Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Psychologie Feedback is een cadeautje
Feedback is een cadeautje
Feedback is een cadeautje
Douglas Stone

Douglas Stone is bestsellersauteur (Difficult Conversations), Harvard-wetenschapper en tevens ervaringsdeskundige: door het begeleiden van vele bedrijven, overheidsinstanties en salesteams, maar ook bijvoorbeeld families, wetenschappers en chirurgen, heeft Stone alle theorie in de praktijk kunnen brengen en testen.

Meer over de auteurs
Moeilijke klant? Op de zwarte lijst! Ger Post 20 maart 2015 Bedrijven als Airbnb en Uber drijven op de eerlijke recensies van klanten én dienstverleners. De trend dat de bedrijven ook klanten kunnen recenseren, zorgt voor hogere evaluaties van de diensten, zo blijkt uit recent onderzoek. Lees het volledige artikel
Douglas Stone, Sheila Heen

Feedback is een cadeautje

(Zelfs als het ongevraagd, onduidelijk en onterecht is en je er echt even geen zin in hebt)

Paperback Nederlands 2014 9789491845369
12 beoordelingen
Voormalig top 100Totaal 66 dagen
Verkooppositie 239Hoogste positie: 46
Paperback | NL € 26,00 E-book | NL € 14,50 Paperback | EN € 15,78
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis
26,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Eigenlijk is het leven één grote feedback-sessie: elke dag krijgen we (vaak ongevraagd) advies en kritiek van vrienden, familie, collega’s, klanten, bazen, leraren, artsen en huisdieren. We weten dat het goed is om naar feed-back te luisteren en er iets mee te doen, maar we leggen het vaak naast ons neer of herkennen het überhaupt niet.

'Feedback is een cadeautje' is het eerste boek dat focust op het ontvangen van feedback. Hoe komt het dat we kritiek kunnen ervaren als een aanval op onze identiteit? Waarom vinden we zo snel dat de ander ‘geen recht van spreken’ heeft? Hoeveel nuttige inzichten laten we liggen omdat ‘het nu niet het juiste moment is’?

Good feedback kunnen ontvangen heeft allerlei voordelen: je relaties worden er sterker door, je zelfvertrouwen groeit en mensen vinden het prettiger om met je samen te werken. Op humorvolle wijze en met vele praktijkvoorbeelden laten Douglas Stone en Sheila Heen zien hoe iedereen zich kan trainen in het herkennen en verwerken van feedback. Want of je nu in een grote of kleine organisatie werkt, binnen een team opereert, een relatie of een gezin hebt: feedback is en blijft een cadeautje.

Specificaties

ISBN13:9789491845369
Trefwoorden:persoonlijke vaardigheden, feedback geven, feedback
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:430
Uitgever:Maven Publishing
Druk:1
Verschijningsdatum:14-3-2019
Hoofdrubriek:Psychologie
ISSN:

Expertrecensies (1)

Feedback is een cadeautje
Peter Streefkerk | 12 mei 2015
Waarom denken wij dat we gelijk hebben als wij feedback geven, terwijl het vaak verkeerd voelt als wij feedback krijgen. Wees eens eerlijk: we vragen vaak om feedback, maar we zijn tegelijkertijd bang om het te ontvangen. Terwijl het zoveel voordelen heeft als je er op de goede manier mee omgaat. Feedback ontvangen, een bijzonder fenomeen dat nu voor het eerst in 430 pagina’s van alle kanten wordt belicht door de auteurs Douglas Stone en Sheila Heen in hun boek ‘Feedback is een cadeautje’.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
12 stemmen
5
6
1
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Moeilijke klant? Op de zwarte lijst!
Ger Post 20 maart 2015 Bedrijven als Airbnb en Uber drijven op de eerlijke recensies van klanten én dienstverleners. De trend dat de bedrijven ook klanten kunnen recenseren, zorgt voor hogere evaluaties van de diensten, zo blijkt uit recent onderzoek.
Artikel lezen

Over Douglas Stone

Douglas Stone is bestsellersauteur (Difficult Conversations), Harvard-wetenschapper en tevens ervaringsdeskundige: door het begeleiden van vele bedrijven, overheidsinstanties en salesteams, maar ook bijvoorbeeld families, wetenschappers en chirurgen, heeft Stone alle theorie in de praktijk kunnen brengen en testen. Op heldere wijze, met veel humor en empathie, geeft hij de nieuwste inzichten uit de hersenwetenschap en psychologie, gecombineerd met praktisch, duidelijk advies.

Andere boeken door Douglas Stone

Bekijk alle boeken

Over Sheila Heen

Sheila Heen is bestsellersauteur (Difficult Conversations), Harvard-wetenschapper en tevens ervaringsdeskundige: door het begeleiden van vele bedrijven, overheidsinstanties en salesteams, maar ook bijvoorbeeld families, wetenschappers en chirurgen, heeft Heen alle theorie in de praktijk kunnen brengen en testen. Op heldere wijze, met veel humor en empathie, geeft zij de nieuwste inzichten uit de hersenwetenschap en psychologie, gecombineerd met praktisch, duidelijk advies.

Andere boeken door Sheila Heen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

Het probleem van feedback
1 Drie triggers
Waarheidstriggers
2 Maak onderscheid tussen waardering, coaching en evaluatie
3 Begin met begrip
4 Zie je dode hoeken onder ogen
Relatietriggers
5 Wissel niet van spoor
6 Benoem het relatiesysteem
Identiteitstriggers
7 Ontek de invloed van bedrading en temperament op je verhaal
8 Ontmantel vervormingen
9 Cultiveer een groei-identiteit
Feedback in gesprekken
10 hoe goed moet ik zijn?
11 Stuur het gesprek
12 Aan de slag
13 Samen eraan trekken

Woord van dank
Over de auteurs
Noten

Aanbevolen live events...

dinsdag 04-04-2023

Psychologie voor Managers

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • OCA/OCP Java SE 8 Programmer Certification Kit
    Jeanne Boyarsky
    OCA/OCP Java SE 8 Programmer Certification Kit
    € 95,11
  • Dit is niet het leven dat ik heb besteld
    Jeffrey Wijnberg
    Dit is niet het leven dat ik heb besteld
    € 16,99
  • Effective Java
    Joshua Bloch
    Effective Java
    € 59,74
  • Designing Data–Intensive Applications
    Martin Kleppmann
    Designing Data–Intensive Applications
    € 65,52
  • The Skilled Facilitator
    Roger Schwarz
    The Skilled Facilitator
    € 48,04
  • Seven Habits of Highly Effective People
    Stephen Covey
    Seven Habits of Highly Effective People
    € 7,71

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Feedback is een cadeautje

        Feedback is een cadeautje
        Douglas Stone , Sheila Heen
        /