online platform Expatica, tien jaar geleden begonnen bij TMP Worldwide dat vier jaar geleden werd overgenomen door PROOF. Als head of strategy bij PROOF inspireert hij A-merken in binnen- en buitenland om succesvol en gestructureerd invulling te geven aan de hele employee journey. Van voordat een medewerker in dienst komt en tijdens zijn dienstverband, tot ver nadat een talent weer vertrokken is.

Andere boeken door Sascha Becker

Over Wenda Bolink

Millennial. Optimist met een scherpe blik. Wil een bijdrage leveren aan de maatschappij en werkte daarom enkele jaren als informatiemanager binnen de overheid. Daar besloot Wenda dat werk meer moet betekenen dan zekerheid. Namelijk: een experience die aansluit bij haar identiteit, purpose, wensen en behoeften. Dat wil ze ook mogelijk maken voor anderen. Daarom werkt Wenda sinds vier jaar bij PROOF. Als strategy consultant helpt zij organisaties bij het vertalen van hun ambities naar een awe-inspiring employee experience gedurende de gehele employee journey.

Andere boeken door Wenda Bolink

Inhoudsopgave

FOREWORD 8

DEFINITIONS 10

THE EMPLOYEE JOURNEY IN A NUTSHELL 14

INTRODUCTION 18

TRENDS AND DEVELOPMENTS 28

A SOLID FOUNDATION 36

THE SIX INFLUENCING FACTORS 44
Leadership 47
Internal communications 53
Professional and personal learning and development 61
Employee wellbeing 66
Empowering environment 77
Social dynamics 85

STAGE I. LOOKING AROUND & APPLYING 104
Employer brand awareness 119
Pre-boarding 149
Case studies for stage I 156

STAGE II. WORKING AT THE ORGANISATION 164
Onboarding 168
Re-boarding and cross-boarding 172
Cases studies for stage II 182

STAGE III. MOVING ON 196
Taking leave 199
Alumni activities 206

THANK YOU! 212

ABOUT THE AUTHORS 214

BIBLIOGRAPHY 216

INDEX 224

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The employee journey