Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Internet en social media Sociale Big Data - Opkomst van de data-gedreven samenleving
Sociale Big Data - Opkomst van de data-gedreven samenleving
Sociale Big Data - Opkomst van de data-gedreven samenleving
Alex Pentland

Alex Pentland is een pionier als het gaat om het benutten van informatiestromen en prikkels in sociale netwerken.

Meer over Alex Pentland
Alex Pentland: ‘Gezamenlijke koffiepauzes zijn beter voor de productiviteit dan vergaderingen’ Jeroen Ansink 20 november 2014 Dankzij big data kunnen we eindelijk doorgronden wat mensen op de werkvloer werkelijk denken, zegt MIT-hoogleraar Alex Pentland in Sociale Big Data – Opkomst van de data-gedreven samenleving. Dat heeft enorme gevolgen voor ons begrip van creativiteit, samenwerking en innovatie. ‘Leiders met fusieplannen zouden eigenlijk eerst een maand lang gemonitord moeten worden.’ Lees het volledige artikel
Alex Pentland

Sociale Big Data - Opkomst van de data-gedreven samenleving

Paperback Nederlands 2014 9789491845338
Paperback | NL € 24,00 E-book | NL € 14,50
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis
24,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Of we nu whatsappen, onze gps gebruiken of gewoon bellen, we laten allemaal een spoor aan digitale broodkruimels achter. Bij elkaar opgeteld levert dit een ongekende hoeveelheid informatie op over menselijk gedrag.

'Sociale Big Data' is het eerste boek dat verslag doet van hoe Big Data gebruikt wordt om ons gedrag nauwkeuriger te begrijpen en te beïnvloeden. Alex Pentland, een pionier op dit gebied, laat zien hoe deze nieuwe kennis wordt toegepast op sociale netwerken, bedrijven en steden. Aan de hand van baanbrekend wetenschappelijk onderzoek geeft hij antwoord op vragen als: Hoe verspreiden ideeën zich binnen organisaties? Wat kun je doen om een stad creatiever te maken? en Hoe kunnen we onze collectieve intelligentie inzetten om maatschappelijke en –politieke problemen op te lossen?

Met 'Sociale Big Data' introduceert Pentland een aantal van de belangrijkste ideeën die de eenentwintigste eeuw vorm zullen geven en signaleert hij een spannende trend: menselijk gedrag wordt steeds meer een exacte wetenschap.

Specificaties

ISBN13:9789491845338
Trefwoorden:sociale netwerken, big data
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:304
Uitgever:Maven Publishing
Druk:1
Verschijningsdatum:24-9-2014
Hoofdrubriek:Internet en social media

Expertrecensies (3)

Sociale Big Data - Opkomst van de data-gedreven samenleving
Peter van der Wel | 30 december 2014
Een oude droom wordt werkelijkheid. De komst van Big Data maakt eindelijk de onderliggende patronen in de interacties tussen mensen zichtbaar. Onder Big Data wordt dan verstaan de combinatie van grote (lees: heel grote) verzamelingen gedigitaliseerde gegevens, de komst van goedkope supercomputers die zulke gigantische hoeveelheden data kunnen verwerken en de komst van slimme nieuwe algoritmen om met die gegevens om te kunnen gaan. Dit maakt het mogelijk het gedrag van groepen mensen te beschrijven en te voorspellen. Voilà de sociale fysica. Maakt Alex Pentland – de auteur van het boek ‘Sociale Big Data’ - deze claims waar?
Lees verder
Big data voor een betere wereld
Jeroen Ansink | 24 november 2014
De Franse filosoof Auguste Comte (1798-1857) geniet wereldwijd faam als de oprichter van de sociologie. Hij was daarnaast ook de stamvader van de sociale natuurkunde, een discipline die gebaseerd is op het idee dat het menselijke gedrag volgens mathematische regels verloopt. Waar de sociologie uitgroeide tot een volwaardige wetenschap, leed de sociale natuurkunde bijna twee eeuwen lang een slapend bestaan, omdat het simpelweg onmogelijk was om bepaalde hypotheses proefondervindelijk te bewijzen.
Lees verder
Sociale Big Data - Opkomst van de data-gedreven samenleving
Nico Jong | 20 november 2014
De media besteden veel aandacht aan big data. Van een hype is echter nog geen sprake. Big data vergen grote investeringen en grijpen diep in op de bedrijfsvoering, dus staan nog maar weinig organisaties te trappelen om er mee aan de slag te gaan. Wel al succesvol is het gebruik van big data in onderzoek om menselijk gedrag nauwkeuriger te begrijpen en te beïnvloeden. Alex Pentland, hoogleraar aan het Massachusetts Institute of Technology, voerde experimenten uit met behulp van big data en schreef er een helder boek over: ‘Sociale Big Data’.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Alex Pentland: ‘Gezamenlijke koffiepauzes zijn beter voor de productiviteit dan vergaderingen’
Jeroen Ansink 20 november 2014 Dankzij big data kunnen we eindelijk doorgronden wat mensen op de werkvloer werkelijk denken, zegt MIT-hoogleraar Alex Pentland in Sociale Big Data – Opkomst van de data-gedreven samenleving. Dat heeft enorme gevolgen voor ons begrip van creativiteit, samenwerking en innovatie. ‘Leiders met fusieplannen zouden eigenlijk eerst een maand lang gemonitord moeten worden.’
Artikel lezen

Over Alex Pentland

Alex Pentland is een pionier als het gaat om het benutten van informatiestromen en prikkels in sociale netwerken. Hij is professor aan MIT, de big data-expert van het World Economic Forum en adviseert bedrijven zoals Google, Nissan en Motorola. Eerder schreef hij Honest Signals: How They Shape our World. Hij won de DARPA Internet Grand Challenge, waarvoor zijn team 10 rode ballonnen in de VS moest lokaliseren, en ontwikkelde een methode waardoor bevers vanuit de ruimte geteld kunnen worden.

Andere boeken door Alex Pentland

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord: De oorsprong van het boek

1 Van ideeën naar daden
-Met behulp van big data begrijpen hoe gemeenschappen zich ontwikkelen

Deel 1: Sociale fysica
2 Exploratie
-Hoe vinden we goede ideeën en nemen we goede besluiten?
3 De ideeënstroom
-De bouwstenen van collectieve intelligentie
4 Betrokkenheid
-Hoe kunnen we allemaal samenwerken?

Deel 2: Ideeënmachines
5 Collectieve intelligentie
-Hoe interactiepatronen zich vertalen in collectieve intelligentie
6 Organisaties vormgeven
-Sociale intelligentie door middel van visualisatie van interactiepatronen
7 Organisatorische verandering
-Sociale-netwerkprikkels kunnen worden gebruikt om instantorganisaties te creëren en deze door ontwrichtende veranderingen te loodsen

Deel 3: Data-gedreven steden
8 Steden meten
-Hoe door mobiele detectie een zenuwstelsel voor steden ontstaat, waardoor ze gezonder, veiliger en efficiënter kunnen worden
9 De wetenschap van de stad
-Hoe de sociale fysica en big data onze samenvattingen over steden en ontwikkeling radicaal veranderen

Deel 4: De data-gedreven samenleving
10 Data-gedreven samenlevingen
-Hoe ziet een data-gedreven toekomst eruit?
11 Met het ook op harmonie
-Hoe de sociale fysica ons kan helpen een mensgerichte samenleving te ontwerpen

Appendices
Woord van dank
Noten
Bibliografie

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Je luistert niet
    Kate Murphy
    Je luistert niet
    € 24,99
  • Decisions by Design
    Marjolijn de Graaf
    Decisions by Design
    € 31,95
  • Filosofie in een tijd van Big Data
    Christian Madsbjerg
    Filosofie in een tijd van Big Data
    € 24,99
  • The Eight Great Beacons of Cultural Awareness
    Jim Morris
    The Eight Great Beacons of Cultural Awareness
    € 29,50
  • Agile Retrospectives
    Esther Derby
    Agile Retrospectives
    € 33,73
  • Het is oorlog maar niemand die het ziet
    Huib Modderkolk
    Het is oorlog maar niemand die het ziet
    € 15,00

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Sociale Big Data - Opkomst van de data-gedreven samenleving

        Sociale Big Data - Opkomst van de data-gedreven samenleving
        Alex Pentland
        /